2013-06-17, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mogelost
En kompis sa att det tar drygt en vecka innan man börjar känna av resultat av whey 80 men jag sa att jag kände direkt efter typ 3:e träningen att jag var helt borta.

Utveckla!
Citera
2013-06-17, 18:16
Medlem
Bigorexias avatar
Vad förväntar ni er egentliga av ett proteintillskott? Att vassleproteinet "verkar" är inget ni märker. Har ni upplevt något annat är det något ni har inbillat er.
Citera
2013-06-17, 18:17
Medlem
Whey 80 är ett Proteinpulver. Inte en PWO.

Väntar ivrigt på svar från ts där hen förklarar vad hen faktiskt menade

Edit. Hej då!
Citera
2013-06-17, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Vad förväntar ni er egentliga av ett proteintillskott? Att vassleproteinet "verkar" är inget ni märker. Har ni upplevt något annat är det något ni har inbillat er.

vadå inbillat, pajas jag vet bäst själv vad som händer i min egen kropp. Det är knappast en slumpt att jag ökade med 10kg på bänkpressen!
Citera
2013-06-17, 18:19
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
vadå inbillat, pajas jag vet bäst själv vad som händer i min egen kropp. Det är knappast en slumpt att jag ökade med 10kg på bänkpressen!

Uppenbarligen vet du inte ens det.
Citera
2013-06-17, 18:20
Medlem
Citat:

Placeboeffekten min herre. Efter tre pass och öka 10kg? Hur blir det efter sex pass då?

OnT: vet du vad whey80 innehåller?
Citera
2013-06-17, 18:23
Bannlyst
Här trodde man att man kunde få hjälp.... Akc så fel man hade
Citera
2013-06-17, 18:29
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Vassle, som du funderar på att köpa, är en biprodukt som fås vid osttillverkning. Så länge du totalt sett får i dig mindre protein än vad som är toxiskt så är det ingen fara. Detta är för en "normal" person svårt att överstiga, i alla fall enligt mig.
Att de säger något sådant förundras jag över.
Låter ju inte så farligt. Men vid användning av proteinpulver är det väl ganska givet att det kommer bli en hel del överskott av Protein. Som inte kroppen kommer att kunna omvandla till muskler? Men jag antar att det relativt ofarlig överskottsmängd, eller?

Jag tycker också att det är konstigt att de säger så.

Från grymgrossistens hemsida på innehållet i Whey 80:
Citat:
Ingredienser: Ultrafiltrerat och instantiserat vassleproteinkoncentrat (innehållande sojalecitin). I smaksatta varianter av Whey-80 även: naturidentiska smakämnen, kakao*, sötningsmedel (aspartam), färgämne (rödbetsröd)**, koffein***.
Sedan står det också om ett ex antal aminosyror som jag inte har den blekaste aning om vad är för några. Tänker på att i vissa fall så har det framkommit att vissa proteinpulver ändå innehåller anabola? Men jag vet inte, känner mig rätt paranoid nu inför alla protein nissar.

Sedan under man ju vad alla dessa aminosyror står för :
Citat:
Aminosyraprofil:
L-leucin
L-isoleucin
L-valin
Totalt grenade aminosyror
L-asparaginsyra
L-Glutaminsyra
L-serin
L-Glycin
L-Histidin
L-arginin
L-Treonin
L-alanin
L-prolin
L-Tyrosin
L-Metionin
L-Cystin
L-Fenylalanin
L-Lysin
L-Tryptofan
Citera
2013-06-17, 21:18
Medlem
Rolf-Davids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Jag hade tänkt att börja köra med proteinpulver. Det som jag känner mig så jävla osäker över, är vad skiten egentligen innehåller? Är det något som faktiskt är skadligt? Finns det några bieffekter? Hur skadligt är proteinpulver för levern? Jag har ju ingen aning. Men har hört från diverse sjuksköterskor(bland annat min moster som är sjuksköterska) att detta ska vara skadligt? Kommentarer kring detta?

Funderar i nuläget på att köpa Whey-80 via gymgrossisten. Tacksam för svar...

Om jag har förstått rätt så måste du äta rätt stora mängder för att det ska kunna bli farligt. 1-2 gram protein per kilo du väger ska nån sorts tumregel. Den enda bieffekten jag märkt av (Om det inte bara råkar vara en slump) är att jag skiter mer än vanligt
Citera
2013-06-17, 21:52
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Här trodde man att man kunde få hjälp.... Akc så fel man hade

Det är svårt för oss att belysa klarhet över något som du har inbillat dig.
Citera
2013-06-18, 23:51
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolf-David
Om jag har förstått rätt så måste du äta rätt stora mängder för att det ska kunna bli farligt. 1-2 gram protein per kilo du väger ska nån sorts tumregel. Den enda bieffekten jag märkt av (Om det inte bara råkar vara en slump) är att jag skiter mer än vanligt
Okej låter betryggande! Lite mer skitande kan jag leva med.

Dock fattar jag inte vad dessa aminosyror är för Whey 80. Är det några som är skadliga? Fattar inte hur dem tänker när de skriver in detta i innehållet. Ska vanligt folk tänka: "Aha men det är en "L-Histidin syra" som Whey 80 innehåller. Nu föll alla bitar på plats"... ?
Citat:
Aminosyraprofil:
L-leucin
L-isoleucin
L-valin
Totalt grenade aminosyror
L-asparaginsyra
L-Glutaminsyra
L-serin
L-Glycin
L-Histidin
L-arginin
L-Treonin
L-alanin
L-prolin
L-Tyrosin
L-Metionin
L-Cystin
L-Fenylalanin
L-Lysin
L-Tryptofan
Senast redigerad av Mellbergan 2013-06-18 kl. 23:57.
Citera
2013-06-19, 00:29
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Okej låter betryggande! Lite mer skitande kan jag leva med.

Dock fattar jag inte vad dessa aminosyror är för Whey 80. Är det några som är skadliga? Fattar inte hur dem tänker när de skriver in detta i innehållet. Ska vanligt folk tänka: "Aha men det är en "L-Histidin syra" som Whey 80 innehåller. Nu föll alla bitar på plats"... ?

Nej, inga av dem är skadliga.

Informationen riktar sig knappast till vanligt folk. Den riktar sig snarare till individer med större kunskaper inom näringslära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in