2010-01-16, 17:20
Medlem
Res-Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Drick ditt kreatin i samband med en stor måltid, dvs när du har höga nivåer av insulin, då lagras kreatin in bättre i muskulaturen.

EAA frisläpper rätt mycket insulin också, så fungerar bra att dela upp halva dosen kreatin innan passet med ditt EAA och halva dosen efter. Överdriven splittning har ingen funktion, men som sagt, kreatin har begränsad inlagringskapacitet i muskulaturen så då effektiviserar man det mer om man har mycket insulin tillgängligt.

Grymt, tack så hemskt mycket! Smakar ju absolut ingeting heller, Crea FX asså, bra skit! Hur är det med Kreatin och EAA gör det nån skillnad hur man dricker det? Asså om man sveper det, eller dricker det under säg 2-5 min.
Hämmas det på något sätt om jag i min EAA/Kreatin-shake slänger i lite fun light. För Esa-Pro grape va det vidrigaste jag varit med om.
Citera
2010-01-16, 19:10
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Res-Q
Grymt, tack så hemskt mycket! Smakar ju absolut ingeting heller, Crea FX asså, bra skit! Hur är det med Kreatin och EAA gör det nån skillnad hur man dricker det? Asså om man sveper det, eller dricker det under säg 2-5 min.
Ingen på hela jorden kan svara på denna frågan om det är bättre att dricka det under 10 sekunder, under 30 eller under 120 sekunder. Drick det så snabbt du kan utan att du mår dåligt av det. Själv dricker jag min under cirka 30 sekunder, är svårt att få ner det snabbare.

Citat:
Ursprungligen postat av Res-Q
Hämmas det på något sätt om jag i min EAA/Kreatin-shake slänger i lite fun light. För Esa-Pro grape va det vidrigaste jag varit med om.
Nej sötningsmedel är okey att blanda med.
Citera
2010-01-18, 16:01
Medlem
Har läst hela guiden, dock INTE hela tråden då den är på 20 sidor så ni får ursäkta ifall detta har kommenterats tidigare.

Jag tänkte på det du skrev på slutet där BengtZz, att du inte intar kreatin när du ligger på underskott för att du inte känner någon effekt. Men är det inte så att kreatinet, pga av dess muskelbyggande effekter, hjälper till att "bevara" muskelmassan bättre när man ligger på underskott? Eller är det något jag bara fått för mig?

EDIT: Glömde tacka för dessa underbara guider! Grymt bra jobbat!
Citera
2010-01-18, 16:15
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Classic89
Har läst hela guiden, dock INTE hela tråden då den är på 20 sidor så ni får ursäkta ifall detta har kommenterats tidigare.

Jag tänkte på det du skrev på slutet där BengtZz, att du inte intar kreatin när du ligger på underskott för att du inte känner någon effekt. Men är det inte så att kreatinet, pga av dess muskelbyggande effekter, hjälper till att "bevara" muskelmassan bättre när man ligger på underskott? Eller är det något jag bara fått för mig?

Det kan tänkas så ja. Att inta kreatin under deff kan vara väldigt fördelaktigt
Citera
2010-01-18, 16:18
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:

Jo visst är det så, men om kreatinet inte kan lagras in i muskulaturen på grund av de väldigt låga nivåerna av insulin vid en deff för mig så är det ganska meningslöst att äta det, för då ger det ingen effekt enligt min egen empiri, dvs ingen muskelbyggande effekt heller.

Jag märker ingen skillnad på prestation eller annat när jag intar kreatin vid deff.

Citat:
Tack själv!
Citera
2010-01-18, 16:48
Medlem
Okej! Tack för svaren
Citera
2010-01-19, 16:22
Medlem
ekwohos avatar
Haha vad glad jag är idag att jag börja med kreatinet igen =)).
Riktig boost för självförtroendet när man går upp några kilon i vätska. Känner mig mycket störe haha
Citera
2010-01-20, 16:25
Medlem
backluras avatar
Tjeena tänkte om ni kunde hjälpa mig med en fråga..

Nu är det så att jag beställt gainer och kreatin...till frågan

Jag håller redan på och tar Rage ca 45-60 min innan träning, EAA 5 min innan och Gainer efter ...Vart där ska jag klämma in Kreatinet? Tar ju redan 2 saker innan träningen
Citera
2010-01-20, 16:30
Medlem
apintofstellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backlura
Tjeena tänkte om ni kunde hjälpa mig med en fråga..

Nu är det så att jag beställt gainer och kreatin...till frågan

Jag håller redan på och tar Rage ca 45-60 min innan träning, EAA 5 min innan och Gainer efter ...Vart där ska jag klämma in Kreatinet? Tar ju redan 2 saker innan träningen
Det finns redan tillrackligt med kreatin i rage produkten. Du skulle ha tagit reda pa vad som finns i burkarna innan du kopte dem.

Skulle rekommendera att ta rage 15-20 mins innan traning istallet. Blir finare effekt pa Beta Alanin'et.
Citera
2010-01-20, 20:19
Medlem
ekwohos avatar
Är det jag som inbilliar mig eller kan det vara så som jag snart kommer beskriva. Skulle vara roligt om de har med kreatinet att göra, eller om man bara har kommit igång ordentligt.
Träna ida och va som en vilde inne på gymmet,gick så bra. och orka köra som en tok och ville bara köra mer och mer.
Inte märkt av den effekten eller att man blir sådan förns idag. Och tänkte om det kan ha med kreatinets effetk. eller om det är jag som får en placebo effekt. skitsamma igentligen =).Eller har kreatinet en sån possitiv inverkan på en när man tränar?.
eller så fick man väll bara endorfin kickar så man kom igång.
Men sitter o finular på det så skulle vara roligt att höra vad ni säger.
Citera
2010-01-20, 21:47
Medlem
J-Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekwoho
Är det jag som inbilliar mig eller kan det vara så som jag snart kommer beskriva. Skulle vara roligt om de har med kreatinet att göra, eller om man bara har kommit igång ordentligt.
Träna ida och va som en vilde inne på gymmet,gick så bra. och orka köra som en tok och ville bara köra mer och mer.
Inte märkt av den effekten eller att man blir sådan förns idag. Och tänkte om det kan ha med kreatinets effetk. eller om det är jag som får en placebo effekt. skitsamma igentligen =).Eller har kreatinet en sån possitiv inverkan på en när man tränar?.
eller så fick man väll bara endorfin kickar så man kom igång.
Men sitter o finular på det så skulle vara roligt att höra vad ni säger.

Som jag fick det förklarat för mig när jag fick samma effekt som dig, var det antagligen inte placebo utan kreatin har faktiskt sådana effekter! Jag kunde tillochmed höja 10 kg på bänken och köra lika många reps ändå, vilket jag tyckte var en enorm ökning! Kreatin är fina grejer enligt mig.
Citera
2010-01-20, 21:53
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-L
Som jag fick det förklarat för mig när jag fick samma effekt som dig, var det antagligen inte placebo utan kreatin har faktiskt sådana effekter! Jag kunde tillochmed höja 10 kg på bänken och köra lika många reps ändå, vilket jag tyckte var en enorm ökning! Kreatin är fina grejer enligt mig.

Hehe a får lov att hålla med. Man blir ju lite småt chokad över hur jävla bra det funkar. det piffar upp det hela på gymmet.
Körde på det ibörjan när jag börja gymma för över 1 år sen. Fick possitiva förändringar då med.
Men nu när man kört utan ,den stora delen av året och blivit bra mycket mer seriös osv så ger det ju en mycket =). Kan knapt vänta tills nästa pass för man är så laddad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in