2011-03-06, 18:41
Medlem
smokingfoxs avatar
hejsan har en fråga. Jag deffar nu och hur är det om jag äter kreatin?
Vill inte att musklerna inte ska synas längre
Citera
2011-03-06, 19:08
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokingfox
hejsan har en fråga. Jag deffar nu och hur är det om jag äter kreatin?
Vill inte att musklerna inte ska synas längre

Vadå "hur är det"? Kreatin fyller samma funktion vid deff som bulk.
Citera
2011-03-06, 19:31
Medlem
smokingfoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Vadå "hur är det"? Kreatin fyller samma funktion vid deff som bulk.
Oj förlåt! Menade hur blir effekten när jag äter Kreatin kommer det dröja längre tid för mig att gå ner i vikt om jag äter Kreatin Alltså fet. tänkte om det innehåller kolhydrater eller något sånt
Förlåt om det var en dum fråga
Citera
2011-03-06, 20:02
Medlem
Traveller2007s avatar
Har gått på Kratin nu i snart två månader och fick nu höra att man "ska" gå tre månader på kreatin för att sedan sluta med det i en månad. Och sedan repetera det. Stämmer detta? Bör man inte gå på kreating för länge och finns det nackdelar med att göra det? Tacksam för svar!
Citera
2011-03-06, 20:03
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller2007
Har gått på Kratin nu i snart två månader och fick nu höra att man "ska" gå tre månader på kreatin för att sedan sluta med det i en månad. Och sedan repetera det. Stämmer detta? Bör man inte gå på kreating för länge och finns det nackdelar med att göra det? Tacksam för svar!
Tror det står i första posten, kör på tills du inte vill fortsätta?
Citera
2011-03-06, 22:02
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokingfox
Oj förlåt! Menade hur blir effekten när jag äter Kreatin kommer det dröja längre tid för mig att gå ner i vikt om jag äter Kreatin Alltså fet. tänkte om det innehåller kolhydrater eller något sånt
Förlåt om det var en dum fråga

Förmodligen kommer vågen inte sjunka lika snabbt eftersom kreatin binder vätska men när det kommer till rent kroppsfett som går förlorat kommer det inte påverkas.
Citera
2011-03-07, 17:03
Medlem
Sheiks avatar
Uppladdningsfasen på kreatin antar jag bero på att du så snabbt som möjligt ska nå en biologisk jämnviktskoncentration, dvs steady state...?

Hur fort når jag detta utan att köra en uppladdningsfas? En månad? Har lite känslig kista, så funderar på skippa det första dagarnas 4dubblering av intag.
Citera
2011-03-07, 19:59
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheik
Uppladdningsfasen på kreatin antar jag bero på att du så snabbt som möjligt ska nå en biologisk jämnviktskoncentration, dvs steady state...?

Hur fort når jag detta utan att köra en uppladdningsfas? En månad? Har lite känslig kista, så funderar på skippa det första dagarnas 4dubblering av intag.

Några veckor.
Citera
2011-03-09, 07:42
Medlem
es6packs avatar
Har kört uppladdningen med kreatin, sen 1 dags träning med vanlig dosering. Nu när jag vilade igår glömde jag helt, hur ska jag kompensera det?

Mvh,
es6pack
Citera
2011-03-10, 19:57
Medlem
CommonSenses avatar
har inte läst igenom hela tråden utan bara några sidor...

Har ni fått bra eller dålig resultat av att använda kreatin? om ni har fått bra resultat kan ni va snäll o skriva hur dessa "bra" resultat har ändrat eran kropp?? hur har erat upplägg sett under denna period? tänker mest på träningen.

jag själv kör väl 4-5 pass i veckan ( styrketräning ) men har nu slängt i 1-2 ggr i veckan löpning runt 45-1tim joggning. Funderar starkt på att testa kreatin för första gången
Citera
2011-03-10, 20:25
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av es6pack
Har kört uppladdningen med kreatin, sen 1 dags träning med vanlig dosering. Nu när jag vilade igår glömde jag helt, hur ska jag kompensera det?

Mvh,
es6pack

Fortsätt som vanligt bara. 5-6g/ dag alltså.
Citera
2011-03-11, 18:44
Medlem
Creatin.

Jag funderar på att inhandla http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/creatine-monohydrate-1-kg-2
för att testa hur mycket man ökar men jag undrar om det går att ta det 1-2ggr dagligen och fortfarande öka i vikter fast inte lika fort som om man skulle ta det som vanligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in