2010-11-22, 14:35
Medlem
Shittybags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaRcizco
Hej, ska börja med kreatin till träningen idag.

Det jag undrar är om jag ska ta min uppvärmings-dos under vilodagarna med under de första fyra veckorna?

Ja det ska du. Bara tryck in
Citera
2010-11-22, 14:51
Medlem
MaRcizcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shittybag
Ja det ska du. Bara tryck in
Okej, tack!

Fyfan va äckligt det var, ett glas vatten sen blev det kvar massa pulver men hällde i extra vatten och klunkade skiten med.

Nu ska jag pumpa i mig vatten efter träning väl? Dricka oerhört mycket vatten har jag för mig man ska iallafall?
Citera
2010-11-22, 14:57
Medlem
Shittybags avatar
Citat:
Okej, tack!

Fyfan va äckligt det var, ett glas vatten sen blev det kvar massa pulver men hällde i extra vatten och klunkade skiten med.

Nu ska jag pumpa i mig vatten efter träning väl? Dricka oerhört mycket vatten har jag för mig man ska iallafall?

Du kör inte Monohydrate va? Det smakar iaf ingenting. Det enda som smakar är plasten från shakern
Jaa, jag vill minnas att kreatin är vätskedrivande så drick en massa vatten, det skadar inte.
Citera
2010-11-22, 15:00
Medlem
MaRcizcos avatar
Citat:
Du kör inte Monohydrate va? Det smakar iaf ingenting. Det enda som smakar är plasten från shakern
Jaa, jag vill minnas att kreatin är vätskedrivande så drick en massa vatten, det skadar inte.

Jo, creatine monohydrate stod det på förpackningen. Det smakade i princip ingenting nej, därför jag tyckte det var lite förvirrande

Haha jag körde i ett glas vatten... Kanske därför det blev kvar lite pulver i botten

Okej, då kör vi på det sen då
Citera
2010-11-22, 15:02
Medlem
Shittybags avatar
Citat:
Jo, creatine monohydrate stod det på förpackningen. Det smakade i princip ingenting nej, därför jag tyckte det var lite förvirrande

Haha jag körde i ett glas vatten... Kanske därför det blev kvar lite pulver i botten

Okej, då kör vi på det sen då

Hehe, drick det ur en shaker istället så du kan skaka om ordentligt. Då blandar det sig utan problem
Citera
2010-11-22, 15:44
Medlem
MaRcizcos avatar
Citat:
Hehe, drick det ur en shaker istället så du kan skaka om ordentligt. Då blandar det sig utan problem

Gjorde det nu, fast satte sig lite i botten, kände det mot tänderna men det är bara smaklöst pulver så det blir ingen fara gymmet nu om 20minuter, pumpa!!
Citera
2010-11-22, 16:41
Medlem
Muzses avatar
Måste man blanda ut kreatinet med en viss mängd vatten? Är 5dl ett måste eller kan man blanda ut de i typ halvliter vatten?
Citera
2010-11-22, 17:37
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muzse
Måste man blanda ut kreatinet med en viss mängd vatten? Är 5dl ett måste eller kan man blanda ut de i typ halvliter vatten?

5 DL är en halvliter.

men nej, du behöver inte blanda ut med en speciell mängd. 3 DL räcker gott, eller helt enkelt ett vanligt glas.
Citera
2010-11-22, 17:53
Medlem
ekwohos avatar
Citat:

Ett vatten glas med nån dl vatten och en tesked och röra runt lite fort, för att sedan shota i sig sörjan. Fort och smidigt =)
Slipper man dricka massa grumligt vatten.
Citera
2010-11-23, 01:03
Medlem
toizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fun_University
5 DL är en halvliter.

men nej, du behöver inte blanda ut med en speciell mängd. 3 DL räcker gott, eller helt enkelt ett vanligt glas.

Och i brist på vätska - in med teskeden i munnen (orka harva med mått), lasta av kreatinen långt bak, svälj med en eller två klunkar vätska.

Det är kreatin. Det finns redan i kroppen. Det är inget magiskt pulver eller som morfin som man bör dosera väldigt noggrant.
Okej att glömma att ta det en dag och lika okej att ta dubbla dosen en annan dag.
Man dricker när man blir törstig.

Vill bara säga att det är inte så jäkla noga.

Kroppen kräver mer vätska efter en kebabsallad än den gör efter kreatinintag.

Så enkelt är det
Citera
2010-11-24, 15:06
Medlem
timbahs avatar
Vet inte om det är inbillning, men de dagar jag inte tränar tar jag Kreatin separat och tycker att jag blir lite halvt illamående ett tag efter. Nån som har några liknande efarenheter?

Träningsdagarna får jag i mig kreatin från PWO och märker inget.
Citera
2010-11-24, 16:48
Medlem
Shittybags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timbah
Vet inte om det är inbillning, men de dagar jag inte tränar tar jag Kreatin separat och tycker att jag blir lite halvt illamående ett tag efter. Nån som har några liknande efarenheter?

Träningsdagarna får jag i mig kreatin från PWO och märker inget.

Man kan bli lite orolig i kistan av kreatin har jag för mig, och anledningen till att du inte blir det av din PWO är nog för att den inte innehåller så mycket av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in