2011-07-27, 23:37
Bannlyst
Hajstryparen. Du är fan dum på riktigt!
Tror du att gymvaruhuset öppnade och var en stor välsorterad butik direkt?

Bodyfreaks protein, gainers, omega 3 m.m är den bästa kvalitén du kan få tag i. Jag säger inte att GV har dålig kvalité. Dem har precis lika hög som BF men att sitta och klanka ner på mindre shoppar är så otroligt korkat. Sverige har nästan lägst priser på kosttillskott i hela Europa. Jag har sett många småshoppar komma och sedan försvinna lika snabbt p.g.a gv, gymgrossisten och svensktkosttillskott. Tror säkert att flera håller med mig om att gymgrossistens protein inte smakar särskilt gott och att man då kanske ska stötta en mindre firma/shop istället med välsmakande protein.

Förstår att det inte är någon idé att prata med dig. Du jobbar uppenbarligen på GV!

Senast redigerad av extreme-bull 2011-07-27 kl. 23:40.
Citera
2011-07-28, 10:17
Medlem
Hajstryparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extreme-bull
Hajstryparen. Du är fan dum på riktigt!
Tror du att gymvaruhuset öppnade och var en stor välsorterad butik direkt?

Bodyfreaks protein, gainers, omega 3 m.m är den bästa kvalitén du kan få tag i. Jag säger inte att GV har dålig kvalité. Dem har precis lika hög som BF men att sitta och klanka ner på mindre shoppar är så otroligt korkat. Sverige har nästan lägst priser på kosttillskott i hela Europa. Jag har sett många småshoppar komma och sedan försvinna lika snabbt p.g.a gv, gymgrossisten och svensktkosttillskott. Tror säkert att flera håller med mig om att gymgrossistens protein inte smakar särskilt gott och att man då kanske ska stötta en mindre firma/shop istället med välsmakande protein.

Förstår att det inte är någon idé att prata med dig. Du jobbar uppenbarligen på GV!

Dum på riktigt? Kanske bara på låtsas?

Om vi nu ska vara helt seriösa. Bästa kvalitén man kan få tag i tvivlar jag på, det tror jag inte GV eller GG har heller. Klanka ner och klanka ner, jag påpekade att dom har i stort sett inget sortiment. Och nej, man kan inte bli stor på en gång. Men, varför byta från en stor välsorterad shop till en mindre med mindre sortiment? För att vara solidarisk mot svensk kosttillskottsindustri? Snälla.

Jag gillar inte heller GG's smaker, men jag gillar GV's. Tills jag tröttnar på dom finns det absolut ingen anledning att byta (och jag har inte hört många klagomål på dom heller). När jag väl kommer dit är det en klar möjlighet att leta efter nya outforskade områden. Men det är kul att du stöttar småföretagare, om du mår bra av det. Men jag är mig själv närmast, därför väljer jag shoppar där jag kan få grejerna jag vill ha, där jag kan få fri frakt, samt bonuspoäng. Visst bonuspoängen är egentligen en piss i havet men en trevlig gest.

Problemet med 3-4kg förpackningar är att många, inklusive jag själv, hinner tröttna något förbannat på smaken. 750g förpackningar är perfekt för variationen.

Du kanske förstår att din lobbyism är jobbig, då jag svarade med exakt samma mynt och det gjorde dig uppenbarligen upprörd.

Tack för mig.

P.S Om dom stora konkurrerar ut dom små är det väl ganska tydligt att dom stora gör något rätt medans dom små gör något fel? Deras märke är redan befäst och det hjälper mycket, men dom gör ju en hel del reklam också. Det gäller att synas i kosttillskottsdjungeln. Jag avundas inte dom som försöker göra sig ett namn, måste vara ett riktigt hästjobb.
Citera
2011-07-28, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hajstryparen
Dum på riktigt? Kanske bara på låtsas?

Om vi nu ska vara helt seriösa. Bästa kvalitén man kan få tag i tvivlar jag på, det tror jag inte GV eller GG har heller. Klanka ner och klanka ner, jag påpekade att dom har i stort sett inget sortiment. Och nej, man kan inte bli stor på en gång. Men, varför byta från en stor välsorterad shop till en mindre med mindre sortiment? För att vara solidarisk mot svensk kosttillskottsindustri? Snälla.

Jag gillar inte heller GG's smaker, men jag gillar GV's. Tills jag tröttnar på dom finns det absolut ingen anledning att byta (och jag har inte hört många klagomål på dom heller). När jag väl kommer dit är det en klar möjlighet att leta efter nya outforskade områden. Men det är kul att du stöttar småföretagare, om du mår bra av det. Men jag är mig själv närmast, därför väljer jag shoppar där jag kan få grejerna jag vill ha, där jag kan få fri frakt, samt bonuspoäng. Visst bonuspoängen är egentligen en piss i havet men en trevlig gest.

Problemet med 3-4kg förpackningar är att många, inklusive jag själv, hinner tröttna något förbannat på smaken. 750g förpackningar är perfekt för variationen.

Du kanske förstår att din lobbyism är jobbig, då jag svarade med exakt samma mynt och det gjorde dig uppenbarligen upprörd.

Tack för mig.

P.S Om dom stora konkurrerar ut dom små är det väl ganska tydligt att dom stora gör något rätt medans dom små gör något fel? Deras märke är redan befäst och det hjälper mycket, men dom gör ju en hel del reklam också. Det gäller att synas i kosttillskottsdjungeln. Jag avundas inte dom som försöker göra sig ett namn, måste vara ett riktigt hästjobb.

Det ÄR bästa kvalitéten. Första gången jag beställde fick jag se labbtester som jag har jämfört med råd och röns test dem hade. Där var faktiskt gymgrossisten bättre än dem flesta stora kedjorna.

Jag får nog be om ursäkt förresten för mitt hetska svar. Menade verkligen inte att du ska byta om du är nöjd. Kändes mest som att du tyckte att alla skulle handla hos GV och inte prova nya uppstickare. Jag har själv handlat av MMSports och Gymgrossisten tidigare men jag byter inte tillbaks till dessa. Är supernöjd med grejerna från BodyFreaks! Mycket godare smaker och bättre priser. Dessutom räcker deras sortiment för mig eftersom jag bara använder casein, whey, gainer, bcaa, daa-chelate, zma, vitaminer, omega 3 och pwo.

BodyFreaks har fri frakt vid köp över 600kr vilket man med lätthet kommer över. Dvs. samma fraktfria gräns som Svenskt Kosttillskott.

Dem stora har kört ett par små i botten ja. Sen vet jag inte så mycket om deras produkter. BodyFreaks har ju omtyckta produkter och bra priser så att dem går samma öde till mötes ser jag inte som en möjlighet.

Ha de kanon!
Citera
2011-07-28, 21:05
Medlem
Jäkla tjat om Bodyfraks. Men eftersom du faktiskt håller bra ton och är saklig så ger jag tummen upp.
Citera
2011-07-29, 12:02
Medlem
Flickidols avatar
Supernoob incoming.

Ok, har Börjat träna för några veckor sen och har nu även fått hem 3kg whey fx. Men ser nu att det är tydligen kaseinprotein man skall ha till shakesen.
Är man Helt ute o hojar om man kör vassle?

Ska man alltid ta sitt proteintillskott i samband med mat?
Kan man inte ta det med mjölk som något slags förmiddagsmål/mellanmål/kvällsmål?

Kör eaa innan o efter träning. Nån som vet om det är ca 10 gram före och efter eller 10 gram totalt?
Citera
2011-07-29, 23:26
Bannlyst
OK har en fråga som jag måste veta svaret på: Jag köpte för ett bra tag sedan proteinpulver (typ 1 år sedan) jag testa den ett par gånger i en vecka 3 ggr per vecka, jag blandar den med vatten (jordgubssmak) men efter ett tag så fick jag gaser och mådde dåligt i magen. Någon som vet varför? Ska jag ändå försätta köra den? Behöver man egentligen ta proteinpulver? (jag gymmar seriöst har gjort det i 2 år nu) men gaserna i magen irriterar mig. ska jag byta märke? Märket som jag kör på just nu är mass whey 1kg

Hur många ggr per vecka bör man ta?

Bör det intas före träning eller efter?

Jag som ni ser så är jag inte speciellt haj på kosttillskott, hoppas jag kan reda ut detta nu.
Senast redigerad av mexes5 2011-07-29 kl. 23:28.
Citera
2011-07-30, 01:21
Medlem
pezrulezhaakons avatar
mexes5

Det är därför det heter pruttein.

Läs på innehållsförteckningen och se om du kan se någon ingrediens. Personligen tippar jag på Sucraloset och/eller laktoset.
Citera
2011-07-30, 03:11
Medlem
Pipharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickidol
Supernoob incoming.

Ok, har Börjat träna för några veckor sen och har nu även fått hem 3kg whey fx. Men ser nu att det är tydligen kaseinprotein man skall ha till shakesen.
Är man Helt ute o hojar om man kör vassle?

Ska man alltid ta sitt proteintillskott i samband med mat?
Kan man inte ta det med mjölk som något slags förmiddagsmål/mellanmål/kvällsmål?

Kör eaa innan o efter träning. Nån som vet om det är ca 10 gram före och efter eller 10 gram totalt?

Kaseinprotein till vilka shakes? Kaseinprotein är relativt onödiga, då kan du lika bra äta mat. Fördelen med vassleprotein är tillfälligt förhöjd proteinsyntes, som är bra inom ramen för träning.

Proteintillskott behöver du inte ta i samband med mat, varför?
Vassle kan man blanda i mjölk, jag tycker det är relativt svårt att blanda vasslepulver i mjölk då mjölken redan är ganska mättad, men det beror på såklart hur mycket pulver och hur mycket mjölk du har i. Smaken brukar bli godare tillsammans med mjölk.

10gram EAA samtidigt ger högst påverkan på proteinsyntesen. Alltså både 10g före och efter. Om det är lönt att ta det både före och efter, vet jag inte. Forskning krockar lite här och där, jag tar både 10gram EAA före och efter, för säkerhetens skull.
Citera
2011-07-31, 12:13
Medlem
Flickidols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipharen
Kaseinprotein till vilka shakes? Kaseinprotein är relativt onödiga, då kan du lika bra äta mat. Fördelen med vassleprotein är tillfälligt förhöjd proteinsyntes, som är bra inom ramen för träning.

Vassle kan man blanda i mjölk, jag tycker det är relativt svårt att blanda vasslepulver i mjölk då mjölken redan är ganska mättad, men det beror på såklart hur mycket pulver och hur mycket mjölk du har i. Smaken brukar bli godare tillsammans med mjölk.

10gram EAA samtidigt ger högst påverkan på proteinsyntesen. Alltså både 10g före och efter. Om det är lönt att ta det både före och efter, vet jag inte. Forskning krockar lite här och där, jag tar både 10gram EAA före och efter, för säkerhetens skull.

Som sagt. Riktigt ute på ochartrade vatten här. Njae, tyckte det stod att de prottedrinkar man tar under dagen för att få i sig tillräckligt med protein, om man ej får det via mat. Att då kasein var att föredra. Men kanske ickee spelar så stor roll?

Ok, jag kör på 10 g EAA före OCH efter träning.

Köpte även kreatin, men det kanske är lite overkill som nybörjare att köra sånt?

Citat:

Mmm... För att tanken är att man skall få i sig en schysst dos protein/fett/kolhydrater genom bara maten. Eller?

Tack för svaren. Snurrigt det här.
Senast redigerad av Flickidol 2011-07-31 kl. 12:19.
Citera
2011-08-05, 23:05
Medlem
es6packs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mexes5
OK har en fråga som jag måste veta svaret på: Jag köpte för ett bra tag sedan proteinpulver (typ 1 år sedan) jag testa den ett par gånger i en vecka 3 ggr per vecka, jag blandar den med vatten (jordgubssmak) men efter ett tag så fick jag gaser och mådde dåligt i magen. Någon som vet varför? Ska jag ändå försätta köra den? Behöver man egentligen ta proteinpulver? (jag gymmar seriöst har gjort det i 2 år nu) men gaserna i magen irriterar mig. ska jag byta märke? Märket som jag kör på just nu är mass whey 1kg

Hur många ggr per vecka bör man ta?

Bör det intas före träning eller efter?

Jag som ni ser så är jag inte speciellt haj på kosttillskott, hoppas jag kan reda ut detta nu.

Inte van bara, reagerade samma första gången jag tog protein/kreatin för allra första gången eller första gången efter ett uppehåll.
Citera
2011-08-06, 11:04
Medlem
Pipharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickidol

Köpte även kreatin, men det kanske är lite overkill som nybörjare att köra sånt?

Mmm... För att tanken är att man skall få i sig en schysst dos protein/fett/kolhydrater genom bara maten. Eller?

Nja, overkill tror jag inte det är, frågan är om det är lönt för dig just nu.

Angående andra frågan, så kan du käka proteinet som ett mellanmål, behöver inte vara i samband med mat. Du kan ha det i samband med mat också, men det är inget måste, är vad jag vill komma fram till.
Citera
2011-08-06, 16:46
Medlem
mefedronkungens avatar
Tips på proteinpulver för mellan 300-400 kr, 2-3 kg och det ska komma i en BURK inte nån förbannad påsjävel. Någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in