2013-09-20, 19:11
Medlem
RompeTodos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forcod
Men alltså banka in i huvudet att spelbolagen inte är ute efter att skänka bort pengar, det är därför ni aldrig vinner på just automaterna, det är ingen &%¤#" välgörenhet de sysslar med. Också för att jag vet att återbetalningsprocenten är under 100% på automater som jag inte känner något sug efter att spela på dem!

Det är nog lite mer komplicerat än så. Självklart vet alla hur destruktivt det är och att man går minus i längden, men man jagar "kickar", man får kickar av att vinna. Känslan när man vinner en större summa (>20xbet) är hur skön som helst och "skönheten" av att vinna ökar exponentiellt ju större man vinner.
Har man en gång varit i träsket och blivit varse om dessa kickar så kommer känslan alltid finnas där, oavsett om man "kommit över" missbruket eller inte så vet man hur jävla kul det är att vinna.
Det absolut bästa är nog att finna dessa kickar någon annanstans, lättaste stället att finna dessa är nog i någon fysisk aktivitet.
Citera
2013-09-21, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karanov
2013-06-21, 01:12 då skrev jag senast.. Faan lön och fest med vänner pallade inte att dra hem började att spela på annan krog ... Gick back 800 kr men hela dagen gick på 1600 mat och alkohol.. Bor ju i egen lägenhet men min ångest skakade/vibrerande händer varje natt fast jag inte spelar när jag ska sova. Summan och jag överlever men vad ska jag göra åt mitt skakande händer och mitt hjärta så jag sover bättre. Säga som de för mina föräldrarna eller kämpa på? Ska avsluta kvällen med Johan Falk - Kodnamn Lina och öl.. Lär somna vid 07-09..

Skål! 21 dagar!! Jobb och öl gör så man överlever. Dricker bara fredag-lördag. Kanske en dag på vardagen om de e en bra match..
Senast redigerad av Karanov 2013-09-21 kl. 21:53.
Citera
2013-09-22, 16:44
Medlem
Wentons avatar
Tips på bra sätt att sluta med slottsspelandet? Sätter in så mycket på fyllan så nu vill jag inte ha möjligheten att göra det längre.

Funderar på att låsa mina konton på varenda site, dock så kommer det nya sidor titt som tätt. Ta bort mejlen jag använder på alla sidor kanske också är en bra början?

Fler tips uppskattas!! Vill aldrig mer se ett jävla slottsspel.
Citera
2013-09-23, 16:23
Avslutad
Tänk dig i den vildaste tanken att du tar ett lån på 500.000kr. Satsar det på en enda match för oddset 1.53. Vinner och amorterar lånet. Är detta möjligt if matchen går in? Alltså amorteringen?:P
Citera
2013-09-28, 21:09
Medlem
Citat:
Skål! 21 dagar!! Jobb och öl gör så man överlever. Dricker bara fredag-lördag. Kanske en dag på vardagen om de e en bra match..

Vill skriva av mig lite. Va med 2 polare på stan igår, en spelar lite medans jag tar de lugnt rätt billig kväll men har fan sovit värdelöst jobbigt att se på när någon annan spelar men nyttigt.
I dagens läge e de ju bäst med cash på krogen. Inge bakis idag blir ett par groggar till serierna innan man somnar in
Citera
2013-09-28, 22:46
Medlem
...
Senast redigerad av g3n3ral 2013-09-28 kl. 23:15.
Citera
2013-10-07, 10:50
Medlem
summerade 4 år av sporadiskt spelande som har eskalerat utan att jag ens tänkt på det, det gav mig en hel del ångest

hur går jag vidare? blir ganska rädd för mig själv.. slutar jag inte nu så vet jag inte var jag hamnar.
det är endast slottar jag tydligt han problem med.. spelar poker men jag har inte satt in på väldigt länge där..
Citera
2013-10-11, 19:39
Medlem
Jag har förlorat allt pga mitt spelande, nu senast hela min lön, två dagar efter att jag fick den.
Jag har börjat blogga och sökt professionell hjälp.
Ett steg i rätt riktning iaf.
Jag har bestämt mig och det får vara nog nu, jag har förlorat tusentals kronor, jag har lurat och ljugit för de flesta jag känner, allt för att spela. Jag har haft sån ångest över allt jag gjort pga mitt missbruk.

Bloggandet har hjälpt mig i min process, det är något jag kan gå tillbaka och läsa när jag har en svag stund, en påminnelse om att inte hamna där igen.

Det är verkligen inte värt något, man är en förlorare i slutändan, hur mycket man än vinner.
Jag är en person som kunde kunna 400 000 sek av en insättning på 600kr, men som sagt, i slutändan försvann pengarna lika snabbt.
Citera
2013-10-13, 19:49
Medlem
Hej vänner.
Jag har ett stort problem. Min son har flyttat till Kina, han är vuxen och skall ta hand om sitt liv.
Har bidragit en massa till hans tillvaro där, från början var det studier men senare hoppade han av. Min son spelar. När han åkte ner fick jag samtal termin 2 att han spelat upp hela CSN bidrag. Han lovade sluta jag skicka pengar. Efter 2 år ( jag har haft oerhört mycket att göra själv ) ser jag till min stora förfäran att jag skickat 375" stoppar alla överföringar ber om förklaring. Istället får jag fingret. Min son o jag har haft tajt relation växte upp med mig.
Har nu efter nästan ytterligare 2 år fått reda på att han under denna tid fått totalt 1.9 mill vad han tjänat på sitt jobb oräknat.

Snälla någon ge mig en Lead hur hittar jag hans poker nick jag måste för hans "välgörare" hitta sidor track osv. Jag är rädd spelet kan ge andra konsekvenser än pengar. I Kina lämnar man inte skulder till kronofogden.

Alla tips mottas tacksamt.

PS jag känner till allt om beroende men varit blind för
Citera
2013-10-17, 14:21
Medlem
Känner en KBT-Terapeut som behandlar bl.a. spelmissbruk.
För närvarande vidarutbildar han sig och behöver utbildningsklienter=gratis terapi.
Dock måste man ta sig till hans mottagning i Uppsala.

Hör av er så får ni hans kontaktuppgifter!

P.K
Citera
2013-10-25, 14:06
Medlem
your_kings avatar
Hej kära vänner.

Idag var droppen!
Spelade bort alla mina pengar igår (~2000 kr) inte mycket för alla men allt för mig.

Ringde stödlinjen idag, fick lite tips & råd om hur jag kan sluta.
Laddade ner ett program som blockerar spelsidor.
Uteslöt mig från betsafe i 6 månader. (Hittade inte att ta bort kontot)
Ringde även banken för att blocka överföringar till ett visst konto vilket dom inte kunde göra.

Känner mig så jävla risig idag, brukar spela för ett par hundralappar och brukar må dåligt dagen efter. Men att spela upp alla pengar man har på kontot..

Känns inte som att jag klarar av att leva själv, litar inte på mig själv med pengar. Brukar inte få in pengar på mitt konto utan det går direkt till min mammas konto där jag har kort (spelar genom banköverföringar vilket jag inte kan göra utan digipass).

Men igår fick jag in en del av min lön från förra jobbet in på mitt egna konto, ~2500 kr och idag har jag kvar 400 kronor och fortfarande skulder som jag skulle ha betalat idag.

Spelar bara när jag dricker och då verkar spelandet som en så väldigt bra idé. Förlorar lite pengar, men då får man en annan bra idé, att sätta in mer pengar så att man kan vinna tillbaka...

Låg faktiskt + på sista insättningen igår och ville ta ut. Dock har betsafe tagit bort uttagning till konto och endast kan göra till kort etc. Har inget kort så kunde inte ta ut (kunde gjort det idag med mammas kort) men inte klockan 4 på natten. Då fortsatte jag spela istället..
Citera
2013-10-26, 01:04
Medlem
Citat:
Vill skriva av mig lite. Va med 2 polare på stan igår, en spelar lite medans jag tar de lugnt rätt billig kväll men har fan sovit värdelöst jobbigt att se på när någon annan spelar men nyttigt.
I dagens läge e de ju bäst med cash på krogen. Inge bakis idag blir ett par groggar till serierna innan man somnar in

Tja igen! Kollar snabba cash och dricker en fin grogg snart brister jag ut till bj bordet och in i dimman. Beställt sprit ifrån nätet . Dricker bara på helger e upp växt så fan detta jävla liv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in