2017-03-04, 13:47
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaketDoris
Fast jag sa ju till dig att det finns proteinpulver som är laktosfritt som inte kostar 300kr/kg?! Du läser ju inte ens

Nej, det sa du inte. Du skrev att du betalar 100-150 max för ett kg. Vart hittar du laktosfritt för de priset?
Citera
2017-03-04, 13:48
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:
300kr för 1kg är ju svindyrt? Jag betalar 100-150 max. Dina pengar, men att säga att det inte är dyrt är fel. Tro inte att du kommer lägga på dig mer massa för du betalar det dubbla för proteinpulvret
Det är ändå basfödan som gör dig stor.
Jag har nog inte hängt med så bra de sista åren, i min värld kostar bra proteinpulver ganska mycket men det verkar hänt en hel del de sista 10-15 åren, konkurrens är bra för oss konsumenter. Givetvis betalar jag inte överpris om det finns en liknande produkt för ett bättre pris.
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Fast det var ju inte i syfte att lägga på sig mer massa, utan för att slippa laktosen, och vill man ha det så kostar det mer.
Ja precis, ville så gärna testa proteinpulver nu när jag kör ganska hårt men det funkade ju inte så bra så får äta mer helt enkelt vilket inte är helt enkelt här jag bor, det var en anledning till att jag ville ha suppliment.
Citera
2017-03-04, 14:13
Medlem
Solereis avatar
Ni som är diabetiker, vilket proteinpulver fungerar bäst för er? Har inte testat någon som inte får mitt blodsocker att fullständigt skjuta i höjden.
Citera
2017-03-04, 14:14
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solerei
Ni som är diabetiker, vilket proteinpulver fungerar bäst för er? Har inte testat någon som inte får mitt blodsocker att fullständigt skjuta i höjden.

Protein ger en insulinutsöndring, går inte att komma ifrån.
Citera
2017-03-04, 14:26
Medlem
Solereis avatar
Citat:
Protein ger en insulinutsöndring, går inte att komma ifrån.

Det är jag fullt medveten om, men tänkte om någon har erfarenhet av vad som möjligtvis kan fungera bra. Tänker inte dubbla mitt dagliga insulinbehov för att kunna slänga i mig en proteinshake efter träningen.
Citera
2017-03-04, 14:37
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solerei
Det är jag fullt medveten om, men tänkte om någon har erfarenhet av vad som möjligtvis kan fungera bra. Tänker inte dubbla mitt dagliga insulinbehov för att kunna slänga i mig en proteinshake efter träningen.

Du behöver nog inte dubbla intaget. Känsligheten för insulin i cellerna ökar ju efter träning, så mindre dos av insulin behövs troligtvis.

Tillägger att jag själv inte är diabetiker.
Citera
2017-03-04, 15:39
Medlem
RaketDoriss avatar
Citat:
Nej, det sa du inte. Du skrev att du betalar 100-150 max för ett kg. Vart hittar du laktosfritt för de priset?
MM sports whey från Bodyscience innehåller Laktasenzym (iallafall vissa smaker) Det är bara att läsa vad som står på varje smak, som spjälkar laktosen. Jag är själv känslig för laktos och får inte i mig något utöver detta. Dricker kokosmjölk istället.
Citera
2017-03-05, 12:51
Medlem
tj.s avatar
Citat:
PureSwe Whey brukar säljas för 90-110 kr/kg i perioder och det innehåller också laktasenzymer. Absolut bästa vassleproteinet man kan hitta på marknaden i min mening. Bunkra upp när de rear ut det.
Citera
2017-03-05, 13:29
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
PureSwe Whey brukar säljas för 90-110 kr/kg i perioder och det innehåller också laktasenzymer. Absolut bästa vassleproteinet man kan hitta på marknaden i min mening. Bunkra upp när de rear ut det.

Där ser man! Hade ingen aning om det.
Citera
2017-03-05, 13:34
Medlem
RaketDoriss avatar
Citat:
Själv köpte jag en sådan påse och tyckte det var så klumpigt och tjockt. Nästan som en blandning mellan Kasein och vassle. Blev jättebesviken.. Tror du jag fick en dålig batch?
Citera
2017-03-05, 15:33
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Själv köpte jag en sådan påse och tyckte det var så klumpigt och tjockt. Nästan som en blandning mellan Kasein och vassle. Blev jättebesviken.. Tror du jag fick en dålig batch?
Har recenserat pulvrets dåliga löslighet. Går att mitigera genom att använda mer vätska.
Citera
2017-03-05, 21:31
Medlem
RaketDoriss avatar
Citat:
Har recenserat pulvrets dåliga löslighet. Går att mitigera genom att använda mer vätska.
Bra recension. Då var det som jag trodde då. Det är ganska otrevligt att få oupplösta vassle klumpar i käften å tugga på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in