2010-11-19, 14:32
Medlem
bebifins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leoni564
Är det bara jag som inte märker någon skillnad alls av Gymvaruhusets kreatin?
Gymgrossistens kreatin märkte jag skillnad av under träning.

Kollat vad det är i dom?
I vanligt kreatin monohydrat är det ju bara det som är i dom, helt vanligt kreatin med andra ord, utan någon tillfällig boost.
Medans du kanske syftar på GGs Creatine complete extreme? där har de nog koffein och sånt i, så att ska ska bli mer pigg.
Citera
2010-11-19, 15:42
Medlem
Blivandebiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toiz
Knappast!
Kreatin binder vatten i musklerna, så det enda som blir större är just musklerna, om något.
Finns inget bättre för att snabbt få fram toningen och linjerna.

då syftar du på monohydrate då eller?
Citera
2010-11-19, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bebifin
Kollat vad det är i dom?
I vanligt kreatin monohydrat är det ju bara det som är i dom, helt vanligt kreatin med andra ord, utan någon tillfällig boost.
Medans du kanske syftar på GGs Creatine complete extreme? där har de nog koffein och sånt i, så att ska ska bli mer pigg.

Tänkte också på det men det är vanlig kreatin monohydrat på båda och inga andra saker.
Citera
2010-11-20, 01:53
Medlem
toizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blivandebiff
då syftar du på monohydrate då eller?

Ja, utan några flashiga tillsatser eller dumma påståenden.
Simpelt vanligt och billigt kreatin.
Citera
2010-11-20, 13:53
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leoni564
Tänkte också på det men det är vanlig kreatin monohydrat på båda och inga andra saker.

Då är det placebo. Monohydrat som monohydrat. Vissa är ju non-responders.
Citera
2010-11-20, 14:15
Medlem
Akademikerns avatar
råkade lägga in mitt kreatin i kylskåpet så att det blev nedkylt i några timmar. det gör inte så mycket va? kapslar med kreatin i blandad form, dock ej monohydrat.
Citera
2010-11-20, 19:29
Medlem
The.Trolls avatar
Man bör ju inte inta kreatin om man har / löper risk för njurproblem. Tråkigt nog fick farsan nyligen diabetes typ 1 i 45 års åldern. Tror ni det är lugnt för mig att inta kreatin eller bör jag avstå?
Citera
2010-11-21, 15:15
Medlem
Masingas avatar
Nån som märkt skillnad på GV:s kreatin "Crea Fx" nu och batchen de hade inne för ca 6-8 minns mån sedan? Beställde nu senast för ca 3-4 mån sedan och denna batch är annorlunda, ser inte lika "fin och len ut" om ni förstår och effekten är sämre faktiskt, ngn mer som märkt skillnad? Var väldigt nöjd med styrkeökningarna på den tidigare batchen.
Citera
2010-11-21, 17:22
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Troll
Man bör ju inte inta kreatin om man har / löper risk för njurproblem. Tråkigt nog fick farsan nyligen diabetes typ 1 i 45 års åldern. Tror ni det är lugnt för mig att inta kreatin eller bör jag avstå?

Varför skulle du avstå?. För att din far har fåt diabetes?..
Ja hänger inte med.
Citera
2010-11-21, 17:59
Medlem
opuspocuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Troll

Det är lugnt. Finns en studie där normalrekommenderad dos kreatin (20g/dag i 5 dagar, 5g/dag i 25 dagar)n gavs till en person med en njure och minskad GFR, som dessutom gick på högproteinkost, utan att någon försämring av njurfunktionen sågs.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20060630
Citera
2010-11-21, 20:11
Medlem
Kennie.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av opuspocus
Det är lugnt. Finns en studie där normalrekommenderad dos kreatin (20g/dag i 5 dagar, 5g/dag i 25 dagar)n gavs till en person med en njure och minskad GFR, som dessutom gick på högproteinkost, utan att någon försämring av njurfunktionen sågs.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20060630
Fishy. Har du läst fulltextversionen?
Citera
2010-11-22, 14:20
Medlem
MaRcizcos avatar
Hej, ska börja med kreatin till träningen idag.

Det jag undrar är om jag ska ta min uppvärmings-dos under vilodagarna med under de första fyra veckorna?

Det står att jag ska dosera såhär:

Dosering: Initialdosering: 1 tesked pulver (blandas i ett glas vatten) intas 4 gånger dagligen under 5 dagar.

Därefter underhållsdosering i 8 veckor: ½ tesked intas en timme före träning och ½ tesked intas en timme efter träning. Därefter 4 veckors uppehåll varpå underhållsdoseringen kan återupptas i 8 veckor följt av 4 veckors uppehåll osv.

Vilodagar: ½ tesked intas dagligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in