Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Vad Crispykreem hävdar är att det inte går att ha en intellektuell debatt om invandringspolitik eftersom motståndarsidan skriker rasist så fort man öppnar munnen.
Jag förstod mycket väl vad han menade. Jag ironiserade över det och menade att det inte går att ha en anti- eller ickeintellektuell debatt om invandringsfrågan heller. Hans kommentar var alltså helt irrelevant för att förklara SD:s eventuella brist på intellektuella.
Citat:
Vidare är det ju märkligt hur du kan i svepande ordalag hävda att det inte finns en enda intellektuell sverigedemokrat. Är det kanske för att de inte är judehatare som du? Om ditt axiom är att alla som inte hatar judar är ointellektuella så visst, då är nog många i SD ointellektuella.
Jag har startat en seriös tråd om mina upplevelser av att läsa sverigedemokratiska texter och titta på sverigedemokratiska tal. Jag
vill bli motbevisad. Jag
vill att det ska finna spännande intelligenta tänkare i SD-lagren. Tyvärr håller ju de flesta med mig. Och nej. Jimmie Åkesson, Björn Söder och Kent Ekeroth är inte intellektuella i någon rimlig bemärkelse. Jag har aldrig sett någon av dessa prestera något verkligt imponerande. Länka till dina favoritartiklar eller favorittal för att övertala mig, för all del.
F.ö är jag inte judehatare och hade jag varit det hade det inte haft med ämnet att göra.