2010-04-06, 22:54
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramp
Vatten först?! Inte gjort så sen min första eaa-grogg
Nej, inte jag heller, fast okejrå, jag brukar köra före-drinken med eaa sen vatten och nästa vatten sen eaa. Vet inte vilket som funkar bäst.
Citera
2010-04-07, 12:14
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Jag tycker den är bättre.

12g före och efter. Jag blandar i pulvret i 5dl vatten
Jag tycker det blir riktigt äckligt med så mycket vatten, jag kör på 3dl vatten.
Citera
2010-04-07, 13:29
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Jag tycker det blir riktigt äckligt med så mycket vatten, jag kör på 3dl vatten.
Tycker inte det blandar sig med 3dl, brukar bli mellan 4 och 5dl. Vilket känns som för mycket.
Citera
2010-04-07, 13:44
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Tycker inte det blandar sig med 3dl, brukar bli mellan 4 och 5dl. Vilket känns som för mycket.
Bara att man lurar sig av skummet. 1-2dl fungerar till och med. Är bara att addera 1dl efteråt för att skölja ner det sista som inte riktigt kom med. Slipper man också dricka sig till förbannelse precis innan passet.

Tycker jag fungerar iaf, annars spelar det ju ingen som helst jävla roll.
Citera
2010-04-07, 13:58
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Bara att man lurar sig av skummet. 1-2dl fungerar till och med. Är bara att addera 1dl efteråt för att skölja ner det sista som inte riktigt kom med. Slipper man också dricka sig till förbannelse precis innan passet.

Tycker jag fungerar iaf, annars spelar det ju ingen som helst jävla roll.
Har testat med två dl, det blir pulver och sådant kvar då. Inte katastrof direkt, men jag tycker de blir bättre med mer vatten, aja
Citera
2010-04-07, 16:28
Medlem
NormalBurgers avatar
Citat:
Har testat med två dl, det blir pulver och sådant kvar då. Inte katastrof direkt, men jag tycker de blir bättre med mer vatten, aja
Kör 1,5 dl - 2 ungefär Låter det stå en stund sen är allt borta för mig iaf
Citera
2010-04-07, 17:27
Medlem
Prickskyttens avatar
Någon fler än jag som börjar lessna på Red Berry Breezer?
Får ett illamående under träningen som ibland slutar med att ja spyr
Citera
2010-04-07, 17:44
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prickskytten

Värkligen inte. Inne på min 5e burk sen jag börja träna. Sveper i mig det sen är det bara att köra. Men tycker att den nya beery breezer är lite för söt mot den som va innan. Den va lite mer redbull aktig den gillade jag mer.
Men allt behöver ju inte vara gott heller, bara dricka skiten sen köra på. Man får inte käna efter för mkt =))
Att du får illamående under träningen beror inte det på träningen mer en på själva drinken?.
Citera
2010-04-07, 17:45
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prickskytten

Jag har också börjat lessna. Inget illamående osv dock. Kör på Bcaa just nu ist, Xtend watermelon. Grym smak!

Mvh
Citera
2010-04-07, 18:14
Medlem
NormalBurgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Jag har också börjat lessna. Inget illamående osv dock. Kör på Bcaa just nu ist, Xtend watermelon. Grym smak!

Mvh
Lät väldigt nice
Citera
2010-04-07, 20:10
Medlem
hemliga.agentens avatar
Jag kommer ha ett annorlunda schema nu och några månader framåt vilket innebär att jag hinner lägga mer tid och fokus på min träning och hade därmed tänkt börja träna tidigt på morgonen, och iochmed det börja ta EAA som kosttillskott.

Min fråga är hur jag ska kombinera detta med frukosten (2 dl havregrynsgröt, lite hallon och en banan) - enligt produktinfo och tråden så ska man ju helt inte ha ätit en timme innan man intar EAA, men samtidigt känns det som att träna på morgonen utan att ha något i magen kommer innebära illamående och/eller lite sämre resultat!?

Min träning kommer vara minst en gång om dagen, oftast två gånger om dagen (gym på morgonen och joggning/crosstrainer eller thaiboxning på eftermiddagen/kvällen)

Träna gym på helt tom mage på morgonen och därmed skippa frukosten och istället ta den efteråt (med en EAA/proteindrink)?

Finns det förövrigt någon övre gräns för hur mycket EAA man kan eller bör inta? (går det att ta före och efter två pass per dag? några risker eller slöseri med kosttillskott/pengar?)
Citera
2010-04-07, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemliga.agenten
Jag kommer ha ett annorlunda schema nu och några månader framåt vilket innebär att jag hinner lägga mer tid och fokus på min träning och hade därmed tänkt börja träna tidigt på morgonen, och iochmed det börja ta EAA som kosttillskott.

Min fråga är hur jag ska kombinera detta med frukosten (2 dl havregrynsgröt, lite hallon och en banan) - enligt produktinfo och tråden så ska man ju helt inte ha ätit en timme innan man intar EAA, men samtidigt känns det som att träna på morgonen utan att ha något i magen kommer innebära illamående och/eller lite sämre resultat!?

Min träning kommer vara minst en gång om dagen, oftast två gånger om dagen (gym på morgonen och joggning/crosstrainer eller thaiboxning på eftermiddagen/kvällen)

Träna gym på helt tom mage på morgonen och därmed skippa frukosten och istället ta den efteråt (med en EAA/proteindrink)?

Finns det förövrigt någon övre gräns för hur mycket EAA man kan eller bör inta? (går det att ta före och efter två pass per dag? några risker eller slöseri med kosttillskott/pengar?)

om du äter frukosten så väntar du väl ändå mins en timme tills du ska träna?

då tar du bara din eaa direkt innan träning och sedan efter/mot slutet.

det är ingen mening att ta mer än ca 15g har jag för mig, men ska du träna två pass på en dag så drick självklart eaa innan båda passen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in