Citat:
Ursprungligen postat av Gruvlig
Finns det något korrelation mellan rationell bedömning av kundservice tillförlitlighet och missbruk av ryssfemmor? Annars vet jag inte vad du raljerar om.
Jag tror inte att kundservice vet mer än vad som finns i produktbeskrivningarna. Du hittar betydligt mer information av att läsa igenom några trådar på flashback en regnig eftermiddag än vad gymgrossistens samlade kundservice kan ge dig. Även om de visste så är det primära målet att sälja, det är ingen upplysning du ringer till.
Jag personligen känner ingen som jobbar på varken gymgrossisten eller liknande företag. Men av vad jag kan tyda bland vänner och bekanta så söker man sig till jobb som har med ens intressen att göra. Därför vore det (enligt mig) inte helt orimligt att personer som tränar mycket och är insatta i diverse kosttillskott skulle söka sig till just gymgrossisten och liknande butiker och då medföra den kunskapen de besitter och kunna göra ett adekvat jobb.
Men som sagt, deras jobb är alltid att sälja. Men å andra sidan, hur mycket bryr sig egentligen den enskilda individen om hur mycket företaget de är anställda hos säljer?