2013-08-13, 13:37
Medlem
Twatssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
1% av trådarna är missbruk ja, men desto fler av alla användare är det. Alla som dagligen letar efter free spins här på fb är ju hel klart spelmissbrukare.

Nja jag skulle nog kalla dom spelberoende inte spelmissbrukare.. Det är skillnad
Citera
2013-08-15, 00:37
Medlem
bdbdbdbds avatar
Jag satte in 2k som jag spela upp till 40k sen ner till 4K.

Sänkte insatsen och förvandla 4k till 64k, sen spela jag BJ 2 rutor 5k på varje, splitta och dubbla på det , största var nog runt 35k vinst på en runda.

Förlorade allt tillslut, satte in mer till och med... så var man inte skuldsatt innan så tog då denna bruttoförlust priset på runt 70K som mest jämfört med uttag.

Ja rättså jävla blåst, när jag verkligen behövde dessa pengar också, allt hände på kanske 90 min max.

Spelberoende (eller kan inte sluta efter start utom vid hyffsat stora vinster vilket är 50k för mig för tillfället) - svar ja, eller mer galning, behöver inte spela, men inga limits när det börjat, trots inga pengar alls nu till ens mat + massa skulder...
Citera
2013-08-15, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bdbdbdbd

Sänkte insatsen och förvandla 4k till 64k, sen spela jag BJ 2 rutor 5k på varje, splitta och dubbla på det , största var nog runt 35k vinst på en runda.

Förlorade allt tillslut, satte in mer till och med... så var man inte skuldsatt innan så tog då denna bruttoförlust priset på runt 70K som mest jämfört med uttag.

Ja rättså jävla blåst, när jag verkligen behövde dessa pengar också, allt hände på kanske 90 min max.

Spelberoende (eller kan inte sluta efter start utom vid hyffsat stora vinster vilket är 50k för mig för tillfället) - svar ja, eller mer galning, behöver inte spela, men inga limits när det börjat, trots inga pengar alls nu till ens mat + massa skulder...

Men vad fan, du kunde väl tagit ut ett par tusen i alla fall, så du hade pengar till mat Tänker du inte alls när du spelar? Du hade ju ändå haft mycket kvar att spela för om du tagit typ 5000
Citera
2013-08-16, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bdbdbdbd

Tja! Du borde spärra dig på alla sidor. Jag e själv vegas/blackjack spelare men just nu e jag ren. När gäller maten borde du låna av någon eller leta burkar 15 kr ger mycket pasta. Jag har aldrig varit i situvationen utan mat eller skulder.... Lycka till!
Citera
2013-08-16, 13:48
Bannlyst
Så var man där igen. Har inte spelat sedan i början på juni... Eller jo, det har jag ju visst det.
-En trisslott (30 kr).
-Två gånger på Lotto (80 kr).
-Black Jack två gånger ute på krogen när jag själv inte var sugen på att spela men min kompis övertalade mig. Och båda gångerna hade jag sådant flyt att det slutade på totalt +2700 kr om jag inte minns fel.

Och nu höll jag på att trilla dit igen på Black Jack på Internet. Sitter och är lite rastlös och det är så otroligt enkelt att pumpa in pengar. Först $50, sen $50 till och sedan ytterligare $100. Efter sista insättningen hade jag lite tur så nu står saldot på $300 ungefär. Tror inte att pengarna går att ta ut på en gång (luriga som de är) så jag ska avvakta lite, sedan ta ut dem.

Det farliga är att det är så lätt att tappa kontrollen. Som nu, "jag sätter in 50 dollar och satsar 2 gånger, antingen vinner jag eller så förlorar jag och då nöjer jag mig med det". Och så plötsligt sitter man där och har satsat 3, 4, 5, 6, ja etthundraelva gånger samt gjort flera insättningar. Pengarna har inget värde liksom, det är bara siffror som inte betyder något. Men spänningen, jag tror att det är den som driver mig, jag älskar fart och fläkt, har hoppat fallskärm och åker alla attraktioner på nöjesfält så många gånger att det till slut inte ger så mycket kick längre. Och spel, det är samma sak med spel, det ger en sådan kick tyvärr alldeles oavsett om jag vinner eller förlorar, och det kanske är därför som jag sällan har tålamodet att lira så seriöst i t ex poker. I poker, när jag spelat så mycket på en nivå att det inte ger någon kick längre, så är det bara att klättra högre och högre i insats. Så många gånger som jag hundradubblat (bokstavligt talat) mina insättningar för att sedan förlora allt på en nivå som jag inte bemästrar. Hehe, men anyway, jag är glad för dem som faktiskt vunnit Och nog tusan har jag haft lite dåligt samvete när jag faktiskt spelat av någon kass jävel inköp efter inköp. För om jag mått dåligt någon gång när jag gulat så kan det ju inte vara något i jämförelse med många andra :P

Nej, nu ska jag finurla lite på ett system på stryktipset. För det är kul med spel så länge det håller sig till en hobby som går att kontrollera. Ni vet, som när man bara får infallet att lägga en rad på lotto bara för att, och det inte går loss på mer än lite kaffepengar. Eller som nu, stryktipset, kanske blir det ett M32 eller M64 som mest
Citera
2013-09-01, 01:05
Medlem
2013-06-21, 01:12 då skrev jag senast.. Faan lön och fest med vänner pallade inte att dra hem började att spela på annan krog ... Gick back 800 kr men hela dagen gick på 1600 mat och alkohol.. Bor ju i egen lägenhet men min ångest skakade/vibrerande händer varje natt fast jag inte spelar när jag ska sova. Summan och jag överlever men vad ska jag göra åt mitt skakande händer och mitt hjärta så jag sover bättre. Säga som de för mina föräldrarna eller kämpa på? Ska avsluta kvällen med Johan Falk - Kodnamn Lina och öl.. Lär somna vid 07-09..
Senast redigerad av Karanov 2013-09-01 kl. 01:24.
Citera
2013-09-01, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karanov
2013-06-21, 01:12 då skrev jag senast.. Faan lön och fest med vänner pallade inte att dra hem började att spela på annan krog ... Gick back 800 kr men hela dagen gick på 1600 mat och alkohol.. Bor ju i egen lägenhet men min ångest skakade/vibrerande händer varje natt fast jag inte spelar när jag ska sova. Summan och jag överlever men vad ska jag göra åt mitt skakande händer och mitt hjärta så jag sover bättre. Säga som de för mina föräldrarna eller kämpa på? Ska avsluta kvällen med Johan Falk - Kodnamn Lina och öl.. Lär somna vid 07-09..

Inte en jävel svarar men jag ringer sjukhuset imorgon om råd mot mitt skakande/viberande. Mer öl
Citera
2013-09-01, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karanov
Inte en jävel svarar men jag ringer sjukhuset imorgon om råd mot mitt skakande/viberande. Mer öl

Varför skakar du? Är det det abs för spelandet? Eller pga ångesten för att du HAR spelat?
Citera
2013-09-01, 12:20
Medlem
inte för att låta spydig men spelmissbruk "kan" man inte sluta för än det står 0 på kontot?
Citera
2013-09-02, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AssetManagement
Varför skakar du? Är det det abs för spelandet? Eller pga ångesten för att du HAR spelat?

grejer man har gjort på fyllan och inte gått hem när man va plus eller spelat för full. Kan vakna upp av mardrömmar och skaka en halv timme innan jag somnar. Jobbigaste natten e söndag natt. E glad att jag har mitt jobb iaf.
Citera
2013-09-02, 01:20
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
inte för att låta spydig men spelmissbruk "kan" man inte sluta för än det står 0 på kontot?

Det handlar om att vara beroende av euforin som uppstår vid stora vinster, vissa personer blir så beroende av dessa kickar att dom spelar bort hem och hus i jakten på dom

När man spelar uppstår eufori vid vinst och ångest vid förlust, det är lätt att det blir en cykel där man får ångest för att man förlorat och försöker vinna tillbaka men det slutar i att man förlorar ännu mer vilket leder till mer ångest vilket man försöker lösa med mer spel osvosv

Att jämföra med hur alkisen kurerar sin rejäla baksmälla med att ta sig en "återställare" du använder alkohol för att kurera problemen alkohol ställt till med.

Spelmissbruk är väldigt likt drogmissbruk
Citera
2013-09-02, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Det handlar om att vara beroende av euforin som uppstår vid stora vinster, vissa personer blir så beroende av dessa kickar att dom spelar bort hem och hus i jakten på dom

När man spelar uppstår eufori vid vinst och ångest vid förlust, det är lätt att det blir en cykel där man får ångest för att man förlorat och försöker vinna tillbaka men det slutar i att man förlorar ännu mer vilket leder till mer ångest vilket man försöker lösa med mer spel osvosv

Att jämföra med hur alkisen kurerar sin rejäla baksmälla med att ta sig en "återställare" du använder alkohol för att kurera problemen alkohol ställt till med.

Spelmissbruk är väldigt likt drogmissbruk

tack för svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in