2011-03-11, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nymphe
Jag funderar på att inhandla http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/creatine-monohydrate-1-kg-2
för att testa hur mycket man ökar men jag undrar om det går att ta det 1-2ggr dagligen och fortfarande öka i vikter fast inte lika fort som om man skulle ta det som vanligt?

Träningsdagar: intag 1 dos 30-45 minuter före träning på semi-tom mage eller tom mage.
vilodagar: intag 1 dos på morgon/tidig eftermiddag.

there you go.

Överdoserar du Kreatin så blir det Kreatinin och du kissar ut det.
Citera
2011-03-11, 19:15
Medlem
Tackar!
Citera
2011-03-13, 17:51
Medlem
Vad anser ni om att ta kreatin tillsammans med morgonkaffet? Hört att det ska neutralisera kreatinets effekt, är det att föredra att ta det på kvällen?

Har tagit kreatin med mitt morgonkaffe i 1,5år nu så det känns ju sisådär.
Citera
2011-03-13, 17:53
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filosofkungen
Vad anser ni om att ta kreatin tillsammans med morgonkaffet? Hört att det ska neutralisera kreatinets effekt, är det att föredra att ta det på kvällen?

Har tagit kreatin med mitt morgonkaffe i 1,5år nu så det känns ju sisådär.
Du tar kreatin i samband med kolhydrater, det är iaf fördelaktigt. Att koffein är vätskedrivande verkar vissa dra till att kreatin som är vätskebindande inte fungerar i kombination med det. Aldrig sett några bevis för det dock.
Citera
2011-03-16, 22:06
Medlem
Jag har nu kurat i cirka fem veckor och har blivit väldigt dålig i magen (har en kronisk tarmsjukdom som spökar) och jag tänkte nu pausa administrationen av kreatin i en vecka för att se om det blir bättre. Bör jag vänta längre och hur skall jag göra ifall jag skulle uppta administrationen igen?

Tacksam för svar.
Citera
2011-03-16, 22:21
Medlem
Jag gymmar ca 4-5 dagar i veckan, är tjock så jag ligger på kaloriunderskott vilket gör att jag har svårt att orka hela passen ut. Det märkte jag inte före jag låg på kaloriunderskott!
Så ska jag äta kreatin för att orka med och bränna mer, eller ska jag käka lite mer vid lunchen före träningen så att jag orkar?
Citera
2011-03-16, 22:55
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mbp
Jag har nu kurat i cirka fem veckor och har blivit väldigt dålig i magen (har en kronisk tarmsjukdom som spökar) och jag tänkte nu pausa administrationen av kreatin i en vecka för att se om det blir bättre. Bör jag vänta längre och hur skall jag göra ifall jag skulle uppta administrationen igen?

Tacksam för svar.

Forsätt som vanligt, på en vecka hinner inte kreatinnivåerna återställas till grundnivå, samt att om du skulle köra en uppladdningsfas så skulle magproblemen troligtvis bara bli värre.

Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpHate
Jag gymmar ca 4-5 dagar i veckan, är tjock så jag ligger på kaloriunderskott vilket gör att jag har svårt att orka hela passen ut. Det märkte jag inte före jag låg på kaloriunderskott!
Så ska jag äta kreatin för att orka med och bränna mer, eller ska jag käka lite mer vid lunchen före träningen så att jag orkar?

Prioritera ditt kcalintag så att du får i dig lite mer innan och efter träning, alltså dra ner lite på dygnets andra portioner och släng över dem till nämnda tillfällen.

Om du vill orka mer, jag läser det som att du vill ha lite mera "kick" eller "energi" under träningen, så borde du testa en PWO produkt istället för kreatin, jag tror det skulle passa dina syften bättre om jag förstod frågan rätt.
Citera
2011-03-18, 10:19
Medlem
BRZMs avatar
Någon som vet vad som hänt med Peak Nutritions kreatin Creatine Citrus? Fanns hos GG förut och det var det bästa kreatinet som jag kört med!

Nu har jag kört på Star Nutritions monohydrat och ska sluta med det nu.
Citera
2011-03-18, 22:17
Medlem
Säkert en dum fråga som besvarats förr men sitter här och ska beställa i stort sett nu och tänkte se om jag kunde få mig ett snabbt svar utan att någon tar illa vid.

Går det bra att ha en kur som både innehåller ett intag av proteinpulver och kreatin om man vill bygga muskler? Läste att proteinpulverblandningen ska drickas på tom mage.

Också, när ni säger att man ska inta mycket vatten. Är det just när man intagit kreatinet eller ska man allmänt dricka mycket vatten?

Tack på förhand.
Citera
2011-03-18, 23:23
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ishmeister
Säkert en dum fråga som besvarats förr men sitter här och ska beställa i stort sett nu och tänkte se om jag kunde få mig ett snabbt svar utan att någon tar illa vid.

Går det bra att ha en kur som både innehåller ett intag av proteinpulver och kreatin om man vill bygga muskler? Läste att proteinpulverblandningen ska drickas på tom mage.

Också, när ni säger att man ska inta mycket vatten. Är det just när man intagit kreatinet eller ska man allmänt dricka mycket vatten?

Tack på förhand.

Ja.

Du behöver inte dricka mer än vanligt bara för att du tar kreatin. Drick när du är törstig.
Citera
2011-03-18, 23:59
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Ja.

Du behöver inte dricka mer än vanligt bara för att du tar kreatin. Drick när du är törstig.

Ja man behöver inte överdriva sitt intag, att dricka när man är törstig är en bra regel som funkar perfekt, men om någon undrar över hur det fungerar rent fysiskt så behöver kroppen lite lite mer vatten vid förhöjda kreatinnivåer. I praktiken går det inte ens att mäta i det vanliga livet, man märker inte av det alls, men urinen blir i teorin lite gulare, eftersom kroppen hydratiserar lite mer vatten än vanligt och då finns det mindre vätska kvar till kroppens andra funktioner som t.ex njurarna.

Men återigen, det är inget man ens kan märka av, det är enbart om man dricker samma mängd varje dag vid samma tidpunkter, och gör av med samma mängd vätska varje dag, och ligger prick på plus minus noll innan man börjar bruka kreatintillskott, samt att man är en responder.

Anledningen till denna utsvävning är att försöka få stopp på optinojjan, att för de individer (läs idioter) som kommer att fråga efter de "optimala superduperförhållandena" får sig härmed sitt svar, så kanske vi slipper dem i tråden i framtiden (det där var inte riktat till dig ishmeister, jag kan förstå att det är svårt att få reda på rätt information med denna optinojja som existerar).
Citera
2011-03-19, 10:24
Medlem
Tusen tack för det utförliga svaret. Använder flashback till i stort sett allt nu vad gällande informationssökning. Det går inte att beskriva känslan över att hamna på ett verkligen seriöst forum med seriösa svar (alltså utan trolls).

Tack!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in