2010-09-06, 00:45
Medlem
rejmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Jo, det binder vatten, men när man deffar bryr man sig inte om vattennivån i kroppen. Deff handlar inte om att gå ner i vikt, utan om att få bort fett.

Kreatinet eller inte har ingen betydelse vid deff.

Nä men många kanske tappar motivation när dom märker att dom gått upp 2kg från ingenstans trotts att de deffar, även om det bara är vatten. Men om man inte är förbredd på det så har man inte så stor koll hur som helst.
Citera
2010-09-06, 01:16
Medlem
evilkittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejman
Nä men många kanske tappar motivation när dom märker att dom gått upp 2kg från ingenstans trotts att de deffar, även om det bara är vatten. Men om man inte är förbredd på det så har man inte så stor koll hur som helst.

Visst, men det kan vi knappast ta hänsyn till.
Citera
2010-09-07, 16:55
Medlem
ttals avatar
hej folket en snabb fråga bara!

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/creatine-monohydrate-500-g Fick hem det där idag, ska börja med det imorgon, är en sk "uppladningsfas" på 5 dagar.

Dag 1-5: Blanda 1 1/2 tesked med 2-4 dl vatten 4 gånger per dag, sprid ut intagen under dagen.

Det jag är lite osäker på är att Måste jag börja ta det när jag tränar eller kan jag börja med uppladningsfasen redan imorgon när jag har vilo dag? spelar det någon roll? Står där att Ta kreatin dem dagar du inte tränar också, men tänkte när det är första gången för mig och uppladningsfasen så att kroppen lär känna det, så kan jag börja med det på en vilo-dag?

Ursäkta om jag skrev otydligt eller något, har läst omdömen osv, men vill fråga här också så jag inte börjar fel eller något, är smått osäker bara hur jag ska ta det osv!

Mvh
Citera
2010-09-07, 17:19
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttal
hej folket en snabb fråga bara!

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/creatine-monohydrate-500-g Fick hem det där idag, ska börja med det imorgon, är en sk "uppladningsfas" på 5 dagar.

Dag 1-5: Blanda 1 1/2 tesked med 2-4 dl vatten 4 gånger per dag, sprid ut intagen under dagen.

Det jag är lite osäker på är att Måste jag börja ta det när jag tränar eller kan jag börja med uppladningsfasen redan imorgon när jag har vilo dag? spelar det någon roll? Står där att Ta kreatin dem dagar du inte tränar också, men tänkte när det är första gången för mig och uppladningsfasen så att kroppen lär känna det, så kan jag börja med det på en vilo-dag?

Ursäkta om jag skrev otydligt eller något, har läst omdömen osv, men vill fråga här också så jag inte börjar fel eller något, är smått osäker bara hur jag ska ta det osv!

Mvh

Börja med det så fort du får hem det.. Bara att börja dricka det, och sedan hoppas att du får effekt utav det. =)
Citera
2010-09-07, 18:12
Medlem
Gitaxs avatar
Finns säkert redan i tråden fast orkar inte leta (förlåt mig). Men är det okej att inta kreatin innan kroppen har vuxit klart? Dvs innan man är ~ 20 år?
Citera
2010-09-07, 18:26
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitax
Finns säkert redan i tråden fast orkar inte leta (förlåt mig). Men är det okej att inta kreatin innan kroppen har vuxit klart? Dvs innan man är ~ 20 år?
Ja!
Citera
2010-09-07, 19:12
Medlem
Gitaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Ja!
Okej tack för det snabba svaret!
Citera
2010-09-08, 23:21
Medlem
Kreatin

Såg att kreatin ger "Maximal viktökning" hur mycket mer är det vi snackar om?
Citera
2010-09-08, 23:22
Medlem
Roidzens avatar
vatten som sedan lämnar kroppen
Citera
2010-09-08, 23:23
Medlem
MrBananas avatar
Tror tyvärr att det mesta man lägger på sig "extra" är vatten, då kreatin är väldigt vattenbindande, om jag inte är helt ute och cyklar?
Citera
2010-09-08, 23:23
Medlem
BePositives avatar
Man går upp i vätska under tiden man använder det.

Finns en stor tråd för kreatin i rätt forum...
https://www.flashback.org/t1030867
Citera
2010-09-08, 23:41
Medlem
Pie021s avatar
kreatin bildar mer vätska i musklerna och gör så att du orkar lite mer och blir starkare. dock så försvinner det fort när du slutar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in