Citat:
Ursprungligen postat av Balzuar
Om man dricker gainer efter träning för att få i sig sina snabba kolhydrater, protein mm.
Bör jag omvärdera och ta EAAn före min gainer sen vänta någon timme eller fortsätta som tidigare.
I med behovet av de snabba kolhydraterna efter träning för återhämtning tycker jag att mitt gamla alternativ vore det kloka men känns alltid bäst att kolla med de som har varit med i gemet lite längre.
Du har inget behov av snabba kolhydrater efter passet. Är du elitidrottare? Tränar du flera ggr per dag? Samma muskler flera dagar i rad?
Varför kan inte folk nöja sig med intag före och efter sen äta mat? Fylla ut med tillskott om behövligt? Nej nej, det ska mikrooptimeras, efter träning 3g eaa för det visade Body att var bra, sen 20min senare en halv myra. Vänta i 35min, tre steg baklänges sen dricker jag min vassledrink som tillrets enligt konstens alla regler....
Intag före av valfritt, förslagsvis ifrån mig eaa+malto. Intag efter av valfritt, förslagsvis ifrån mig eaa eller vassle. Har man gainer funkar den efter. Jag har dock märkt av ökad prestationsförmåga på gymmet då jag tar malto före.