2010-07-26, 10:58
Medlem
Gungdungkungs avatar
EAA efter träning, hur göra med måltiden?

Har förstått att EAA är mest optimalt att ta före och efter träning. Men efter träning ska man ju även se till att få i sig ett mål mat. Så när man kommer hem och tar EAA direkt efter träningen, måste man då vänta någon timme innan man äter? (detta för att inte sabba EAA's effekt som vid före träning)
Citera
2010-07-26, 11:09
Medlem
Thomaspunkts avatar
Vänta runt 30-40min.
Citera
2010-07-26, 11:43
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gungdungkung
Har förstått att EAA är mest optimalt att ta före och efter träning. Men efter träning ska man ju även se till att få i sig ett mål mat. Så när man kommer hem och tar EAA direkt efter träningen, måste man då vänta någon timme innan man äter? (detta för att inte sabba EAA's effekt som vid före träning)
Du sabba inte effekten av EAA, nu negligerar den med maten. Då hade du lika gärna kunnat skita i att äta EAA och ätit maten istället.

Det är väl annars i princip omöjligt att dricka sin EAA, komma hem, duscha och hinna laga klart maten på en halvtimma? Isf måste man ha max 5 minuter till gymmet, maten klar och skita i att duscha.
Citera
2010-07-26, 12:06
Medlem
nikenboles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Det är väl annars i princip omöjligt att dricka sin EAA, komma hem, duscha och hinna laga klart maten på en halvtimma? Isf måste man ha max 5 minuter till gymmet, maten klar och skita i att duscha.

Träna hemma med matlåda redo att micras kanske :P
Citera
2010-07-26, 13:21
Medlem
19801s avatar
Poängen är ju att man ska ha aminosyror i blodet, särskilt under den period det bygger bäst. På fastande mage tas EAA upp snabbt och vice versa. Men när det väl är i blodet kommer det inte att försvinna för att man äter vanlig mat.
Citera
2010-07-27, 11:54
Medlem
är inne på min andra burk EAA FX och denna gång löser sig inte pulvret? inte ens i varmt vatten, det klumpar å blir kvar på ytan? varför löser sig det inte ? det förra gjorde det hur lätt som helst
Citera
2010-07-27, 14:14
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpan12
är inne på min andra burk EAA FX och denna gång löser sig inte pulvret? inte ens i varmt vatten, det klumpar å blir kvar på ytan? varför löser sig det inte ? det förra gjorde det hur lätt som helst
Skaka mer kanske? Konstigt, för mig löser det sig alltid, men är ofta lite svårlöst. Vassle löser sig lättare, maltodextrin ännu lättare.
Citera
2010-07-27, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Skaka mer kanske? Konstigt, för mig löser det sig alltid, men är ofta lite svårlöst. Vassle löser sig lättare, maltodextrin ännu lättare.

skakar upp till 1 minut och har rejält med vatten men ändå löser den sig inte! hm..
Citera
2010-07-28, 14:07
Medlem
Citat:

Jag kör med samma och använder den skopan man får med, kör ½ sådan med pulver och 3dl vatten, funkar perfekt. Hör av dig till gymvaruhuset och reklamera om det inte funkar, de har ju grym kundservice
Citera
2010-07-28, 16:14
Medlem
Citat:
Samma problem här.

En annan fråga. Håller sig EAA bra i vatten under ett pass(40-80min)? Blandar allt innan och dricker hälften efter. Tycker det smakar mycke värre/skarpare innan, vilket iofs inte behöver ha något att göra med aminosyrornas fullvärdighet, men endå.
Citera
2010-07-28, 17:31
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contemptuous
Samma problem här.

En annan fråga. Håller sig EAA bra i vatten under ett pass(40-80min)? Blandar allt innan och dricker hälften efter. Tycker det smakar mycke värre/skarpare innan, vilket iofs inte behöver ha något att göra med aminosyrornas fullvärdighet, men endå.
Det är nog inga problem.
Citera
2010-07-29, 10:07
Medlem
toizs avatar
Citat:

Jag har köpt in shakers med "galler" som allt skakas igenom. Löser det mesta.
Här i Norge kallas dom molekylklyvare - värsta atombomsgrejen - men dom är riktigt bra och jag slipper allt vad klumpar och olöslighet heter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in