2010-03-26, 11:47
Medlem
Sonkens avatar
Jag har læst på min kreatin burk och dær står de att man ska ta kreatinet en timme innan træningspasset och bara dom dagarna man trænar men efter att jag læst lite hær kænns det fel. Kommer jag någonstan på att gøra så eller ska jag ta kreatinet varje dag æven om jag inte trænar før att de ska leda någonstans? Har det i piller form och jag ska ta 5 varje gång, vilket antagligen e 5 gram, kanske jag inte ska ta så många om jag nu børjar med det varje dag då jag inte ær specielt stor, om de nu har någon betydelse.
Citera
2010-03-26, 12:12
Medlem
Affelindos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonken
Jag har læst på min kreatin burk och dær står de att man ska ta kreatinet en timme innan træningspasset och bara dom dagarna man trænar men efter att jag læst lite hær kænns det fel. Kommer jag någonstan på att gøra så eller ska jag ta kreatinet varje dag æven om jag inte trænar før att de ska leda någonstans? Har det i piller form och jag ska ta 5 varje gång, vilket antagligen e 5 gram, kanske jag inte ska ta så många om jag nu børjar med det varje dag då jag inte ær specielt stor, om de nu har någon betydelse.
Diskussionen här gäller väl huvudsakligen kreatinmonohydrat. Du har säker krealkyn eller något liknande, eller hur? I så fall skulle jag följa infon på burken.
Citera
2010-03-26, 15:38
Medlem
jockmokk15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fun_University
Mat + Whey/gainer + kreatin = WIN!

Du kan gärna ta omega 3, samt vitaminpiller. Jag kör även 400 mg magnesium innan läggdags.

Koffein + kreatin är, som tidigare nämnts i tråden vid ett flertal tillfällen, kanske ingen höjdare, då det inte är helt bevisat, men ett flertal studier betonar en negativ effekt.
För att vara på den säkra sidan skulle mitt råd vara att inte köpa grejer som Creatin Complete Extreme (japp, den finns på riktigt) då den innehåller både koffein och kreatin malat, samt att personligen förderar jag kreatin monohydrat.
okej tack. Då blir det nog Star Nutrition Creatine Monohydrate http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/creatine-monohydrate-500-g
Citera
2010-03-26, 15:49
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockmokk15
okej tack. Då blir det nog Star Nutrition Creatine Monohydrate http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/creatine-monohydrate-500-g

Den kör jag på, och funkar perfekt på mig.
Citera
2010-03-27, 17:59
Medlem
Sonkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Affelindo
Diskussionen här gäller väl huvudsakligen kreatinmonohydrat. Du har säker krealkyn eller något liknande, eller hur? I så fall skulle jag följa infon på burken.
Creatine Pyruvate heter det, ok ja de står på burken att de e direktverkande så kanske har jag gjort rätt endå? Men jag känner dock ingen ökad styrka direkt fast jag förväntar mig antagligen förmycket
Citera
2010-03-29, 12:13
Medlem
kolios avatar
Ska börja med kreatin idag, och undrar hur länge mellan doserna det ska gå under uppladdnings fasen?

Om jag börjar med en dos nu, sedan fylla på efter 3h är det okej då? och hålla på så tills jag kommit upp i 4 doser/dag.

Ingen som vet?
Senast redigerad av kolio 2010-03-29 kl. 12:42.
Citera
2010-03-29, 13:37
Medlem
Ramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolio
Ska börja med kreatin idag, och undrar hur länge mellan doserna det ska gå under uppladdnings fasen?

Om jag börjar med en dos nu, sedan fylla på efter 3h är det okej då? och hålla på så tills jag kommit upp i 4 doser/dag.

Ingen som vet?

Spelar nog ingen större roll. Själv orkar jag inte ens köra nån uppladdningsfas utan kör bara en dos per dag, sen efter en vecka är man good to go!
Citera
2010-03-29, 14:58
Medlem
kolios avatar
Mitt pulver löstes aldrig upp i mitt ljumna vatten så jag körde i gång en virvel med skeden och svepte i mig det innan det skönk till botten. Är denna metod godtaglig?
Citera
2010-03-29, 15:00
Medlem
karamellpojkens avatar
koka upp vatten ganska varmt och lör om tills den lösits upp sen vänta lite om du inte vill dricka den ljummen/varm.
Citera
2010-03-29, 15:05
Medlem
kolios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karamellpojken
koka upp vatten ganska varmt och lör om tills den lösits upp sen vänta lite om du inte vill dricka den ljummen/varm.

ah ok men funkar min metod?
Citera
2010-03-29, 15:45
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolio
ah ok men funkar min metod?

Hela kristaller absorberas inte. Vad har du för kreatinprodukt, och innehåller det något mer än kreatin? Tunntarmen tar inte upp hela kristaller som sagt, men det finns en del kreatinprodukter som innehåller mer än kreatin, och då kan man inte alltid få en klar lösning. Är det enbart kreatin, och då helst mikroniserat så ska det blanda sig fint, men tar kanske 3-4 minuter med omröring var 20:e sekund.
Citera
2010-03-29, 18:38
Medlem
kolios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fun_University
Hela kristaller absorberas inte. Vad har du för kreatinprodukt, och innehåller det något mer än kreatin? Tunntarmen tar inte upp hela kristaller som sagt, men det finns en del kreatinprodukter som innehåller mer än kreatin, och då kan man inte alltid få en klar lösning. Är det enbart kreatin, och då helst mikroniserat så ska det blanda sig fint, men tar kanske 3-4 minuter med omröring var 20:e sekund.

Ok är star naturion monohydrat. Så jag ska låta allt lösas upp innan jag dricker? Har redan druckit två doser på detta sätt är det stor förlust?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in