2011-06-12, 23:35
Medlem
Hajstryparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Går att beskriva bra med ett ord: dyr.

Enligt mina beräkningar håller dom ungefär lika länge dock? Om man frångår GG's dosering som säger både före och efter träning samt en extra emellan måltider. Som jag har fattat det blir det bäst effekt om man tar det efter träning. Så om man håller sig till en dos efter träning så räcker båda till cirka 60 träningstillfällen. Kan ju till och med ta både före och efter för att vara på den säkra sidan dock.

Tänkte beställa: http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/viktokning-_-aterhamtning/gainer-pro-4-kg-bonus-products-24

Då jag ligger bra till på proteinintag via kost per dag men osäkert på kaloriöverskottet. Annars blir det frakt både hos GG och GV. Tror det blir dyrare i slutändan om jag köper GG paketet och EAA på GV... Gah, för sent för matte..
Citera
2011-06-13, 18:47
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajstryparen
Enligt mina beräkningar håller dom ungefär lika länge dock? Om man frångår GG's dosering som säger både före och efter träning samt en extra emellan måltider. Som jag har fattat det blir det bäst effekt om man tar det efter träning. Så om man håller sig till en dos efter träning så räcker båda till cirka 60 träningstillfällen. Kan ju till och med ta både före och efter för att vara på den säkra sidan dock.

Tänkte beställa: http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/viktokning-_-aterhamtning/gainer-pro-4-kg-bonus-products-24

Då jag ligger bra till på proteinintag via kost per dag men osäkert på kaloriöverskottet. Annars blir det frakt både hos GG och GV. Tror det blir dyrare i slutändan om jag köper GG paketet och EAA på GV... Gah, för sent för matte..

Oavsett vad som står på förpackningarna ska man inta 8-10g för att vara säker på att stimulera proteinsyntesen maximalt.

Intaget efter träning har visat sig "effektivast" ja.
Citera
2011-06-13, 19:47
Medlem
Hajstryparens avatar
Citat:
Oavsett vad som står på förpackningarna ska man inta 8-10g för att vara säker på att stimulera proteinsyntesen maximalt.

Intaget efter träning har visat sig "effektivast" ja.

Tack SiSenor! Får räkna på vad som blir billigast
Citera
2011-06-13, 21:05
Medlem
Hajstryparens avatar
Lite intressant att i denna artikeln http://axon.blogg.se/2011/june/allt-du-behover-veta-om-eaabcaa.html står det att man ska direkt innan träning. Men på dom flesta ställena, exempelvis Kolozzeum (där jag då litar ganska hårt på vad dom säger), säger att efter är bäst. Inte konstigt att man blir yr i huvudet.
Citera
2011-06-13, 21:10
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Lite intressant att i denna artikeln http://axon.blogg.se/2011/june/allt-du-behover-veta-om-eaabcaa.html står det att man ska direkt innan träning. Men på dom flesta ställena, exempelvis Kolozzeum (där jag då litar ganska hårt på vad dom säger), säger att efter är bäst. Inte konstigt att man blir yr i huvudet.
Men sluta läs den förbannade skitbloggen. Jag fattar inte, folk ber om att bli hjärntvättade?

Sen är det säkerligen samma som postats på Fitnessguru. Allt som sägs är antingen felaktigt eller old news, 99% old news för oss som läser lite. Bra att få det samlat för folk som inte har någon aning. Annars finns det vettiga stickys både här och på kolo med info om EAA.

Ja, centralast är intaget efter. Det diskuteras om ens intaget före är av nytta såvida du inte fastar pga. att kroppen inte ska kunna trigga proteinsyntesen eller liknande när man tränar.
Citera
2011-06-13, 22:20
Medlem
Hajstryparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Men sluta läs den förbannade skitbloggen. Jag fattar inte, folk ber om att bli hjärntvättade?

Sen är det säkerligen samma som postats på Fitnessguru. Allt som sägs är antingen felaktigt eller old news, 99% old news för oss som läser lite. Bra att få det samlat för folk som inte har någon aning. Annars finns det vettiga stickys både här och på kolo med info om EAA.

Ja, centralast är intaget efter. Det diskuteras om ens intaget före är av nytta såvida du inte fastar pga. att kroppen inte ska kunna trigga proteinsyntesen eller liknande när man tränar.

Mjo det där var spiken i kistan för min del. Har varit lite för mycket felaktig information nu. Håller mig till flashback och Kolozzeum från och med nu.
Citera
2011-06-13, 22:30
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Mjo det där var spiken i kistan för min del. Har varit lite för mycket felaktig information nu. Håller mig till flashback och Kolozzeum från och med nu.
Fast, det är inte så mycket fel, som jag påpekade. Och det där med intaget före diskuteras, att det skulle vara viktigast vet jag dock ingen som påstår längre.
Citera
2011-06-14, 01:35
Medlem
runds avatar
Tänkte köpa EAA från gymgrossiten för jag ska ha andra saker där också . Det jag undrar över är vilket märke jag ska välja ? Tips någon?
Citera
2011-06-14, 17:52
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rund
Tänkte köpa EAA från gymgrossiten för jag ska ha andra saker där också . Det jag undrar över är vilket märke jag ska välja ? Tips någon?

De billigaste rena EAA:t.
Citera
2011-06-14, 20:47
Medlem
Pipharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rund

Gymvaruhuset har billigast, EAA FX. Väljer du naturell smak får du mest utav pengarna, förvånande mycket som inte är EAA i den smaksatta.
Citera
2011-06-14, 23:31
Medlem
runds avatar
Citat:
De billigaste rena EAA:t.
Tänkte mest på smaken , har läst att det smakar skit . Köpte gg:s egna . Hoppas det går ner .
Citera
2011-06-15, 06:47
Medlem
Pipharens avatar
Vad anser ni då detta är omdiskuterat för tillfället, om EAA intag före på tom mage skulle ge för resultat? Om pengar inte är en faktor, ger det något resultat överhuvudtaget att inta BÅDE före och efter eller bara efter? Kan man ta för säkerhetsskull före eller skulle det rent ut sagt försämra för upptaget senare? (svårt att tro dock)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in