2010-11-29, 01:33
Medlem
evilkittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Om man inte äter innan, nej. Det är alltså viktigast att få i sig protein/mat etc efter träningen. Men om man inte har ätit på ett tag så är EAA innan troligtvis bättre än att inte ha det.

Snarare tvärtom, som jag har förstått det. Har man inte ätit innan så kommer uppregleringen av proteinsyntesen från intaget av EAA kvarstå under så kort tid så att det inte ger någon fördel alls med avseende på att stimulera proteinsyntesen i samband med träning.
Citera
2010-11-29, 01:42
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilkitty
Snarare tvärtom, som jag har förstått det. Har man inte ätit innan så kommer uppregleringen av proteinsyntesen från intaget av EAA kvarstå under så kort tid så att det inte ger någon fördel alls med avseende på att stimulera proteinsyntesen i samband med träning.
Du kan ju kolla in i tråden nu, Grandmaster har gett sig in i leken.

Som sagt, låt det stå, är man intresserad fortsätter man läsa annars så har man iaf tagit det väldigt säkra före det lite osäkra.
Citera
2010-11-29, 19:59
Medlem
Har precis inhandlat lite småskit från Gymvaruhuset, bland annat en burk EAA FX som jag har en liten fråga om.

Har läst lite randomsidor i tråden och har förstått att man ska ta eaa före och efter träning. Men på min burk står det "före och under träning"

Så min fråga är; Ska jag följa tråden eller burkens rekommendationer?
Citera
2010-11-29, 20:03
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoernfitta
Har precis inhandlat lite småskit från Gymvaruhuset, bland annat en burk EAA FX som jag har en liten fråga om.

Har läst lite randomsidor i tråden och har förstått att man ska ta eaa före och efter träning. Men på min burk står det "före och under träning"

Så min fråga är; Ska jag följa tråden eller burkens rekommendationer?
Trådens, före och under skulle idag anses som de sämsta tiderna att ta på.

Före och efter. Om du bara väljer en så ta efter.
Citera
2010-11-29, 21:01
Medlem
En fråga till

Börjar tröttna på att ta med mig alla jävla burkar. Hur gör ni med allt pulver?

Går det blanda dubbel dos och dricka halva. Och sen låta skiten stå tills man tränat klart? Fast hur gör ni isf med allt annat skit?
Citera
2010-11-29, 21:04
Medlem
Dreass avatar
Citat:
En fråga till

Går det blanda dubbel dos och dricka halva. Och sen låta skiten stå tills man tränat klart? Fast hur gör ni isf med allt annat skit?
Pulver i shakern för att ta före. Pulver i en gammal vitaminburk för dosen efter. Simpelt och bra
Citera
2010-11-30, 01:38
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
En fråga till

Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Pulver i shakern för att ta före. Pulver i en gammal vitaminburk för dosen efter. Simpelt och bra

Köpte på mig några smartshakes, de är väldans bra att ha med till gymmet då man kan skruva på extra förvaring undertill på shakern. 69 spänn på GV, men ibland får man med om man beställer för över 500 eller något sådant.
Citera
2010-11-30, 07:13
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fun_University
Köpte på mig några smartshakes, de är väldans bra att ha med till gymmet då man kan skruva på extra förvaring undertill på shakern. 69 spänn på GV, men ibland får man med om man beställer för över 500 eller något sådant.
Jag hatar dom. Oftast är jag en person som går efter pris/prestanda men de är så jävla fula att jag inte ens skulle ta en till gymmet gratis!
Citera
2010-11-30, 17:47
Medlem
evilkittys avatar
Citat:
En fråga till

Undvik att låta det stå, iaf kreatin spekuleras det kring kan utvecklas till kreatinin om det står för länge (vilket är dåligt), och bakterier kan bildas.
Citera
2010-12-01, 01:03
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Jag hatar dom. Oftast är jag en person som går efter pris/prestanda men de är så jävla fula att jag inte ens skulle ta en till gymmet gratis!

Äh, tejpa över alla loggor med svart eltejp så ser det manligt värre ut.

Iofs skulle jag nog inte vilja bli sedd med en smartshake i handen ute på ett kommersiellt gym.
Citera
2010-12-01, 19:02
Medlem
ekwohos avatar
Citat:

Haha sluta va så negativ över dom fina flaskorna .. Jag har en från gymvaruhuset och kan säga att dom ser precis ut som vanliga shake flaskor man haft, till och med stiligare pga att dom är lite mindre.
Citera
2010-12-01, 19:59
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekwoho
Haha sluta va så negativ över dom fina flaskorna .. Jag har en från gymvaruhuset och kan säga att dom ser precis ut som vanliga shake flaskor man haft, till och med stiligare pga att dom är lite mindre.
Jag har sett dom IRL, och jag kan inte annat än tycka att de är skitfula. Ett av de få objekt som jag faktiskt ogillar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in