2013-04-22, 22:45
Medlem
sowahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Det dröjer drygt en månad längre innan du får full effekt av kreatinet om du skippar uppladdningsfasen. Utöver det blir det ingen skillnad.

Kan du preliminärt säga när jag får effekt - viktuppgången till exempel av kreatinet? Vill veta om jag är en non-responder eller inte. Jag skippade uppladdningsfasen och har tagit i en vecka nu utan märkbar effekt, inbillar mig att jag lyfter mer bitvis men är absolut inte säker. Har inte gått upp ett gram i vikt heller.
Citera
2013-04-22, 22:54
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sowah
Kan du preliminärt säga när jag får effekt - viktuppgången till exempel av kreatinet? Vill veta om jag är en non-responder eller inte. Jag skippade uppladdningsfasen och har tagit i en vecka nu utan märkbar effekt, inbillar mig att jag lyfter mer bitvis men är absolut inte säker. Har inte gått upp ett gram i vikt heller.

Räkna med några veckor om du ska göra en ordentlig utvärdering, men effekt får du innan dess.
Citera
2013-04-24, 15:24
Medlem
schmengeles avatar
Brukar ni ta uppehåll från kreatinet?

Testar och tar uppehåll i 1 månad nu (5 veckor som det står på förstasidan).
Citera
2013-04-24, 21:20
Medlem
flybikess avatar
efter uppladdningsfasen
Ska man ta en rågad tesked då? är den på 5g?
eller ska man ta 2 rågade per dag?
Citera
2013-04-24, 21:28
Medlem
dauits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schmengele
Brukar ni ta uppehåll från kreatinet?

Testar och tar uppehåll i 1 månad nu (5 veckor som det står på förstasidan).
Ja, effekter avtar efter sisådär 2-3 månader.
Citat:
Ursprungligen postat av flybikes
efter uppladdningsfasen
Ska man ta en rågad tesked då? är den på 5g?
eller ska man ta 2 rågade per dag?
En tesked motsvarar 5g kreatin ja, 5g kreatin per dag är tillräckligt.
Citera
2013-04-24, 22:22
Medlem
Gruvligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dauit
Ja, effekter avtar efter sisådär 2-3 månader.

(...)

Nu förstår jag inte.

Avtar effekten 2-3 månader efter avslutat intag eller efter 2-3 månader av kontinuerligt intag? Jag har hört att kreatin kan intas året runt.
Citera
2013-04-24, 23:18
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruvlig
Nu förstår jag inte.

Avtar effekten 2-3 månader efter avslutat intag eller efter 2-3 månader av kontinuerligt intag? Jag har hört att kreatin kan intas året runt.

Effekten avtar efter ett par månaders kontinuerligt intag, jag vet dock inte om det här gäller alla, eller om det är individuellt. Hur som helst så brukar det rekommenderas att man gör ett uppehåll på några veckor lite då och då (förslagsvis när påsen är slut, vilket är ungefär efter 3 månader med en påse på 500g).
Citera
2013-04-25, 12:16
Medlem
schmengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Effekten avtar efter ett par månaders kontinuerligt intag, jag vet dock inte om det här gäller alla, eller om det är individuellt. Hur som helst så brukar det rekommenderas att man gör ett uppehåll på några veckor lite då och då (förslagsvis när påsen är slut, vilket är ungefär efter 3 månader med en påse på 500g).

Tror faktiskt inte att effekten avtar, utan mer att du når en viss platå/gräns där kreatinet inte kan hjälpa mer.

Till er andra som undrar, ja det går köra året om vet flera som gör det då dom anser att det är meningslöst att sluta ta det.

Jag tänkte bara testa att sluta ta det i en 4-5 veckor sen börja igen i sommar ska nog slänga in lite DAA med.
Citera
2013-04-26, 00:55
Medlem
Lite offtopic men ändå inte.

Tänkte börja med kreatin men oroar mig för håravfall. Farsan är flint men var blond och hade spikrakt hår som liten. Jag däremot har mörkbrunt lockigt och tjockt hår nu. Alla i släkten förutom min far och hans farfar har haft mycket hår ända tills dom stupat.

Är chanserna små att jag ärvt min fars håravfall med tanke på att jag har så olika hårtyp/hårfärg?
Citera
2013-04-26, 07:01
Medlem
schmengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yakupov
Lite offtopic men ändå inte.

Tänkte börja med kreatin men oroar mig för håravfall. Farsan är flint men var blond och hade spikrakt hår som liten. Jag däremot har mörkbrunt lockigt och tjockt hår nu. Alla i släkten förutom min far och hans farfar har haft mycket hår ända tills dom stupat.

Är chanserna små att jag ärvt min fars håravfall med tanke på att jag har så olika hårtyp/hårfärg?

Kolla din mors sida hur det är där. När du ser att du börjar tappa hår så börja kör minoxidil, sen om du tycker att fördelarna väger över nackdelarna med finasterid så kan du köra det.

Kreatin gör minimal skillnad, om ens någon alls när det gäller håravfall. Är omöjligt att stoppa det, går sakta ner det bara.
Citera
2013-04-27, 14:01
Bannlyst
Jag köpte kreatin idag. Ska jag börja köra på det idag eller imorgon?

Jag hade tänkt att köra uppladdningsfasen alltså 20g uppdelat 4 gånger per dag i 5 fem dagar och sedan fortsätta med 5g per dag.

Kan jag köra på kreatin i 10 veckor eller räcker 8 gott och väl?

Hur långt tid emellan ska jag ta mina 5g på uppladdningsfasen?

Kör man uppladdningsfasen för att kreatin ska kicka igång snabbare?
Citera
2013-04-27, 14:19
Medlem
Gruvligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kassapose
Jag köpte kreatin idag. Ska jag börja köra på det idag eller imorgon?

Jag hade tänkt att köra uppladdningsfasen alltså 20g uppdelat 4 gånger per dag i 5 fem dagar och sedan fortsätta med 5g per dag.

Kan jag köra på kreatin i 10 veckor eller räcker 8 gott och väl?

Hur långt tid emellan ska jag ta mina 5g på uppladdningsfasen?

Kör man uppladdningsfasen för att kreatin ska kicka igång snabbare?

Du kan ta det idag, i morgon eller om ett år, det är upp till dig. Förslagsvis idag

Noll veckor räcker också, så om du vill köra åtta eller tio veckor är upp till dig.

Så lång tid att du inte blir tokigt kissnödig. Testa.

Ja, för att "fylla på snabbare". Mer ingående än så kan jag inte förklara, men det finns förklarat tidigare i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in