2013-09-04, 23:52
  #1093
Medlem
hej ! tänkte berätta om mitt spel missbruk.. Allt börja med att jag öppna lite konton på olika Casino sidor och fick "Välkomstbonusar" vilket genererade till vinster för mig.

Jag jobbade under den perioden och kunde förlora ett par tusen någon gång och det var inte hela världen men nu så studerar jag och har en sambo. Vi har idag delad ekonomi och jag har berättat för henna att jag har haft problem och sen sluta jag..

Men som det är för många har jag fått ett par återfall, Idag har jag spelat bort några tusen och det känns så jävla jobbigt att behöva berätta att man har svikit henne en gång till.. Jag har varit och pratat med en på socialen och har fått "hjälp" med mitt spelande.

Nu står jag in för valet att berätta för minn sambo och göra henne besviken. Jag har idag för första gången Låst alla mina spel konton permanent och det känns JÄVLIGT skönt, för uppenbarligen är jag för "svag" att låta bli att återkomma till dessa jävla Kasinon..

Har ni haft några liknande erfarenheter och tips på hur man kan få bort tankar när man väl börjar bli sugen på att spela ?

Tack på förhand.
Citera
2013-09-05, 00:15
  #1094
Medlem
Spargrizs avatar
[quote=Myhree]hej ! tänkte berätta om mitt spel missbruk.. Allt börja med att jag öppna lite konton på olika Casino sidor och fick
Citera
2013-09-05, 10:40
  #1095
Medlem
Twatssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myhree
hej ! tänkte berätta om mitt spel missbruk.. Allt börja med att jag öppna lite konton på olika Casino sidor och fick "Välkomstbonusar" vilket genererade till vinster för mig.

Jag jobbade under den perioden och kunde förlora ett par tusen någon gång och det var inte hela världen men nu så studerar jag och har en sambo. Vi har idag delad ekonomi och jag har berättat för henna att jag har haft problem och sen sluta jag..

Men som det är för många har jag fått ett par återfall, Idag har jag spelat bort några tusen och det känns så jävla jobbigt att behöva berätta att man har svikit henne en gång till.. Jag har varit och pratat med en på socialen och har fått "hjälp" med mitt spelande.

Nu står jag in för valet att berätta för minn sambo och göra henne besviken. Jag har idag för första gången Låst alla mina spel konton permanent och det känns JÄVLIGT skönt, för uppenbarligen är jag för "svag" att låta bli att återkomma till dessa jävla Kasinon..

Har ni haft några liknande erfarenheter och tips på hur man kan få bort tankar när man väl börjar bli sugen på att spela ?

Tack på förhand.

Mina rekommendationer baserade på min erfarenhet är att berätta för din sambo, du kommer aldrig kunna hålla dig spelfri om du jämt ska brottas med ångesten över att behöva ljuga om ditt spelande.

När rastlösheten kryper längst ryggraden är det bara att sysselsätta dig med annat som kan stimulera det sug du känner, det kan vara allt från en bra bok till fysiska aktiviteter som gym, fotboll etc.

Beställ hem nya kreditkort och be din sambo skrapa bort CVC-koden, glöm inte aktivera korten innan du skrapar bort CVC-koden(vissa banker kräver detta).

Det hålls regelbundna spelmissbrukar möten lite överallt i Sverige, i Stockholm hålls de på onsdagar ute på Lidingö.

Jag gick regelbundet på dessa möten under ett par månaders tid men känner nu att jag kan kontrollera mig.
Citera
2013-09-05, 11:02
  #1096
Medlem
Jafan89s avatar
Började skaffa ett spelmissbruk nyligen, vann säkert 8 gånger på raken och låg helt okej +, men hade hållit tillbaka så mycket så det var verkligen inga väldigt stora summor, så bestämde mig för att göra en större satsning, som såklart sket sig, för laget spelade inte alls så bra som det borde gjort, och motståndarlaget spelade mycket bättre änn de förväntades göra.

Räknar lite och satsat sedan en ännu större summa pengar, där vinner jag så får jag tillbaka alla förluster + går en del i vinst, detta i ett kombinationspel, desvärre verkligen suger ett av lagen i kombinationen och slutar matchen med 1-1, så förlorar en betydande mängd pengar....

Slutar ett tag, satsar sedan en mindre summa pengar igen som jag konverterar om till tio gånger så mycket pga bra val, gör sedan mistaget att gå emot mitt egna råd 2x genom att satsa hela vinsten all in på damvolyboll.

Japan vs Brazilien, att Japan ska vinna set nr2, de små fanskapen lyckas dra iväg med 5 poängs ledning mot brazilien och allt verkar bra, vinner man här, så är man på + och en bra bit över.

Sedan börjar de tabba sig som fan, om och om och om igen, och är helt värdelösa på att smasha, det är däremot inte de brazilianska tjejerna, så i slutet så står det 22-25 och japanerna har förlorat...

Så nu ligger jag en del pengar back, vill faktiskt försöka vinna tillbaka förlusten och vet att jag kan...

Men nej, märker att man börjar få ett missbruk och bättre att sluta på förlust, änn att forsätta och riskera betydligt mer.
Citera
2013-09-12, 19:11
  #1097
Medlem
Om ni fick ett ultimatum..mellan att välja er partner eller spelandet..vad hade ni valt? Han valde spelandet och snart går vi isär..förstår inte hur jag inte kunde vara det självklara valet. Han nekar sitt missbruk, han erkänner spelandet är ett problem (självklart då han spelar bort sin lön hela tiden efter att hyra är betald (inkassoskulderna betalar han inte)) men inget beroende då han kan sluta men inte vill. Har fått det bekräftat av familjemedlemmar att han har ett spelmissbruk.

Valde han spel över mig just för han inte älskar mig tillräckligt mycket? Eller är det vanligt för en missbrukare? Många påstår ha slutat när de nästan förlorat sin partner. .men det gäller inte i mitt fall
Citera
2013-09-13, 23:49
  #1098
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjejjens
Om ni fick ett ultimatum..mellan att välja er partner eller spelandet..vad hade ni valt? Han valde spelandet och snart går vi isär..förstår inte hur jag inte kunde vara det självklara valet. Han nekar sitt missbruk, han erkänner spelandet är ett problem (självklart då han spelar bort sin lön hela tiden efter att hyra är betald (inkassoskulderna betalar han inte)) men inget beroende då han kan sluta men inte vill. Har fått det bekräftat av familjemedlemmar att han har ett spelmissbruk.

Valde han spel över mig just för han inte älskar mig tillräckligt mycket? Eller är det vanligt för en missbrukare? Många påstår ha slutat när de nästan förlorat sin partner. .men det gäller inte i mitt fall

Det sitter i huvudet på honom och har troligtvis inte så mycket att göra med att han inte älskar dig... Jag tror att han skulle behöva vara offline ett antal veckor (t ex utlandsresa, ut och vandra i bergen, alltså göra något helt annat ett tag) för att så småningom vakna upp och se utanför sitt tunnelseende... Det lär ta lite det men det enda han ser nu gissar jag är spel, spel och åter spel. Även om det är svårt kanske det vore bra att få honom att inse hur mycket mer han kan leva om han lägger pengarna på något annat än just spel! Men att lyckas med det är väl lättare sagt än gjort...
Citera
2013-09-14, 00:18
  #1099
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjejjens
Om ni fick ett ultimatum..mellan att välja er partner eller spelandet..vad hade ni valt? Han valde spelandet och snart går vi isär..förstår inte hur jag inte kunde vara det självklara valet. Han nekar sitt missbruk, han erkänner spelandet är ett problem (självklart då han spelar bort sin lön hela tiden efter att hyra är betald (inkassoskulderna betalar han inte)) men inget beroende då han kan sluta men inte vill. Har fått det bekräftat av familjemedlemmar att han har ett spelmissbruk.

Valde han spel över mig just för han inte älskar mig tillräckligt mycket? Eller är det vanligt för en missbrukare? Många påstår ha slutat när de nästan förlorat sin partner. .men det gäller inte i mitt fall

I dom fallen kan det ha varit så att pojkvännen velat sluta men inte riktigt haft orken / motivationen, då kan hotet om uppbrott vara sparken som behövs. Om pojkvännen inte vill sluta så blir det en helt annan sak

Gemensamt för alla missbruk är att det är omöjligt för missbrukaren att sluta om han inte själv vill, om ett halvår eller ett år eller någon gång kommer han att ha nått den så kallade botten och då kommer han inse vilket misstag han gjort som släppt dig men tills dess finns det tyvärr inget du kan göra. Missbruket är en sjukdom som får honom att tro att hans liv blir skit utan spel.

Det är viktigt att du kommer ihåg att hamnar man djupt ner i ett missbruksträsk så hamnar allting annat i andra hand, inklusive ens relationer. Inte bara relationen till ens flickvän utan även till familj och vänner osv.
Citera
2013-09-14, 07:33
  #1100
Medlem
Tack för svaren! Det låter vettigt och jag har tidigare aldrig tänkt på det viset.

Han har spelat i ca.10 år, skuldsatte sig i tidig ålder. Så då undrar man när botten är nådd.Många ber mig lämna o min hjärna säger samma sak men mitt hjärta säger stanna. För en månad sedan slutade han med spelandet och fick återfall igen efter ett bråk. Den månaden mådde han så bra, han hade för en gångs skull råd med en massa. Men nu vill han spela. Kommer han aldrig vakna upp? Ibland har han nämnt att spelaneet är ett problem, ibland har han pratat om att vilja flytta utomlands och börja om på nytt. Jag tror inte han hade slutat om han blivit skuldfri men jag tror hans skulder är en del av varför han inte slutar.

Finns det hopp? Eller är det bästa att lämna som mina vänner säger? Är så förvirrad, ledsen, utmattad att jag varken vet ut eller in längre
Citera
2013-09-14, 19:11
  #1101
Medlem
RompeTodos avatar
Jag har aldrig sett mig som en speltorsk, även fast jag i själva verket kanske var det, back in the days.

Jag spelade mycket casino men jag hade inte ett (konstant) "sug" efter att spela.
När jag blev uttråkad så satte jag in en hundring på något casino och förlorade den lika snabbt, satte in en hundring till och förlorade den med.
Kollade kontot och såg att jag hade råd med att spendera någon tusenlapp.
Satte in 200kr och förlorade, satte in en hundring till och förlorade.
Satte in 200 igen och förlorade.
Satte in 300 och förlorade.
Här någonstans insåg jag att jag inte hade råd att förlora mer och då spelade jag inte heller mer.

Det var inte så att jag gick och tänkte på spel/casino på dagarna, det var endast när jag blev som mest uttråkad jag tänkte att, "jag sätter in en hundring på casinot, sen får det vara nog".
Lik förbannat så blev det en hundring till, sedan en femtiolapp in på kontot, sedan 200 in, 100 till, tills jag såg att jag egentligen inte hade råd att förlora mer, då kunde jag som sagt behärska mig och slutade spela, ångesten var enorm såklart.

Detta pågick i något år, spelade säkert bort ett par tusen varje månad (men det hade jag ju råd med).

En vacker dag efter en insättning på ett par hundra lyckas jag spela upp mig till ett par tusen.
Jag höjer insatsen till 45/kr spinnet (spelar dead or alive). Jag får free spins och klonkar 106.000kr.
Efter det så slutade jag spela casino.
Jag visste ju innerst inne att casino är destruktivt, man förlorar i regel mer än man sätter in.
När jag vann summan på 106k så insåg jag att jag hade vunnit bra mycket mer än jag satt in totalt och jag var nöjd, jag behöver inte spela mer, (jag vet ju att det är destruktivt) jag ligger på plus, väldigt mycket.

Idag, när jag har sjukt tråkigt kanske jag sätter in en hundring (vilket max inträffar en gång varannan måndag) men inte ett öre mer.

Jag är väldigt glad över att jag vann "storkovan", annars skulle jag förmodligen suttit i skiten än idag.

Casino är skit, så förbannat beroendeframkallande. Det värsta som kan hända en ny spelare är att vinna mycket.

Något som får "abstinensen" att avta rejält är att spela för play money.
Om du funderar på att sätta in pengar på ett casino, gör det inte, starta istället play money och "lotsas" att du spelar för riktiga pengar(spela samma insats som du vanligvis gör).
När du märker att din "budget" tog slut på fem minuter så är inte suget alls lika stort, i alla fall för mig.

Jag önskar er "torskar" det bästa, detta beroende är ett helvete rent utsagt.
Det värsta ni kan göra är att sätta in "bara en hundring", för det slutar inte där, det vet både du och jag.

Spelat play money och se vilket skit det egentligen är!
Citera
2013-09-18, 18:57
  #1102
Medlem
Speltorsks avatar
Måste skriva av mig lite!

Efter att varit ren i över 1 månad har man klantat sig åter igen..
Kände mig uttråkad och tänkte att jag kunde sätta in en hundring och små spela lite för skojs skull, det kan ju inte skada..
Körde minsta insats på Playboy sloten för att se om den var bra, började vinna små vinster och ökade insatserna eftersom rullen ökade.
Satt tillslut och satsade 3$ per tryck och får in bonus! När det var klart hade jag strax över 900$ på kontot och kände mig nöjd så jag plockade ut dom!

För 5 minuter sen spelade jag bort 11k..... från att ligga typ 6k plus till att ligga 5k minus på typ 1 timme..!

Jag förstår inte vad mitt problem är.. Allt var så bra, jag hade knappt tänkt på spel innan detta.. Nu har jag ångest och mår riktigt illa och vet inte vad jag ska göra.. Sambon kommer hem snart och jag vet inte om jag vågar berätta att jag gjort samma misstag ännu en gång....

Vad fan gör man? jag spärrar alla mina konton eftersom, men varannan dag gör dom reklam på TV för ett nytt nätkasino, jag kan inte spärra sidorna på internet för då spelar jag via mobilen istället.. Har ringt och pratat med folk men det hjälper heller inte, hur fan blir man fri detta jävla beroende..?! det kommer försöra mitt liv på riktigt snart om jag inte slutar..
Citera
2013-09-18, 19:42
  #1103
Medlem
sv1nt0s avatar
Får man fråga hur fan dessa slots kan vara lagliga när dom uppenbarligen är uppgjorda på förväg när och vem som ska vinna. Har suttit o spelat i 4 timmar konstant utan att vinna ett skit. Pengarna har bara runnit iväg som smör i solsken, sen vissa dagar vinner man, men aldrig tillbaka eller mer. Fattar inte hur detta kan vara lagligt, uppdrag granskning på dessa jävla spel tack. Finns ingen värre känsla än ångesten när man spelat bort en hel månadslön. Jobba "gratis" denna månad då..............
Citera
2013-09-18, 20:18
  #1104
Bannlyst
Men alltså banka in i huvudet att spelbolagen inte är ute efter att skänka bort pengar, det är därför ni aldrig vinner på just automaterna, det är ingen &%¤#" välgörenhet de sysslar med. Också för att jag vet att återbetalningsprocenten är under 100% på automater som jag inte känner något sug efter att spela på dem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in