2009-11-19, 23:58
Medlem
1Sics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fun_University
Jag har hört och läst otaliga argument om att man ska ta det blandat med varmvatten/ljummet vatten, och att du kan ta dosen i munnen direkt och skölja ner det med en klunk vatten. Själv kör jag på varmvatten, och blandar tills det blir en klar vätska.

Om man som jag, blandar med varmvatten, hur varmt ska det vara? Fingervarmt? Bildas inte kreatinin vid för hög temperatur?

Ju varmare desto snabbare löser det sig. Kreatinin bildas i vilket fall, du ska ändå inte låta det stå och dra. Drick på en gång.
Citera
2009-11-19, 23:59
Medlem
1Sics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriatiff
Har hört från en relativt trovärdig källa att kreatin gör en "smartare". Någon som märkt av detta?

För övrigt så kan skador vara en (väldigt) teoretisk biverkning. Dsv; du blir starkare och drar av en muskel pga detta.

Låter väldigt otroligt. Så mycket starkare blir man inte.
Citera
2009-11-20, 08:49
Medlem
fMEISTERs avatar
Hur mycket økar man i vikt (vætska) efter ca 1 månads kur? 2-4 kg?

Mvh.
Citera
2009-11-20, 13:23
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fMEISTER
Hur mycket økar man i vikt (vætska) efter ca 1 månads kur? 2-4 kg?

Mvh.

Hur långt är ett snöre?

Beror på massa saker, hur mycket kolhydrater du äter, hur mycket salt osv.
Kan bara tala ur mina egna erfarenheter och jag gick upp ca 4kg, fick behålla 2kg så ca 2kg var vatten efter 5v.

Mvh
Citera
2009-11-20, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Hur långt är ett snöre?

Beror på massa saker, hur mycket kolhydrater du äter, hur mycket salt osv.
Kan bara tala ur mina egna erfarenheter och jag gick upp ca 4kg, fick behålla 2kg så ca 2kg var vatten efter 5v.

Mvh
http://eztv.it/ep/17602/bbc-horizon-2009-how-long-is-a-piece-of-string-hdtv-720p-x264-ac3-mvgroup/
Citera
2009-11-20, 22:32
Medlem
Behöver man en större dos kreatin monohydrat desto större man är?

EDIT: scrollade ner ett inlägg och hittade "Har du väldigt stor muskelmassa kan det vara bättre att inta en större dos."
Citera
2009-11-24, 22:11
Medlem
Res-Qs avatar
Ska läsa tråden utförligt när jag kommer hem, men lite snabba frågor! Har tränat i över 6 månader nu, ökar stadigt. Men skulle inte vara främmande för o prova Kreatin. Någon produkt som kan rekommenderas och funkar det o ta Kreatin när man kör PWO-Produkter? Dumma frågor ja vet xD
Citera
2009-11-25, 13:48
Medlem
thebiglebowskis avatar
Kreatin Monohydrate

Dosering:
5 skopor (12,5 g) 2 gånger dagligen i 4-5 dagar med 3-4 dl vatten/dosering. Inta sedan 1 skopa (2,5 g) 2 gånger dagligen. Kreatinet bör tas i cykler på 6-8 veckor för att sedan hålla upp 3-4 veckor och sedan påbörja en ny kur.

Pris: 250-300kr/kg
Citera
2009-11-25, 13:50
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Res-Q
Ska läsa tråden utförligt när jag kommer hem, men lite snabba frågor! Har tränat i över 6 månader nu, ökar stadigt. Men skulle inte vara främmande för o prova Kreatin. Någon produkt som kan rekommenderas och funkar det o ta Kreatin när man kör PWO-Produkter? Dumma frågor ja vet xD
Kreatin monohydrat.
Ja.
Citera
2009-11-26, 00:26
Medlem
Dronjaks avatar
Om man missat med att ta Kreatin i ca 7 dagar, ska man låta det gå dessa 5 veckor (eller va det nu är) så att kroppen börjar om igen, eller är det bara att börja pumpa i sig igen som inget hänt?
Citera
2009-11-26, 00:27
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dronjak
Om man missat med att ta Kreatin i ca 7 dagar, ska man låta det gå dessa 5 veckor (eller va det nu är) så att kroppen börjar om igen, eller är det bara att börja pumpa i sig igen som inget hänt?
Fortsätt att pumpa du.
Citera
2009-11-26, 10:04
Medlem
InTheFleshs avatar
Tänkte börja med kreatin (eiselt monohydrat) idag. Tänkte bara fråga hur ni tar upp det? Har hört att det bästa är efter träning tillsammans med snabba kolhydrater och att ljummet vatten löser upp det bättre. Funkar det bra att ta det med ljumt vatten i en abcde-vitamin brustablett som ju innehåller en del kolhydrater?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in