Citat:
Ursprungligen postat av
Rammsberg
Har läst många inlägg i denna tråd de senaste två dagarna, både intressanta och tragiska. Jag gillar själv att spela då och då, men aldrig för några större summor. Några gånger när jag var yngre kunde jag känna det sug flera av er beskriver här. Men det ledde aldrig till några problem. Nu är jag betydligt äldre och kanske visare, i det att jag inser att det inte är meningen att man ska vinna i längden. Några gör det ofta, alla gör det ibland, men det stora flertalet förlorar i längden. Uppenbarligen stora och ibland livsavgörande summor.
Jag tycker mig konstatera, och frågar, några saker.
1. Spelberoende verkar ha samma effekt/problematik som alkoholism. Kan det stämma?
2. Det verkar inte vara några kvinnor i tråden. Är det bara män som blir hard core-spelare.
3. Alla i tråden verkar förlora till slut. Är det ingen som är spelberoende som vinner mer än de förlorar?
Kämpa på ni som har problem. Det är aldrig för sent att sluta spela. Har man problem bör man definitivt sluta tvärt och för gott. Direkt, skoningslöst och aldrig se tillbaka.
Vad härligt att du känner dig vis och att du förstår att det inte är meningen att man ska vinna i längden. Men vad vill du visa med det? Att du som är sååå klok aktivt "väljer" bort ett missbruk medans andra aktivt väljer att inte göra det?
Sen lyckas du rada upp 3 stycken dumma frågor som åtminstone 2 av dem är du en googling ifrån. Vad baserar du på att det inte finns några kvinnor i tråden? Andelen kvinnor som har spelproblem är väldigt hög i jämförelse med mycket annat. Alla i tråden verkar förlora till slut. Ja vad tusan tror du? Hela problematiken ligger ju i att pengar inte är det viktiga, det är kickarna i samband med spel som är boven i dramat.
Jag är så trött på folk som kommer in här och slänger iväg dumma inlägg med en underton att spelberoende är bara larv och det är väl bara att sluta spela. "Varför måste du vinna tillbaka det du förlorat", "varför spelar du när du ändå inte kommer vinna i längden".
Jag kan försäkra folk om att det är ett sånt helvete att vara spelberoende.