Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-22, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Är det så konstigt att man griper efter halmstrån då?
Vadå halmstrån? Sarkozy är ju för fan en av de största farorna i Europa någonsin. En av de ondaste nu levande människorna. Det är för fan inget halmstrå. Det är en av de säkraste vägarna mot förintelsen. Men det är lite det här jag menar. Personer som menar att en person som uttalat vill förinta den vita rasen är ett halmstrå av något gott är väl knappast personer man skulle sätta sin tilltro till?
Citat:
Det går inte att säga sånt och bli vald på.
Hur vet du det?
Citera
2009-12-22, 20:32
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Vadå halmstrån? Sarkozy är ju för fan en av de största farorna i Europa någonsin. En av de ondaste nu levande människorna. Det är för fan inget halmstrå. Det är en av de säkraste vägarna mot förintelsen. Men det är lite det här jag menar. Personer som menar att en person som uttalat vill förinta den vita rasen är ett halmstrå av något gott är väl knappast personer man skulle sätta sin tilltro till?

Hur vet du det?

Jag menar mer att folk hyllar någon som motsätter sig islam utan att kanske ha en bättre koll vad denne står för i övriga frågor. Eftersom allt är så tillknäppt så hyllas minsta motstånd, trots att det i realiteten gör väldigt lite, om ens något, för att stävja den mångkulturella utvecklingen.

Hur jag vet det? Tror du ND kommer in i riksdagen?
Citera
2009-12-22, 20:37
Medlem
Citat:
Hur jag vet det? Tror du ND kommer in i riksdagen?
Nej, men jag vet inte vad det har med saken att göra? Att påstå att man kan bli vald även om man tar upp ras/etnicitetsfrågor är inte samma sak som att påstå att alla partier som gör det kommer att bli valda. Det förstår du säkert.

Varför tror du förresten att SD "egentligen" vill något annat än att ta av muslimerna slöjan och skapa ett mulattiserat Europa med "judeo-kristna" värderingar? Vilka signaler har du tolkat som att man vill något mer?
Citera
2009-12-22, 20:42
Medlem
Jag är intellektuell.
Citera
2009-12-22, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allfadern
Jag är intellektuell.
Men du är inte sverigedemokrat.
Citera
2009-12-22, 20:46
Bannlyst
Citat:

Varför tror du förresten att SD "egentligen" vill något annat än att ta av muslimerna slöjan och skapa ett mulattiserat Europa med "judeo-kristna" värderingar? Vilka signaler har du tolkat som att man vill något mer?

Spelar det (egentligen?) någon som helst roll om nu man är någorlunda judecentrisk i sin agenda, så länge araberna och muslimerna successivt försvinner, tillsammans med deras influens? Är det inte precis det ni avskyr hos judarna, d v s att det är dessa som håller i tyglarna och att vi fått ta del av MENA-arabernas "berikande"? Med den världseniga policyn borta tordes det inte vara några större problem, eller?

Bor du hellre i ett land med judar än ett land med koranpropagandistiska muslimer? Själv ger jag fan i om SD är pro-israeliskt så länge araberna försvinner i antal på hemmaplan.
Citera
2009-12-22, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Priosfei
Spelar det (egentligen?) någon som helst roll om nu man är någorlunda judecentrisk i sin agenda, så länge araberna och muslimerna successivt försvinner, tillsammans med deras influens? Är det inte precis det ni avskyr hos judarna, d v s att det är dessa som håller i tyglarna och att vi fått ta del av MENA-arabernas "berikande"? Med den världseniga policyn borta tordes det inte vara några större problem, eller?

Bor du hellre i ett land med judar än ett land med koranpropagandistiska muslimer? Själv ger jag fan i om SD är pro-israeliskt så länge araberna försvinner i antal på hemmaplan.
Jag tänkte på rasfrågan i första hand.
Citera
2009-12-22, 20:59
Medlem
Citat:
Är det så konstigt att man griper efter halmstrån då?
Din vision kommer inte, om ens någonsin, komma att förverkligas. Politik handlar om att kompromissa med sina ståndpunkter. Man tar nåt bra och får kanske något mindre bra med på köpet.
Islam är det korrekta att angripa, man kan inte gå ut och säga att mellanöstern med kultur är efterbliven och att dessa människor besitter lägre intelligens pga inavel samt klimatet. Det går inte att säga sånt och bli vald på.

Så är det och tur för Sverige är det att förhåller sig så. Alternativet hade varit katastrof.
Citera
2009-12-22, 21:18
Medlem
the_dude82s avatar
Citat:
Innerst inne vet du att du har fel. Du vill bara så gärna, så gärna att du ska ha rätt. Så gärna att alla signaler om vart SD varit på väg i flera år nu inte berör dig, inte kommer åt dig. Du är på ett sätt religiöst troende på SD mer än något annat, för du är inte dum.

Jag är kluven. Men visst, idioterna i sd projicerar sina förhoppningar på Sarkozy. Jag projicerar mina förhoppningar på sd....
Citera
2009-12-22, 21:32
Medlem
Citat:
Men du är inte sverigedemokrat.

Jag kommer förmodligen rösta på SD eftersom inget annat nationalistiskt alternativ kan komma in i riksdagen.

Att SD är sionister och amerikanister är väl dock lite förargligt.
Citera
2009-12-22, 22:51
Medlem
Merzzedess avatar
Citat:
Finns det intellektuella sverigedemokrater?

Vilka är Sverigedemokraternas ideologer? Vem ska man läsa för att "förstå Sverigedemokraterna", vad de vill och strävar efter?

När jag läser artiklar ur SD-kuriren eller annat sverigedemokratiskt slår det mig att jag aldrig någonsin har upplevt en aha-upplevelse eller egentligen lärt mig något nytt. På Motpol får jag både aha-upplevelser och ny information. Av BNP:s Jonathan Bowden eller Arthur Kemp likaså. När jag läser valfri SD-skribent känns det mer som man som lärare sitter och ska rätta en medioker elevs uppsats. Ibland kan de skriva ett längre stycke text utan allt för många uppenbara fel, men aldrig att det kommer något nyskapande eller tankeväckande ur dem. Man vet från början att man vet mer än de här människorna och är nöjd om de inte slirar ut allt för mycket.

Jag blir gärna motbevisad här.

Jag är bara nyfiken, hoppas du på att det inte ska vara som din bild är eller?
Jag känner en sverigedemokrat. Han är dömd för grov misshandel av sin fru, sina barn och ett flertal djur och har gjort sig skyldig till sexuella övergrepp på barn.
Han hatar alla som inte är etniska svenskar. Alla hans kompisar är alkisar och pundare, många har suttit i fängelse.
Dom håller också på SD
Citera
2009-12-22, 23:00
Medlem
Intellektuell är ett vänsterord för de kloka personer som ska leda massan fram till kommunismen, eller i vissa fall nazismen. Tacka gud för att vi inte har några sådana översittare i SD.

Intellektuella göra sig icke besvär i mitt önskesamhälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in