Citat:
Ursprungligen postat av
upperkatt
Vassle, som du funderar på att köpa, är en biprodukt som fås vid osttillverkning. Så länge du totalt sett får i dig mindre protein än vad som är toxiskt så är det ingen fara. Detta är för en "normal" person svårt att överstiga, i alla fall enligt mig.
Att de säger något sådant förundras jag över.
Låter ju inte så farligt. Men vid användning av proteinpulver är det väl ganska givet att det kommer bli en hel del överskott av Protein. Som inte kroppen kommer att kunna omvandla till muskler? Men jag antar att det relativt ofarlig överskottsmängd, eller?
Jag tycker också att det är konstigt att de säger så.
Från grymgrossistens hemsida på innehållet i Whey 80:
Citat:
Ingredienser: Ultrafiltrerat och instantiserat vassleproteinkoncentrat (innehållande sojalecitin). I smaksatta varianter av Whey-80 även: naturidentiska smakämnen, kakao*, sötningsmedel (aspartam), färgämne (rödbetsröd)**, koffein***.
Sedan står det också om ett ex antal aminosyror som jag inte har den blekaste aning om vad är för några. Tänker på att i vissa fall så har det framkommit att vissa proteinpulver ändå innehåller anabola? Men jag vet inte, känner mig rätt paranoid nu inför alla protein nissar.
Sedan under man ju vad alla dessa aminosyror står för

:
Citat:
Aminosyraprofil:
L-leucin
L-isoleucin
L-valin
Totalt grenade aminosyror
L-asparaginsyra
L-Glutaminsyra
L-serin
L-Glycin