Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Det är nog mest ni Sd som tror att Jimmy! åkesson vinner sina debatter.
Till själva frågan, det finns en självmotsägelse när man talar om sverigedemokrater och intellektuella i samma mening.
Hur ska ni skapa fler arbeten?
SD: ööööööö sänka skatten!
Det är Monas fel allting!
Hur ser ni på ( valfritt ämne) ?
SD: Ehhhh f-n det där vet ju inte jag heller, det där som du citerade innan det är vår GAMLA politik.
ok men borde inte du känna till er politik lite bättre?
SD: ( spottar ut snuset) äh f-n ni sysslar bara med propaganda, jag vet f-n att Mona har fifflat, det är saps och invandrarnas fel att jag har ett skitjobb/ är arbetslös
f-n
Nej, att kalla SD för ett klassiskt akademiskt intellektuellt parti är fel.
Däremot finns det andra sätt att vara intellektuell på än att halsa rödvin och skråla på sittningar medans man harvar ur kapitel från sina inpluggade skolböcker och stoltserar över vem som har mest högskolepoäng.
Som svar på dina frågor: (nu är jag inte aktiv sd-politiker utan någon som med stor % chans kommer att rösta SD)
SD möter skapa arbete-frågan med att de vill gynna småföretagandet. Visst ett klassiskt svar på frågan, men sänka skatterna såg jag inte till, missade jag det nånstans på deras hemsida?
Nej, Mona har ännu inte fått sin chans att totalförstöra Sverige och jag hoppas innerligt att hon aldrig kommer att få den. Varför inte Sossarna övertalat Bodström att överta partipiskan är för mig en gåta. Fast nu smyger han ju lite i kulisserna efter att han fått chansen att leka jurist ett slag.
Om du bara vågar dig in på deras sidor ser du att SD inte har huggtänder eller äter barn. Däremot har de inte ett standardiserat svar på diverse sakfrågor. Istället har under åren tagit fram ett principprogram, ett idé-dokument samt ett handlingsprogram.
Må vara att dokumenten och innehållet kan kännas diffusa och luddiga, men med tanke på att de vill ha röster ifrån så många som möjligt så gör de rätt i att vara så. Tänk på att de vill in i riksdagen.
Kärnfrågan för SD är såklart invandringspolitiken som de anser gått överstyr men som de säger på sin sida:
"Med tiden har ett värdeorienterat parti växt fram, där begrepp som familjen, hembygden och nationen blivit centrala. Sverigedemokraterna är ett demokratiskt, nationalistiskt parti. Vi har idémässigt låtit oss inspireras av såväl det förra sekelskiftets svenska nationalkonservatism som delar av
den
socialdemokratiska folkhemstankenn."
Så de räknar säkerligen med röster från många av de socialdemokrater som inte står ut med sitt partis tafatta lögner längre, eller den framtid som skulle komma med Mona Sahlin vid rodret.
Många av missnöjesrösterna som SD fått senaste tiden är inte från tandlösa uteliggare eller lagerarbetare, utan "vanligt folk" som tröttnat på att se sina skattepengar gå åt till meningslösheter. Människor som annars röstar på ditt parti, du vet de som du nu precis förolämpade genom att ge din bild på den genomsnittlige SD-röstaren.
Det finns en verklighet där utanför din intellektuella akademiska värld.
Jag föredrar någon som är streetsmart framför någon som är akademiskt intellektuell i de flesta fall.
Är Jimmy Åkesson smart nog att ta partiet in i riksdagen då?
Ja det återstår att se, men jag hoppas det för det kommer att röra om ordentligt i skiten.