2010-03-19, 11:14
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Varierar från person till person. Själv ligger jag på 10g. Upplevde illamående och spykänslor på 20g.

Mvh

Okej, jag har varit förstoppad sen måndags typ och har en sån djävla smärta i buken till och från. Har dock lyckats gå på toa en till två ggr per dag, även om jag varit stenhård. Får en sån djävla smärta i magen ibland så hela kroppen spänner sig och jag i princip inte kan göra något alls.

Bara funderar på om det är kreatinet som spökar eller om jag borde dra till akuten. Kan tillägga att jag inte käkat kreatin mer en tre dagar och slutade förra lördagen.
Citera
2010-03-19, 11:31
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Okej, jag har varit förstoppad sen måndags typ och har en sån djävla smärta i buken till och från. Har dock lyckats gå på toa en till två ggr per dag, även om jag varit stenhård. Får en sån djävla smärta i magen ibland så hela kroppen spänner sig och jag i princip inte kan göra något alls.

Bara funderar på om det är kreatinet som spökar eller om jag borde dra till akuten. Kan tillägga att jag inte käkat kreatin mer en tre dagar och slutade förra lördagen.

Hur ser vattenintaget ut? Om jag inte minns fel så hade jag liknande problem när jag använde gg´s kreatin.

Mvh
Citera
2010-03-19, 11:39
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Hur ser vattenintaget ut? Om jag inte minns fel så hade jag liknande problem när jag använde gg´s kreatin.

Mvh

De första dagarna så var jag törstig konstant och hade princip alltid en flaska vatten med mig. Drack konstant som sagt. Nu sen igår typ så har jag inte druckit lika mycket.

Men hur länge kan bifeffekterna egentligen vara kvar efter man slutat dricka kreatin? Som sagt inte druckit det på fem-sex dagar.
Citera
2010-03-19, 17:55
Medlem
jockmokk15s avatar
har nyglden fått hem mitt gainer pro och whey 80. Vet ni något som ni skulle kunna rekommendera som funkar bra ihop med dom 2?

Tar whey 80 som mellanmål och lite till frukost, sen tar jag gainer pro direkt efter träning. Tränar ungefär 3-4 gånger i veckan.
Citera
2010-03-21, 17:25
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockmokk15
har nyglden fått hem mitt gainer pro och whey 80. Vet ni något som ni skulle kunna rekommendera som funkar bra ihop med dom 2?

Tar whey 80 som mellanmål och lite till frukost, sen tar jag gainer pro direkt efter träning. Tränar ungefär 3-4 gånger i veckan.

Vad är du ute efter? Räcker det inte med dom två?
Citera
2010-03-22, 15:49
Medlem
saprofyt.s avatar
Har läst om folk på Internet som fått ont i halsen efter intag av kreatin, och nu har de även drabbat min polare. Han har idag ont i halsen, efter att ha börjat med kreatin igår, samma sak hände förra gången han började med kreatin. Vad beror detta på? Är det farligt att gymma med denna sortens halsont, tror ni (snälla, säg nej - jag vill ha med någon till gymmet )?
Citera
2010-03-24, 08:52
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Har läst om folk på Internet som fått ont i halsen efter intag av kreatin, och nu har de även drabbat min polare. Han har idag ont i halsen, efter att ha börjat med kreatin igår, samma sak hände förra gången han började med kreatin. Vad beror detta på? Är det farligt att gymma med denna sortens halsont, tror ni (snälla, säg nej - jag vill ha med någon till gymmet )?

Finns inga studier som tyder på att kreatin skulle ha något samband med halsont. Vilket typ av halsont är det han har? Bränner det? Fullt med snor? eller kanske sura uppstötningar?

Jag hade vilat.
Citera
2010-03-24, 17:56
Medlem
kolios avatar
Hur funkar kreatin med alkohol något man ska tänka på?
Citera
2010-03-24, 18:18
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolio
Hur funkar kreatin med alkohol något man ska tänka på?

Drick ditt kreatin om du vill, om du inte vill, kan du lika väl hoppa över de. Du kommer inte få sämre effekt av ditt kreatin bara för du missar att ta de en dag här och där.
Citera
2010-03-24, 21:14
Medlem
Ramps avatar
Hur är det med kreatin under deff? Har tappat en del i styrka och känner för att hoppa på en kreatinkur. Kommer det påverka hur min kropp ser ut dvs plufsligare? Vet inte om mitt binder vatten eller inte, kör på fairing.
Citera
2010-03-25, 21:40
Medlem
jockmokk15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Vad är du ute efter? Räcker det inte med dom två?
Vet inte riktigt, Kollat lite på star nutritions creatine monohydrate. Men jag har hört att man ska försöka ta något som inne håller koffein och såna grejer, alltså inte bara rent kreatin.

Vet ni något ni kan rekommendera att ta tillsammans med whey 80 och gainer pro?
Citera
2010-03-26, 00:34
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockmokk15
Vet inte riktigt, Kollat lite på star nutritions creatine monohydrate. Men jag har hört att man ska försöka ta något som inne håller koffein och såna grejer, alltså inte bara rent kreatin.

Vet ni något ni kan rekommendera att ta tillsammans med whey 80 och gainer pro?

Mat + Whey/gainer + kreatin = WIN!

Du kan gärna ta omega 3, samt vitaminpiller. Jag kör även 400 mg magnesium innan läggdags.

Koffein + kreatin är, som tidigare nämnts i tråden vid ett flertal tillfällen, kanske ingen höjdare, då det inte är helt bevisat, men ett flertal studier betonar en negativ effekt.
För att vara på den säkra sidan skulle mitt råd vara att inte köpa grejer som Creatin Complete Extreme (japp, den finns på riktigt) då den innehåller både koffein och kreatin malat, samt att personligen förderar jag kreatin monohydrat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in