Citat:
Ursprungligen postat av Superlativmusik
Jag har en fråga:
Jag är väldigt intresserad av att börja med kreatin som kosttillskott, i kombination med styrketräning.
För närvarande så äter jag anti-biotika mot akne, därför får jag inte dricka alkohol för att det skulle kunna orsaka njur- och/eller leverskador. Min poäng är att eftersom att jag måste undvika sådant som alkohol så vet jag inte om jag kan äta kreatin, för att jag kanske skulle kunna skada mig.
Min fråga lyder alltså:
kan jag äta kreatin i samband med att jag äter anti-biotika mot akne?
Snälla, svara bara om ni vet vad ni snackar om. Säg inte att det går om ni inte är 100% säkra på er sak. Jag vill inte få livslånga skador.
Thanks

Vet du vad kreatin är för något? Kreatin finns i kött.
Äter du kött?
Har din doktor sagt att du INTE får äta kött under tiden du äter din medicin?
Däremot kan levern belastas vid förhöjda kreatinnivåer, och är levern redan belastad av tung antibiotika, ja resten förstår du själv.
Tala med din doktor, vi vet inte hur din kost i övrigt ser ut, vilken typ av medicin du äter, hur tungt belastad din lever är med/utan medicinen, vilket skick dina njurar är i etc etc.
Citat:
Ursprungligen postat av Mortaza
Har tagit paus från creatine monohydrate i 8 dagar nu, pga att jag vart förkyld. Tänkte börja igen imorgon. Måste jag köra uppladdningen igen nu då eller är det bara att fortsätta ta 1 om dagen?
Man måste aldrig köra med uppladdningsfas. Dina nivåer har inte sjunkit tillräckligt lågt. Kör med en om dagen.