2011-06-10, 08:21
Bannlyst
Fick följande svar från GG nyss
Citat:
Hej sremla,

Doseringen ska vara 1 rågad matsked, alt 2 teskedar.
Feltryck på påsen.
Ber om ursäkt för detta.

Ha en bra dag.

Citera
2011-06-10, 09:31
Bannlyst
Citat:
Hej sremla,

Doseringen ska vara 1 rågad matsked, alt 2 teskedar.
Feltryck på påsen.
Ber om ursäkt för detta.

Ha en bra dag.

Fick det nu ändrat till 2 rågade teskedar eller 1 matsked.

Nu när den saken är utredd återstår det bara för mig att starta en ny varningstråd. Räknar inte med något tack för det men jag gör det ändå.
Citera
2011-06-13, 11:06
Medlem
Kreatin i pulverform eller Kre-Alkalyn i kapselform?
Citera
2011-06-13, 12:13
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filosofkungen
Kreatin i pulverform eller Kre-Alkalyn i kapselform?

Kreatin Monohydrat i pulverform.
Citera
2011-06-27, 20:39
Medlem
Hajstryparens avatar
Påverkas kroppens upptagningsförmåga av kreatin om man blandar det i mjölk istället för vatten? Blandar för tillfället kreatinet tillsammans med min gainer.
Citera
2011-06-27, 21:42
Medlem
Pipharens avatar
Skulle inte tro det.
Citera
2011-06-27, 23:19
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Hajstryparen

Ja det kan spela roll om du väljer mjölk eller vatten. Tanken är att de ska lösa upp sig helt för att öka upptagseffekten. Mjölk är ju redan ganska mättat i sig så kreatinet har svårare att lösa upp sig helt.

En annan sak är att kreatinupptaget blir effektivare tillsammans med kolhydrater.
Citera
2011-06-28, 00:19
Medlem
Hajstryparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Hajstryparen

Ja det kan spela roll om du väljer mjölk eller vatten. Tanken är att de ska lösa upp sig helt för att öka upptagseffekten. Mjölk är ju redan ganska mättat i sig så kreatinet har svårare att lösa upp sig helt.

En annan sak är att kreatinupptaget blir effektivare tillsammans med kolhydrater.

Då är ju frågan om det är värt att göra som jag gör nu då. 2dl gainer pulvet, 1 rågad tesked kreatin, 4dl mjölk. Då får jag kreatinet tillsammans med snabba kolhydrater, dock med mjölk...

Har inte märkt av något än från kreatinet, hållt på i cirka 10 dagar. Har hört från vissa att det kan ta upp till 30 dagar innan det visar effekt, sant?
Citera
2011-06-28, 04:44
Medlem
Jag ska köpa kreatin för första gången men behöver hjälp. Vet inte vilket jag ska köpa. Vill ha en kreatin blandning. Alltså att det inte bara är monohydrate utan andra sorters kreatin i det också. Typ som creature från beast nutrition. Hittar dock ingen återförsäljare till den produkten. Några förslag?

Jag hade tänkt ta det direkt efter träning. Kan jag blanda det med mitt proteinpulver som jag sedan blandar med vatten eller ska jah ta kreatinet först ur en shaker och sedan direkt efter proteinshaken ur en annan shaker?
Citera
2011-06-28, 08:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hajstryparen
Då är ju frågan om det är värt att göra som jag gör nu då. 2dl gainer pulvet, 1 rågad tesked kreatin, 4dl mjölk. Då får jag kreatinet tillsammans med snabba kolhydrater, dock med mjölk...

Har inte märkt av något än från kreatinet, hållt på i cirka 10 dagar. Har hört från vissa att det kan ta upp till 30 dagar innan det visar effekt, sant?

Låt mig gissa du kör star nutrition kreatin?
https://www.flashback.org/t1569302
Citera
2011-06-28, 09:20
Medlem
Hajstryparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sremla
Låt mig gissa du kör star nutrition kreatin?
https://www.flashback.org/t1569302

Näe inte än, har en sån påse ståendes hemma också men just nu kör jag på en burk jag fick av en kollega. Tack för tipset dock!
Citera
2011-06-28, 10:30
Medlem
evilkittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Hajstryparen

Ja, men det blir ännu effektivare tillsammans med vassle.

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3119632&postcount=4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in