Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Au contraire. Den som leder dig och som väcker dina mest primitiva instinkter, måste per definition vara både intellektuell och intelligent. Vilket är två skilda begrepp, f ö.
När du står på barrikaderna och övertygas om den vidriga invandringspolitikens följder, och när blodet kokar i dina ådror över Mona Sahlins svenskfientliga politik: - Då har du fångats av en intellektuell och insiktsfull debattör. Även om det sker subtilt och med en avkännande ton för situationens krav och förutsättningar, så kan du lita på att den som berör dig har läst en bok ( eller två ).
Känsla och handling är förvisso nyckelord, men det är viktigare att väljarna påverkas känslomässigt och i rätt riktning. Det resultatet kräver sin folktalare.

Jag har inte behövt få mina innersta känslor väckta av nån "intellektuell"
Vet vad jag tycker och det har jag kommit fram till alldeles själv. Göbbelstyper får gärna söka sig till Folkfronten eller nåt. Där kan de utöva sina grejer men folk kommer ändå inte lyssna på de så ingen skada skedd.
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
Kolla bara på Jimmy Åkesson, praktexemplaret. Han representerar hela partiet trots att man måste leta som ett djur för att hitta en mer tafatt och osäker politiker.
Maud Olofsson? Sahilin? Fanimig även Hägglund.
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Detta stämmer nog, men det säger mer om hur usla de etablerade partierna är än hur fantastisk Åkesson är. Det behövs mer karismatiska och entusiasmerande ledare och talare om vi skall kunna rädda det svenska folket.
Åkesson är det bästa som hänt SD. Han är dessutom en helt vanlig kille och inte nån sorts gapande führertyå eller liknande.
Hans lugn tycker jag ger karisma i sig.
Förutom Mona och Leinonborg har han gjort mkt bra ifrån sig mot Federley, Schlingmann Aschberg/nån sosse jagi nte mins namnet på med emra med mera. Minst tre till jag inte minns namnen på.