2010-05-27, 21:54
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pallarinte
varför inte cla't?

nu är det så att jag har en burk CLA över och precis har köpt kreatin/protein..
är det ett minus att köra på cla också eller det kvittar? :P
Det är verkningslöst(för fettförbränningen), ökar risken för vissa saker, men bara marginellt. Ät upp burken och köp aldrig mer
Senast redigerad av Dreas 2010-05-27 kl. 21:58.
Citera
2010-05-28, 19:36
Bannlyst
Om jag köper Kreatin Monohydrate, kan jag käka Whey-80 och koffein recip tabletter samtidigt då?
Citera
2010-05-28, 19:41
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easter
Om jag köper Kreatin Monohydrate, kan jag käka Whey-80 och koffein recip tabletter samtidigt då?

Jadå, men ät helst inte koffein (eller drick för den delen heller) inom en timme eller två före/efter kreatinintag för att vara på den säkra sidan. Finns några studier som pepkar på att koffeinet motverkar kreatinet, men är inte helt bevisat, samt att endel blir dåliga i magen av kreatin och och höga halter koffein, så att mixa de två kan vara förödande en dag på jobbet/skolan.
Citera
2010-05-28, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fun_University
Jadå, men ät helst inte koffein (eller drick för den delen heller) inom en timme eller två före/efter kreatinintag för att vara på den säkra sidan. Finns några studier som pepkar på att koffeinet motverkar kreatinet, men är inte helt bevisat, samt att endel blir dåliga i magen av kreatin och och höga halter koffein, så att mixa de två kan vara förödande en dag på jobbet/skolan.

Okej. Men får man en såndär kick av Kreatin som Koffein? Är liksom ute efter en kick innan gymmet
Citera
2010-05-28, 22:15
Medlem
Wargs avatar
Jag har precis börjat "gå på kreatin" och vet inte om jag inbillar mig eller inte men känns som jag gått upp mycket i fett. Tror jag vägde in på 69 dagen innan kreatin och efter fyra dagar på kreatin väger jag in på 72. Hört talats om att kreatin "binder vatten", är det svaret?
Citera
2010-05-28, 23:16
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warg
Jag har precis börjat "gå på kreatin" och vet inte om jag inbillar mig eller inte men känns som jag gått upp mycket i fett. Tror jag vägde in på 69 dagen innan kreatin och efter fyra dagar på kreatin väger jag in på 72. Hört talats om att kreatin "binder vatten", är det svaret?

Kreatin binder vatten i skelettmuskulaturen, alltså ingen fettuppgång.
Vattnet försvinner sen efter avslutad "kur".
Var glad över att du svarar på kreatin istället.
Citera
2010-05-30, 00:33
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easter
Okej. Men får man en såndär kick av Kreatin som Koffein? Är liksom ute efter en kick innan gymmet

Köp Rage X2 (alltså inte 2 st Rage, utan Rage verision X2, finns flertalet olika). Där har du kick kan jag lova. Kreatin känner du inte något av, ingen uppiggande effekt överhuvudtaget, utan det är något du tar för att kanske en månad senare märka av resultat, och då måste du ta det kontinuerligt.
Citera
2010-06-07, 00:07
Bannlyst
Gymvaruhusets egna kreatin

Hej alla kostintresserade!

Jag beställa för ett tag sedan Crea FX från Gymvaruhuset. Jag har använt kreatin en gång tidigare, från Gymgrossisten, men ville nu pröva det billigare alternativet.

Beställningen, leveransen och betalningen gick helt utmärkt! Men jag har inte fått någon effekt överhuvudtaget. Jag går inte upp i vikt, jag känner inte samma prestationsökning som förut - det enda som händer är att jag pissar mer. Jag pissar ofta, och mycket. Till skillnad från förra gången, då jag använda Gymgrossistens kreatin. Då gick jag både upp i vikt (vätska) och gjorde några extra repetitioner på diverse övningar.

När jag kollade in deras analys (http://www.nutrex.se/analyser/CreaFX_analys.jpg) så fick jag reda på att den var förfalskad. Det var min flickvän som påstod det, då hon jobbar med såna där grejer. Jag har dock ingen aning. Och undrar därför om det är någon mer insatt som har en aning om deras kreatin bara är skit?

Ha en skön sommar!
Citera
2010-06-07, 00:28
Medlem
Dreass avatar
Har inte själv använt det men vet att folk använt det och fått effekt. Sedan så tvivlar jag starkt på att det är falskt, det är Eiselt som tillverkar FX och det är inte gymvaruhusets egna utan Eiselts billigare produkter såvitt jag vet.
Citera
2010-06-07, 00:38
Bannlyst
Jag förstår att det finns folk som sagt att det fått effekt av Gymvaruhusets kreatin. Det var det som fick mig att köpa från Gymvaruhuset istället för Gymgrossisten. Om jag inte hade hittat några positiva kommentarer om det så hade jag köpt på Gymgrossisten istället.

Men folk kan ju inbilla sig det mesta. Jag har dock svårt att tro att jag skulle kissa så extremt mycket på grund av någon placebo. Det extrema kissandet upphörde lika fort som det började - genom att sluta ta Gymvaruhusets kreatin.
Citera
2010-06-07, 00:46
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knuur
Jag förstår att det finns folk som sagt att det fått effekt av Gymvaruhusets kreatin. Det var det som fick mig att köpa från Gymvaruhuset istället för Gymgrossisten. Om jag inte hade hittat några positiva kommentarer om det så hade jag köpt på Gymgrossisten istället.

Men folk kan ju inbilla sig det mesta. Jag har dock svårt att tro att jag skulle kissa så extremt mycket på grund av någon placebo. Det extrema kissandet upphörde lika fort som det började - genom att sluta ta Gymvaruhusets kreatin.
Du ska ju dricka mer vätska när du intar kreatin. Du kan ju även testa att höja doserna, fast jag skulle vänta på att Bengtzz eller de som har bättre koll än mig på Kreatin slänger in en kommentar.
Citera
2010-06-10, 18:33
Medlem
Res-Qs avatar
Läste detta på Gymvaruhusets FAQ:

Citat:
Jag funderar på att testa kreatin. Vad rekommenderar ni?

Om du aldrig har använt någon kreatinprodukt rekommenderar vi dig att börja med vanligt kreatin monohydrat som finns i Eiselt Kreatin och Crea Fx. Har du testat kreatin förut men vill testa någon nytt rekommenderar vi dig Brutal Fx pga av det förmånliga priset samt att väldigt många kunder är nöjda med produkten.

Jag har sedan ett halvår tillbaka kört både Crea FX och Brutal FX :S Är det kaka på kaka? Brutal kör ja mest för pumpen och grottmänniskoragestadiet jag hamnar i xD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in