2011-01-12, 23:09
Medlem
Mobzters avatar
Gå in på valfri sida som säljer kosttillskott och välj det billigaste .. lägg det i varukorgen och beställ . Lite får du väll jobba själv .. Eller så kan du skriva adressen här så kanske nån förbarmar sig över dig och beställer det i ditt namn åt dig så du verkligen slipper göra nått själv .

*Sen har ju dreas rekomenderat CreaFX redan . Om du inte hittar det så kan du ju pröva söka på kreatin på prisjakt.nu eller nått* . vissa ska verkligen ha allt serverat ..
Senast redigerad av Mobzter 2011-01-12 kl. 23:17.
Citera
2011-01-12, 23:33
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jompa101
Men helvete kan ingen bara länka en sida med bra billigt kreatin då?

Här får du länk som ger dig det du behöver. Varsågod.

Kreatintips

//Brute
Citera
2011-01-15, 21:29
Medlem
Har kört på Star Nutrition Monhydrate Kreatin några månader, har nu de senaste veckorna börjat fått större och större problem med finnar över axlarna, normalt sett har jag inga finnar alls men efter träningen blommar det upp ganska stora bölder över axlarna. Känns inte heller som om kreatinet gett mig önskad boost under tiden jag brukat det, så nu är det dags att byta!

Någon annan som kört med Star kreatin och upplevt problem med acne? Har hört en del snack om det! Vilket kreatin bör jag byta till isåfall?

Läste om kreatinet KP3 som skulle fungera bra, även att det endast behövde tas en gång före träningen kändes smidigt, dock hörde jag endel snack om stickningar i ansiktet som biverkning , känns inte så lockande!

SÅ! Några tips?

/G
Citera
2011-01-16, 13:41
Medlem
TerryTibbss avatar
Maste sluta ta kreatin, far astma som fan av skiten. Sa javla irriterande med tanke pa att jag aldrig har det annars om jag inte klappar palsdjur osv.

Kan vara vart att notera for er som har astma och funderar pa att ta kreatin, att symptomen kan bli varre och oftare.
Citera
2011-01-16, 16:25
Medlem
Okandanvandares avatar
"Det som jag skulle sett som det största problemet är hur DHT påverkar huden på hjässan, vilket i sin tur kan en person att tappa hår på huvudet om man har genetiska anlag för det. Detta är egentligen i praktiken det enda problemet med ökade nivåer av DHT som kreatin kan bidra till. Som sagt är det inga monsterökningar av DHT, utan cirka 50% mer. Börjar du tappa hår på hjässan efter du börjar din kreatinkur och absolut inte vill det så är det nog dags att sluta med kreatin. Å andra sidan kommer du tappa håret förr eller senare ändå, ökade nivåer av DHT kan bara accelerera effekten utav en redan pågående effekt." - BengtZz

Hmm, är det inte allvarligare att långsiktigt bruk av kreatin kan öka risken att drabbas av prostatacancer? Det verkar allvarligare än att tappa håret på huvudet
Citera
2011-01-16, 16:32
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okandanvandare
Hmm, är det inte allvarligare att långsiktigt bruk av kreatin kan öka risken att drabbas av prostatacancer? Det verkar allvarligare än att tappa håret på huvudet
Det är inte säkert att så små ökningar ökar risken för att få prostatacancer. Det finns bara en korrelation mellan DHT och prostatacancer och tydligen börjar inte korrelationen att ens gälla förens man är drygt 40 år eller liknande.

Att vara man leder ju också till prostatacancer, dessutom är det hälsosamt ur många andra perspektiv att ha "högt" DHT, eller androgener överlag eftersom det är vårat viktigaste manliga könshormon.

Det allvarligaste som kan hända av att man intar för mycket salt skulle jag se som en rubbad elektrolysbalans, inte att man kan tvärdö på 5 minuter om du äter för mycket salt. (även om nu att dö är allvarligare än att bli tillfälligt förlamad).
Citera
2011-01-17, 15:58
Medlem
TerryTibbss avatar
Dags att uppdatera sida 1 med biverkningar som Compartment syndrome och astmakomplikationer.
Citera
2011-01-24, 00:00
Medlem
Har börjat gymma lite efter ett ca 18 månaders uppehåll och kört en månad nu (5x per vecka) med lätta och medeltunga vikter (läs ca 15 reps/set). Tänkte "värma upp" en månad till innan jag börjar pumpa hårt (läs 6-8 reps/set). När bör jag börja använda kreatin?
Citera
2011-01-29, 22:14
Medlem
Iroquioss avatar
Tar ni kreatin under både bulk och deff?
Citera
2011-01-29, 22:56
Medlem
Coffeeaddicteds avatar
Startade en ny kur idag! Nästkommande dagar kommer jag må som ett svin, som en rejäl jävla baksmälla...

... i Konstant 4 dygn.
Citera
2011-02-02, 22:00
Medlem
Synergys avatar
Jag körde uppladdningskuren i november förra året med 4 skopor om dagen i 5 dagar. Upplevde lite problem med magen och kroppen samma vecka men kunde aldrig vara helt säker på om kreatinet var orsaken. Avslutade iaf kuren helt.

Nu vill jag prova igen och tänker starta kuren snart. Det finns ingen risk att det leder till problem om jag börjar uppladdningen igen nu ett par månader efter den senaste?

Är sjukdomstillstånd och oförklarliga magproblem något vanligt vid användningen av kreatin? De problem jag fick kan ju ha uppstått av något annat, såsom en vanlig förkylning eller något liknande.
Citera
2011-02-03, 05:07
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeaddicted
Startade en ny kur idag! Nästkommande dagar kommer jag må som ett svin, som en rejäl jävla baksmälla...

... i Konstant 4 dygn.

Citat:
Ursprungligen postat av Synergy
Jag körde uppladdningskuren i november förra året med 4 skopor om dagen i 5 dagar. Upplevde lite problem med magen och kroppen samma vecka men kunde aldrig vara helt säker på om kreatinet var orsaken. Avslutade iaf kuren helt.

Nu vill jag prova igen och tänker starta kuren snart. Det finns ingen risk att det leder till problem om jag börjar uppladdningen igen nu ett par månader efter den senaste?

Är sjukdomstillstånd och oförklarliga magproblem något vanligt vid användningen av kreatin? De problem jag fick kan ju ha uppstått av något annat, såsom en vanlig förkylning eller något liknande.

Blir ni taskiga i kistan, skippa uppladdningsfasen. Höga doser kreatin kan leda till magbesvär hos endel, uppladdningsfasen är inget måste, utan den tar man för att snabbare få resultat.

Men det är väll bättre att vänta lite extra på resultaten genom att skippa uppladdningsfasen, än att inte får några resultat alls, då man inte käkar kreatinet alls pga. besvär som uppstår kring uppladdningsfasen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in