2011-03-20, 13:25
Medlem
Jag har en fråga:

Jag är väldigt intresserad av att börja med kreatin som kosttillskott, i kombination med styrketräning.

För närvarande så äter jag anti-biotika mot akne, därför får jag inte dricka alkohol för att det skulle kunna orsaka njur- och/eller leverskador. Min poäng är att eftersom att jag måste undvika sådant som alkohol så vet jag inte om jag kan äta kreatin, för att jag kanske skulle kunna skada mig.

Min fråga lyder alltså: kan jag äta kreatin i samband med att jag äter anti-biotika mot akne?

Snälla, svara bara om ni vet vad ni snackar om. Säg inte att det går om ni inte är 100% säkra på er sak. Jag vill inte få livslånga skador.
Thanks
Citera
2011-03-20, 14:17
Medlem
Har tagit paus från creatine monohydrate i 8 dagar nu, pga att jag vart förkyld. Tänkte börja igen imorgon. Måste jag köra uppladdningen igen nu då eller är det bara att fortsätta ta 1 om dagen?
Citera
2011-03-20, 14:38
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superlativmusik
Jag har en fråga:

Jag är väldigt intresserad av att börja med kreatin som kosttillskott, i kombination med styrketräning.

För närvarande så äter jag anti-biotika mot akne, därför får jag inte dricka alkohol för att det skulle kunna orsaka njur- och/eller leverskador. Min poäng är att eftersom att jag måste undvika sådant som alkohol så vet jag inte om jag kan äta kreatin, för att jag kanske skulle kunna skada mig.

Min fråga lyder alltså: kan jag äta kreatin i samband med att jag äter anti-biotika mot akne?

Snälla, svara bara om ni vet vad ni snackar om. Säg inte att det går om ni inte är 100% säkra på er sak. Jag vill inte få livslånga skador.
Thanks

Vet du vad kreatin är för något? Kreatin finns i kött.
Äter du kött?
Har din doktor sagt att du INTE får äta kött under tiden du äter din medicin?

Däremot kan levern belastas vid förhöjda kreatinnivåer, och är levern redan belastad av tung antibiotika, ja resten förstår du själv.

Tala med din doktor, vi vet inte hur din kost i övrigt ser ut, vilken typ av medicin du äter, hur tungt belastad din lever är med/utan medicinen, vilket skick dina njurar är i etc etc.

Citat:
Ursprungligen postat av Mortaza
Har tagit paus från creatine monohydrate i 8 dagar nu, pga att jag vart förkyld. Tänkte börja igen imorgon. Måste jag köra uppladdningen igen nu då eller är det bara att fortsätta ta 1 om dagen?

Man måste aldrig köra med uppladdningsfas. Dina nivåer har inte sjunkit tillräckligt lågt. Kör med en om dagen.
Senast redigerad av Fun_University 2011-03-20 kl. 14:41.
Citera
2011-03-21, 17:49
Medlem
kreatin större muskler eller tjockis

hej.

sökte men hittade itne direkt svar.

Jag har börjat med kreatin idag och ja har en fråga.
jag smal men rätt vältränad. kommer kreatinet göra så att mina muskler ser större ut eller kommer ja se små fet ut? tar inte kreatin för att få synlig effekt under kuren utan för prestations höjande men vill bara veta hur det kommer se ut under kuren.
Citera
2011-03-21, 17:54
Medlem
segims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingofphilly
hej.

jag smal men rätt vältränad. kommer kreatinet göra så att mina muskler ser större ut eller kommer ja se små fet ut? .

Inte så insatt men det lär väl inte göra så att du blir små fet
Citera
2011-03-21, 19:16
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingofphilly
hej.

sökte men hittade itne direkt svar.

Jag har börjat med kreatin idag och ja har en fråga.
jag smal men rätt vältränad. kommer kreatinet göra så att mina muskler ser större ut eller kommer ja se små fet ut? tar inte kreatin för att få synlig effekt under kuren utan för prestations höjande men vill bara veta hur det kommer se ut under kuren.

Omöjligt att svara på. Alla svarar olika. Så länge man inte är non-respons, för då märker man ingen skillnad alls.
Citera
2011-03-21, 19:22
Medlem
Började käka Creatine den 17:e feb och slutade denna månad den 17:e, så har kört exakt 1 månad. Kan inte påstå att jag har märkt någon skillnad alls, så jag antar att jag är en no-responder..?
Citera
2011-03-21, 20:23
Medlem
nikenboles avatar
Är det någon större skillnad på olika kreatintyper?
Körde monohydrat för ett halvår sen med goda resultat så beställde en ny burk imorsse.. vid lunch fick jag ett mail från mmsports med erbjudande om nåt annat kreatin "Body Science 3-PH-CM"
http://mmsports.se/product.php?productid=17273

Någon större skillnad mellan det och vanligt monohydrat?
Citera
2011-03-27, 17:55
Medlem
Krappfiskarns avatar
Ska köra en period utan kreatin nu, tror ni jack3d två gånger i veckan gör något under vilofasen i form av att det innehåller kreatin?
Citera
2011-03-27, 18:02
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Ska köra en period utan kreatin nu, tror ni jack3d två gånger i veckan gör något under vilofasen i form av att det innehåller kreatin?

Gör uppehållet något längre bara, så är det inga problem.
Citera
2011-03-31, 22:20
Medlem
Började med kreatin för 2 dagar sedan. Igår var jag med i en mindre bilolycka som gör mig oförmögen att träna den kommande veckan, efter det kommer jag kunna köra på som vanligt. Är det någon ide att jag fortsätter med uppladdningsveckan (kreatin 4ggr/dag) när jag inte kan träna eller ska jag vänta till jag kan fortsätta träna?
Citera
2011-04-07, 22:05
Medlem
Rebournes avatar
Hur långt tid tar det för att kreatinen att försvinna?

Jag tänkte börja nu men om det ger dåliga resultat och T.om att jag sväller upp riktigt mycket så vill jag sluta. Så hur lång tid tar det för "svullnaden" att försvinna om jag slutar med kreatin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in