2011-01-18, 07:53
Medlem
SabeltandadSnigels avatar
Okej - det kanske snarare handlar om mer kvalitativ muskelpoducering?
Citera
2011-01-18, 11:27
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SabeltandadSnigel
Okej - det kanske snarare handlar om mer kvalitativ muskelpoducering?

Nej, det handlar om en pytteliten förbättring som du inte kommer märka av.
Förmodligen tjänar dom flesta inte ett dyft på att ta EAA (däribland mig) men av vanan tar man det efter passet ändå, känns fel annars.
Citera
2011-01-18, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
Nej, det handlar om en pytteliten förbättring som du inte kommer märka av.
Förmodligen tjänar dom flesta inte ett dyft på att ta EAA (däribland mig) men av vanan tar man det efter passet ändå, känns fel annars.

...såå.. varför denna hype av EAA kontra vassle odyl, om det i själva verket inte gör någon märkbar skillnad?
Citera
2011-01-18, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sremla
En liten jämförelse.

whey fx 10 pack. Innehåller 3000g EAA. Kostar 900 alltså 3 kronor/10g-dos.
http://www.gymvaruhuset.com/?cid=131110

EAA fx 750 g. Kostar 200 alltså 2,66 kronor/10g-dos.
http://www.gymvaruhuset.com/?cid=131110
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Om du vill.

Hmm nu blir jag lite fundersam.
Det har ju diskuterats om det är en bra idé att ta EAA flera gånger per dag. Men det är ju tydligen något man gör ändå via proteinpulver.

Vidare har det ju sagts att EAA ska tas på fastande mage. Detta skulle ju då innebära att jag som i bland tar en proteindrink till maten får EAAt sabbat av resten av måltiden. Likaså skulle EAAt i en gainer bli förstört också och en ren proteindrink vore bätre.

Det är lite knepigt det här tycker jag
Citera
2011-01-18, 18:24
Medlem
Dreass avatar
Varför äta så mycket pulver? Varför inte äta bättre?

EAA före och efter passet eller Vassle före och efter. MAT AMTM MATMAMTMA!
Citera
2011-01-18, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sremla
Hmm nu blir jag lite fundersam.
Det har ju diskuterats om det är en bra idé att ta EAA flera gånger per dag. Men det är ju tydligen något man gör ändå via proteinpulver.

Vidare har det ju sagts att EAA ska tas på fastande mage. Detta skulle ju då innebära att jag som i bland tar en proteindrink till maten får EAAt sabbat av resten av måltiden. Likaså skulle EAAt i en gainer bli förstört också och en ren proteindrink vore bätre.

Det är lite knepigt det här tycker jag

Det är ingen som tvingar dig, är det för knepigt så skit i det och ät lite mer bara istället.

Tror du byggarna på 30-talet bröt ihop för att posten inte levererat deras EAA hem till dörren eller?
Citera
2011-01-18, 19:33
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:

Min gamla Farbror gav mig ett välidgt bra råd då jag började min byggarkarriär, vilket jag skulle vilja dela med mig av. Kort & Gott: OM NOM NOM NOM
Citera
2011-01-18, 19:39
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SabeltandadSnigel
...såå.. varför denna hype av EAA kontra vassle odyl, om det i själva verket inte gör någon märkbar skillnad?

Folk vill ha något som gör dom biffiga.
Industrin vill tjäna pengar.
Citera
2011-01-18, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
Folk vill ha något som gör dom biffiga.
Industrin vill tjäna pengar.

sant, men vissa verkar få bättre resultat med EAA än andra - om det funkar för mej återstår att se.

vi gör helt enkelt så att jag testar burken jag köpte och utgår ifrån mina egna resultat
tack för svaren.
Citera
2011-01-18, 21:28
Bannlyst
Citat:

Citat:
Det är ingen som tvingar dig, är det för knepigt så skit i det och ät lite mer bara istället.

Tror du byggarna på 30-talet bröt ihop för att posten inte levererat deras EAA hem till dörren eller?

Jo, jag håller med, det blir ju bara löjligt egentligen. Maten däremot struntar jag i. Dyrt och tar tid och det blir ändå inte speciellt gott Så Pulver kommer jag fortsätta med.
Citera
2011-01-23, 00:26
Medlem
prodigy123s avatar
Någon som vet vad det är för skillnad mellan EEA och BCAA, de står ju båda under aminosyror? Kan man köra båda tillsammans eller ska man välja en av dom? Hittade något som heter BC+EAA på gymgrossisten, är det kanske bättre att köra på bägge?

MVH
nollkoll
Citera
2011-01-23, 08:47
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prodigy123
Någon som vet vad det är för skillnad mellan EEA och BCAA, de står ju båda under aminosyror? Kan man köra båda tillsammans eller ska man välja en av dom? Hittade något som heter BC+EAA på gymgrossisten, är det kanske bättre att köra på bägge?

MVH
nollkoll

BCAA är EAA. EAA innehåller alla 8:a essentiella aminosyrorna medan BCAA innehåller 3:e av dess. Man vet inte vilket som är bäst, överflera år sett, så hade jag varit dig hade jag köpt billigast möjliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in