2010-09-09, 01:17
Medlem
det enda som gör det värt pengarna är placeboeffekten när man dricker det första gångerna och känner hur man växer direkt:P

jag märkte föga skillnad iaf!
Citera
2010-09-09, 02:37
Medlem
Binder det ihop vattnet så det ser ut som man gått upp i muskler alltså? Eller ser man fet ut ?
Orkar man mycket mer eller ?
Citera
2010-09-09, 08:06
Medlem
skrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankkk
det enda som gör det värt pengarna är placeboeffekten när man dricker det första gångerna och känner hur man växer direkt:P

jag märkte föga skillnad iaf!

Kreatin är dock ett av dom kosttillskott har bevisad effekt.

Dessutom är det förmodligen det billigaste.
Citera
2010-09-09, 08:20
Medlem
19801s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13ackman
Såg att kreatin ger "Maximal viktökning" hur mycket mer är det vi snackar om?
Märkligt sätt att uttrycka sig men det stämmer i och med att man binder massor av vatten. Jag binder tre kilo. Går alltså upp tre kilo på nolltid om jag börjar igen med Kreatin.
Citera
2010-09-09, 09:57
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skram
Kreatin är dock ett av dom kosttillskott har bevisad effekt.

Dessutom är det förmodligen det billigaste.

Precis, även om prestationsökningen är minimal så är kostnaden också minimal, så för mig så är det iallafall lite "Varför inte?" över kreatin.
Citera
2010-09-09, 14:37
Medlem
Shirts avatar
Hur är det med koffein och kreatin nu egentligen?

som jag har förstått det så motverkar de varandra eftersom kreatin är vätskeansamlande och koffein vätskedrivande.. men är det bara den effekten, alltså vätskeansamlingen som går förlorad om man drar i sig koffein under en kreatinladdning, eller försvinner också de styrkeökande effekterna?
Citera
2010-09-09, 17:19
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shirt
Hur är det med koffein och kreatin nu egentligen?

som jag har förstått det så motverkar de varandra eftersom kreatin är vätskeansamlande och koffein vätskedrivande.. men är det bara den effekten, alltså vätskeansamlingen som går förlorad om man drar i sig koffein under en kreatinladdning, eller försvinner också de styrkeökande effekterna?
Glöm det där.
Citera
2010-09-09, 19:07
Medlem
Tjena !

Visst är en tesked ungefär som 5 gram ?
Nu i fallen 5 gram kreatin.
om det inte är det kan någon nåt bra att mäta med om man inte har en matvåg ?

tacksam för svar
Citera
2010-09-09, 21:49
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adamnord
Tjena !

Visst är en tesked ungefär som 5 gram ?
Nu i fallen 5 gram kreatin.
om det inte är det kan någon nåt bra att mäta med om man inte har en matvåg ?

tacksam för svar

http://www.halso.info/forum/thread-3754.html
Citera
2010-09-12, 15:08
Medlem
jag har en jag köpte kreatin för ett bra tag sen men tyckte inte den funka nå bra, men gissar på att jag gjorde fel. Märket är Push Up och jag undrar vad som är det bästa sättet o käka den på
Citera
2010-09-12, 15:13
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juhaaan
jag har en jag köpte kreatin för ett bra tag sen men tyckte inte den funka nå bra, men gissar på att jag gjorde fel. Märket är Push Up och jag undrar vad som är det bästa sättet o käka den på
Läs första posten, snälla!
Citera
2010-09-13, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz

Kreatin och koffein motverkar inte varandra och dess effekter på prestationshöjning är skiljda då kreatin är kronisk och koffein är akut. Flertalet studier är motsägelsefulla när det handlar om kreatin och koffein och hur koffein påverkar effekten som kreatin skapar. Det är just nu oklart hur koffein påverkar effekten av kreatin, men det är ju ganska onödigt att utmana ödet och inta koffein prompt samtidigt som man intar sitt kreatin. Om man nu skall inta sitt kreatin en gång om dagen så måste man inte äta koffeintabletter alternativt dricka kopiösa mängder kaffe just vid det tillfället.

Hur länge bör man vänta innan man tar kreatin efter att man tagit koffein? Kanske svårt att säga rakt av men handlar det om 30 min eller om 3 timmar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in