2011-11-19, 17:45
Medlem
Jag har som mål att nu under hösten/vintern gå upp så mycket som det bara går. 72kg på mina 188cm är inte mycket att hänga i granen och tänkte se om någon kan ge tips på hur jag ska fördela mitt EAA och min gainer före/efter träningspassen. Just nu äter jag EAA före och efter träningspasset och (beroende på när på dagen mitt träningspass är) gainer efter ca 30min/1h EFTER intaget av EAA.

Några konkreta tips? Tacksam för all hjälp.

MVH
Citera
2011-11-19, 18:03
Medlem
sireminis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mbp
Jag har som mål att nu under hösten/vintern gå upp så mycket som det bara går. 72kg på mina 188cm är inte mycket att hänga i granen och tänkte se om någon kan ge tips på hur jag ska fördela mitt EAA och min gainer före/efter träningspassen. Just nu äter jag EAA före och efter träningspasset och (beroende på när på dagen mitt träningspass är) gainer efter ca 30min/1h EFTER intaget av EAA.

Några konkreta tips? Tacksam för all hjälp.

MVH
EAA just före, gainer efter. Mat sen.
Citera
2011-11-19, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siremini
EAA just före, gainer efter. Mat sen.

Skippa EAA:n efter alltså? En annan sak jag tänkt på är hur tätt inpå träningspasset EAA:t ska intas. Jag förstår att ju närmre ju bättre. Hur långt innan funkar det utan att tappa allt för mycket effekt?
Citera
2011-11-19, 19:08
Medlem
Strand.s avatar
Citat:
Skippa EAA:n efter alltså? En annan sak jag tänkt på är hur tätt inpå träningspasset EAA:t ska intas. Jag förstår att ju närmre ju bättre. Hur långt innan funkar det utan att tappa allt för mycket effekt?

Jag brukar ta mitt EAA precis innan jag går till gymmmet som tar 30 min, funkar bra. Sen så räcker det med att bara ta gainer efter träningen. Ingen idé att ta både EAA + gainer då det är vassleprotein i gainern. Blir kaka på kaka
Citera
2011-11-20, 13:08
Medlem
sireminis avatar
Citat:
Spelar inte så stor roll men tar man det säg, 30 min innan kanske mycket av proteinet redan har oxiderats.
Citera
2011-11-21, 20:38
Medlem
jag är ute efter en bra eaa. finns det någon som kan rekommendera EAA FX 750g från GV?
Citera
2011-11-21, 20:40
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobish
jag är ute efter en bra eaa. finns det någon som kan rekommendera EAA FX 750g från GV?

Jag kan. Det är dels den billigaste på marknaden och dessutom den godaste.
Citera
2011-11-21, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Jag kan. Det är dels den billigaste på marknaden och dessutom den godaste.

tack för ett snabbt svar, får vänta tills de får in den igen
Citera
2011-11-21, 20:47
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobish
tack för ett snabbt svar, får vänta tills de får in den igen

Är det slut? Jag som skulle köpa det imorgon. Grrrr.....

edit: Ja, det är det. De får in nytt v. 48.
Citera
2011-11-21, 23:30
Medlem
SabeltandadSnigels avatar
Tänkte köra på en liten deffperiod nu innan jul (vad det nu ska tjäna till), och under en föreläsning om muskelfysiologi på skolan passade jag på att fråga föreläsaren om EAA. Hon påstod att det EEA kroppen inte använder när man bygger antingen forslas ut med urinet eller lagras på kroppen i form av fett.

Ska man deffa är det alltså smart att hoppa EAAt, även om man ägnar sig åt relativt muskelstimulerande deff-träning (typ simning)?
Citera
2011-11-22, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Är det slut? Jag som skulle köpa det imorgon. Grrrr.....

edit: Ja, det är det. De får in nytt v. 48.

skrev mail till de och fick detta svar.

Tyvärr har jag inget datum, men på torsdag-fredag denna veckan har de som mål!
Citera
2011-11-22, 20:11
Medlem
Shittybags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SabeltandadSnigel
Tänkte köra på en liten deffperiod nu innan jul (vad det nu ska tjäna till), och under en föreläsning om muskelfysiologi på skolan passade jag på att fråga föreläsaren om EAA. Hon påstod att det EEA kroppen inte använder när man bygger antingen forslas ut med urinet eller lagras på kroppen i form av fett.

Ska man deffa är det alltså smart att hoppa EAAt, även om man ägnar sig åt relativt muskelstimulerande deff-träning (typ simning)?

Lagras i form av fett?? Deffar du ligger du ju på kcal underskott så hur skulle det gå till? EAA är, skulle jag tro, bra att inta när man deffar om man vill få i sig bra protein och inte vill överskrida sin tänkta kcalnivå, då det ju är ganska energifattigt och inte innehåller några kolhydrater.

Och vad menar du med "muskelstimulerande deff-träning"? Tränar du annorlunda bara för att du deffar menar du? Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in