2019-02-12, 21:20
Medlem
Youthinkimsaxons avatar
Trött på att googla runt och jämföra priser, speciellt efter rapporten från förra sidan om att de självklart spikar pulvret med menlösa aminosyror.

Vilken sida ska jag hålla utkik efter som kanske brukar ha rabatterat pris? Vanligt jävla kvalitativt vassleprotein till ett bra pris och pålitlig leverantör. Vill egentligen bara dryga ut kosten med protein då jag vissa dagar har svårt att uppnå målet.

Danke.
Citera
2019-02-12, 21:31
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youthinkimsaxon
Trött på att googla runt och jämföra priser, speciellt efter rapporten från förra sidan om att de självklart spikar pulvret med menlösa aminosyror.

Vilken sida ska jag hålla utkik efter som kanske brukar ha rabatterat pris? Vanligt jävla kvalitativt vassleprotein till ett bra pris och pålitlig leverantör. Vill egentligen bara dryga ut kosten med protein då jag vissa dagar har svårt att uppnå målet.

Danke.
Gymgrossisten och mmsports rekommenderar jag. Använder mig personligen av star nutrition whey 80, sedan äter jag även proteinbars. Tror dom har kampanj just nu på whey 80. Jag passar alltid på att köpa vid dessa tillfällen, betalar sällan över 120 kr/kg för ett vassle. Får majoriteten av mitt intag därifrån. En snabb koll på innehållsförteckningen avslöjar eventuell spiking.
Citera
2019-02-12, 21:33
Medlem
Youthinkimsaxons avatar
Okej tack återigen.

Varför rekommenderar de (mmsports) laktosfri mjölk när man ska göra smoothie? Fel på vanlig grön mjölk eller vill de undvika uppblåsta magar typ? Har inget reoblem med laktos själv mig veterligen, kanske blir annorlunda med vasslepr?
Citera
2019-02-12, 21:46
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youthinkimsaxon
Okej tack återigen.

Varför rekommenderar de (mmsports) laktosfri mjölk när man ska göra smoothie? Fel på vanlig grön mjölk eller vill de undvika uppblåsta magar typ? Har inget reoblem med laktos själv mig veterligen, kanske blir annorlunda med vasslepr?
Nej, ingen aning. Det är ingen fara med vanlig mjölk.
Citera
2019-02-13, 00:12
Medlem
Soulwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
En rågad skopa brukar vara runt 37 gram, ja. Men lättast är att ställa shakern på en matvåg och sedan ta en skopa (som du brukar ta en skopa) och se hur mycket det är. Jag tar sällan bara en skopa då det oftast inte stämmer överens, ibland är det knappt 30 gram. Beror på. Vill du vara på säkra sidan så väg. Även om det förmodligen inte är någon stor grej oavsett, ta 1-1,5 skopa, inget du behöver optinoja över.

Tack! Min tränare bad mig ta två st skopor (vilket jag antar är 74 gram whey) vid frukost och sen som PWO. Tyckte det lät lite mycket, men vi ska bulka från och med idag så antar att det bara jag är som övertänker
Citera
2019-02-13, 06:06
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulwell
Tack! Min tränare bad mig ta två st skopor (vilket jag antar är 74 gram whey) vid frukost och sen som PWO. Tyckte det lät lite mycket, men vi ska bulka från och med idag så antar att det bara jag är som övertänker
Nja. Det är dygnets totala intag av protein som räknas. Och upp mot maximalt 40 gram protein per intag som stimulerar muskeluppbyggnaden, att tillföra mer gör inget i det avseendet, även om kroppen fortfarande tar upp det. Det är inget måste att intagen ska ligga runt träning. Dessutom brukar ett högre intag av protein vara gynnsamt vid kalorirestriktion, vid balans och över rekommenderas ca 1.6 g/kg, ett något lägre intag än vid kalorirestriktion. Hade jag varit dig skulle jag ifrågasätta min tränare och se vad förklaringen bakom är, ifrågasätt intaget före träning som en "pwo". Det är främst antingen kolhydrater eller fett beroende på personliga preferenser som man brukar öka om viktuppgång i samband med träning är målet. Kolla med din tränare.
Citera
2019-02-13, 21:55
Bannlyst
Man kan blanda smaksatt pulver med icke smaksatt och ändå få god smak!

Har noterat att en del smaksatt proteinpulver blandat med en del naturellt pp smakar alldeles utmärkt.
På detta sätt minskar man onödiga tillsatser med 50%
Citera
2019-02-13, 22:54
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovasang
Har noterat att en del smaksatt proteinpulver blandat med en del naturellt pp smakar alldeles utmärkt.
På detta sätt minskar man onödiga tillsatser med 50%
Varför inte skippa smaksättningen helt och minska de onödiga tillsatserna med 100%?
Citera
2019-02-14, 02:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Varför inte skippa smaksättningen helt och minska de onödiga tillsatserna med 100%?

De är ju inte helt onödiga eftersom de får drinken att smaka gott.
Citera
2019-02-14, 11:33
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovasang
De är ju inte helt onödiga eftersom de får drinken att smaka gott.

Då är frågan; dricker du proteinshake för att det är gott, eller för att du vill/behöver få i dig mer protein utöver din vanliga kost?
Citera
2019-02-14, 11:45
Medlem
Hade du varit noga med kosten så hade du inte ätit proteinpulver alls. Så frågan känns knepig.

Koncentrera dig på andra saker istället som du äter. Äter du äter godis tex så kan du börja i den ändan eftersom du säkert äter trettio gånger mer godis än proteinpulver i veckan. Sen kan man gå igenom alla livsmedel man köper. Börja med dem du äter mest av.
Citera
2019-02-14, 11:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Då är frågan; dricker du proteinshake för att det är gott, eller för att du vill/behöver få i dig mer protein utöver din vanliga kost?

Alternativ 2 givetvis men jag uppskattar naturligtvis om det är gott också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in