2013-05-17, 14:05
Medlem
sowahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schmengele
För mycket zink kan orsaka diarre.
Jaså, mitt googlande sa att det var magnesiumet, dock borde det ju inte vara så då magnesium tillsätts i bla. Magnecyl för att skona magen.

Inser att det här är OT så jag tackar för informationen och släpper detta
Citera
2013-05-17, 14:22
Medlem
KingLeBanners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sowah
Jaså, mitt googlande sa att det var magnesiumet, dock borde det ju inte vara så då magnesium tillsätts i bla. Magnecyl för att skona magen.

Inser att det här är OT så jag tackar för informationen och släpper detta
ta en banan eller 2 om dagen. kalium gör magen hård
Citera
2013-05-17, 19:02
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolf-David
För att något ska vara vetenskapligt bevisat så måste denna studie kunna replikeras under samma förutsättningar och resultatet bli det samma. Nu blir det ju svårt eftersom det inte finns några andra studier på ämnet och det här är det enda man har att gå på, det förstår jag. Men det är långt ifrån något som är bevisat i dagens läge.

Det finns ett skäl till att såväl BengtZz som jag själv använder "visats" inte "bevisats" när vi dryftar resultatet från studier som denna.
Men visst har du rätt i det du säger.
Citera
2013-05-21, 21:20
Medlem
Gruvligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roffemaster
Då de poängterade att det enbart fanns EN studie av som visade på markant ökning av DHT så ansåg det inte att det var något att oroa sig över. Eller oroar du dig över cancer så fort du äter chips?

Och ja jag tror att en person som är anställd av ett företag som säljer kosttillskott för att svara på frågor om produkter så antar jag att det är en person som faktiskt är kunnig inom ämnet.

Helt galet!

Ät en till ryssfemma "man".

Finns det något korrelation mellan rationell bedömning av kundservice tillförlitlighet och missbruk av ryssfemmor? Annars vet jag inte vad du raljerar om.

Jag tror inte att kundservice vet mer än vad som finns i produktbeskrivningarna. Du hittar betydligt mer information av att läsa igenom några trådar på flashback en regnig eftermiddag än vad gymgrossistens samlade kundservice kan ge dig. Även om de visste så är det primära målet att sälja, det är ingen upplysning du ringer till.
Citera
2013-05-22, 13:50
Medlem
Rolf-Davids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Det finns ett skäl till att såväl BengtZz som jag själv använder "visats" inte "bevisats" när vi dryftar resultatet från studier som denna.
Men visst har du rätt i det du säger.
Ah shit det har du rätt i att du gjorde, det är en betydande skillnad där emellan, my bad!
Citera
2013-05-22, 13:56
Medlem
Rolf-Davids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruvlig
Finns det något korrelation mellan rationell bedömning av kundservice tillförlitlighet och missbruk av ryssfemmor? Annars vet jag inte vad du raljerar om.

Jag tror inte att kundservice vet mer än vad som finns i produktbeskrivningarna. Du hittar betydligt mer information av att läsa igenom några trådar på flashback en regnig eftermiddag än vad gymgrossistens samlade kundservice kan ge dig. Även om de visste så är det primära målet att sälja, det är ingen upplysning du ringer till.

Jag personligen känner ingen som jobbar på varken gymgrossisten eller liknande företag. Men av vad jag kan tyda bland vänner och bekanta så söker man sig till jobb som har med ens intressen att göra. Därför vore det (enligt mig) inte helt orimligt att personer som tränar mycket och är insatta i diverse kosttillskott skulle söka sig till just gymgrossisten och liknande butiker och då medföra den kunskapen de besitter och kunna göra ett adekvat jobb.

Men som sagt, deras jobb är alltid att sälja. Men å andra sidan, hur mycket bryr sig egentligen den enskilda individen om hur mycket företaget de är anställda hos säljer?
Citera
2013-05-26, 21:02
Medlem
Jag får finnar när jag använder kreatin, inga stora mängder men ändå så mycket att jag inte vill fortsätta. Är det någon skillnad på kreatinet från de olika märkena som säljs eller är allt samma?
Citera
2013-05-26, 21:09
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PepzAd
Jag får finnar när jag använder kreatin, inga stora mängder men ändå så mycket att jag inte vill fortsätta. Är det någon skillnad på kreatinet från de olika märkena som säljs eller är allt samma?

Vissa upplever att de får acne av kreatin, ytterligare vissa av dessa upplever mindre problem om de byter kreatinsort och/eller produkt. I.o.m. att man inte vet genom vilken mekanism kreatin orsakar acne, eller om det ens gör det ö.h.t., kan vi inte svara på om du kommer att uppleva en förbättring av att byta kreatin.
Citera
2013-05-26, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Vissa upplever att de får acne av kreatin, ytterligare vissa av dessa upplever mindre problem om de byter kreatinsort och/eller produkt. I.o.m. att man inte vet genom vilken mekanism kreatin orsakar acne, eller om det ens gör det ö.h.t., kan vi inte svara på om du kommer att uppleva en förbättring av att byta kreatin.

Tack för svaret.
Citera
2013-05-29, 17:00
Medlem
flybikess avatar
Hur lång tid tar det innan all vätska försvunnit efter man slutat med kreatin?
Citera
2013-05-29, 17:43
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flybikes
Hur lång tid tar det innan all vätska försvunnit efter man slutat med kreatin?

Det dröjer upp till 5 veckor innan kreatinnivåerna återgår till det normala efter att supplementering av kreatin upphör, i takt med att kreatinnivåerna sjunker mängden bundet vatten.
Citera
2013-06-02, 16:09
Medlem
Seether14s avatar
Klickade hem denna; http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/smartsupps-creatine-500g

Trots att det inte står i rekommendationerna eller på förpackningen att man ska köra en uppladdningsfas gör det mer nytta än skada att köra som vanligt va? Dvs 5 dagar 5 portioner/dag.

Am I right?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in