2010-10-17, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1337-5P34K3R
Aja du förstår vilken jag menar

http://www.gymvaruhuset.com/?pid=206399

Jag vet inte om det är några nya studier som har kommit fram angående varför man inte skulle ta EAA efter träningen också då jag alltid följt den här informationen;

http://www.eiselt.se/produkter/Esapro.htm

Där står det; Tycker ni att jag ska ta EsaPro före eller efter träning? Vilket fungerar bäst?
EsaPro är mycket effektivt före träning men även efter så det bästa är att ta minst en dos före och en dos efter. Optimalt är att ta en dos varje timme under de tre första timmarna efter träning (plus givetivs dosen före).

Men kör på det Dreas säger här ovan om 10 g innan och 10 g efter. Länkarna ovan är ju företagets egna så hurvida det är optimalt för din träning eller optimalt för deras försäljning låter jag vara osagt.

Edit: Dricker själv GT och jag tycker inte att det är äckligt men vet många andra som bara luktat på det och ryggat tillbaka.
Senast redigerad av Dsndss 2010-10-17 kl. 23:57.
Citera
2010-10-18, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
http://www.gymvaruhuset.com/?pid=206399

Jag vet inte om det är några nya studier som har kommit fram angående varför man inte skulle ta EAA efter träningen också då jag alltid följt den här informationen;

http://www.eiselt.se/produkter/Esapro.htm

Där står det; Tycker ni att jag ska ta EsaPro före eller efter träning? Vilket fungerar bäst?
EsaPro är mycket effektivt före träning men även efter så det bästa är att ta minst en dos före och en dos efter. Optimalt är att ta en dos varje timme under de tre första timmarna efter träning (plus givetivs dosen före).

Men kör på det Dreas säger här ovan om 10 g innan och 10 g efter. Länkarna ovan är ju företagets egna så hurvida det är optimalt för din träning eller optimalt för deras försäljning låter jag vara osagt.

Edit: Dricker själv GT och jag tycker inte att det är äckligt men vet många andra som bara luktat på det och ryggat tillbaka.
Jag hade också tänkt köpa den men blir som vanligt vad osäker vad gäller på doseringarna, då alla säger olika. Den kanske är äcklig men och? Bara o dra i sig, kan knappast vara värre än en shot SmirnoffVodka. Kan man förresten beskriva "bismaken av aminosyror"? Vad smakar det? Ruttet ägg?
Senast redigerad av 1337-5P34K3R 2010-10-18 kl. 08:55.
Citera
2010-10-18, 10:05
Medlem
evilkittys avatar
Citat:
Jag hade också tänkt köpa den men blir som vanligt vad osäker vad gäller på doseringarna, då alla säger olika. Den kanske är äcklig men och? Bara o dra i sig, kan knappast vara värre än en shot SmirnoffVodka. Kan man förresten beskriva "bismaken av aminosyror"? Vad smakar det? Ruttet ägg?

10g före, 10g efter. Det stom står i första posten gäller.

Har dålig koll på bismaken då jag alltid använt smaksatt.
Citera
2010-10-18, 11:10
Medlem
Finns det någon EAA-sammansättning och inte innehåller den potentiellt cancerogena optiska isomeren D-Met, samtidigt som den innehåller L-[ring-2H5]Fenylalanin?
Citera
2010-10-18, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilkitty
10g före, 10g efter. Det stom står i första posten gäller.

Har dålig koll på bismaken då jag alltid använt smaksatt.
Bara undrar, varför står det då att 6g före räcker på EISELT® EsaPro 750g GrapeTonic?
http://www.gymvaruhuset.com/?cid=137173

Dom brukar ju skriva att man ska ta mer än vad som egentligen behövs för att det ska ta slut snabbare, här är det tydligen tvärt om.
Citera
2010-10-18, 12:14
Medlem
evilkittys avatar
Citat:
Bara undrar, varför står det då att 6g före räcker på EISELT® EsaPro 750g GrapeTonic?
http://www.gymvaruhuset.com/?cid=137173

Dom brukar ju skriva att man ska ta mer än vad som egentligen behövs för att det ska ta slut snabbare, här är det tydligen tvärt om.

Nja, om jag kommer ihåg rätt så visade en studie att 6-10g av EAA gav maximal stimulation av proteinsyntesen. Således bör du för din egna utveckling ta 10g, men jag ser din poäng i att det är bakvänt (försäljarna vill vanligtvis att vi överdoserar).
Citera
2010-10-18, 12:15
Medlem
Citat:

6-10 g före och 6-10 g efter.

Nja, ruttet ägg är ungefär så man luktar i munnen efteråt skulle jag gissa på... grapetonic är ju smaksatt, med just grapetonic; så det är ju en bismak av grape. Även fast det är en extremt konstig grapesmak.

Jag tycker inte det är så farligt äckligt, jag har visserligen vant mig så nu kan jag ibland tycka att det är "gott" om man inte tagit för lite vatten då det kan bli lite koncentrerat då vilket inte alltid är så trevligt.
Citera
2010-10-18, 12:41
Medlem
Citat:
6-10 g före och 6-10 g efter.

Nja, ruttet ägg är ungefär så man luktar i munnen efteråt skulle jag gissa på... grapetonic är ju smaksatt, med just grapetonic; så det är ju en bismak av grape. Även fast det är en extremt konstig grapesmak.

Jag tycker inte det är så farligt äckligt, jag har visserligen vant mig så nu kan jag ibland tycka att det är "gott" om man inte tagit för lite vatten då det kan bli lite koncentrerat då vilket inte alltid är så trevligt.
Ok, då får man köra på det isåfall, 6 före, 6 efter. Hur långt före/efter ska man ta då? Gäller tom mage både före och efter?
Citera
2010-10-18, 12:53
Medlem
Citat:
Ok, då får man köra på det isåfall, 6 före, 6 efter. Hur långt före/efter ska man ta då? Gäller tom mage både före och efter?

Några minuter innan och upp till 1 timme efter, tom mage gäller både innan och efter.

Ta det i omklädningsrummet på gymmet och när du kommit hem med andra ord.
Citera
2010-10-18, 12:59
Medlem
Citat:
Några minuter innan och upp till 1 timme efter, tom mage gäller både innan och efter.

Ta det i omklädningsrummet på gymmet och när du kommit hem med andra ord.
Ok tack =) Får man med skopa när man köper? Är det en vanlig sån skopa som man har till gainer eller är den mindre?
Citera
2010-10-18, 13:27
Medlem
Citat:
Ok tack =) Får man med skopa när man köper? Är det en vanlig sån skopa som man har till gainer eller är den mindre?

Det är en vanlig matskedsskopa, så inget speciellt för just burken, ta en halv sån eller lite mer än en halv.

Edit: Mer, inte mindre *
Senast redigerad av Dsndss 2010-10-18 kl. 13:48.
Citera
2010-10-18, 14:06
Medlem
Citat:
Det är en vanlig matskedsskopa, så inget speciellt för just burken, ta en halv sån eller lite mer än en halv.

Edit: Mer, inte mindre *
Okej, hur mycket vatten ska man ha då? 1,5dl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in