2012-06-27, 14:24
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastskallen
Oväntat att dom skulle lägga till en tredje konsert? Hade nog gjort samma sak!
Har den tredje också blivit slutsåld? Isåfall kommer det väl en 4e.. inte helt omöjligt.

Det är helt omöjligt, kommer inte att ske. Tro mig...
Citera
2012-06-27, 14:47
Medlem
Motleys avatar
Mer om PR-maskineriet.

"– Fansen vet nog inte sin roll i maskineriet, säger Rebecca Crusoe, pr-rådgivare på Isobar.

SVT direktsände från Summerburst. Där och då släpptes nyheten om Swedish House Mafias Sverigeshow i höst.

Framför tv-apparaterna satt exakt den målgrupp dj-trion vill tilltala. – Det är genialt av dem att lansera nyheten så, men jag är osäker på om fansen vet sin roll i maskineriet, säger Rebecca Crusoe som menar att det här bara var startskottet i ett gediget pr-arbete.

Helgen före biljetterna släpptes damp nyheten om att Swedish House Mafia splittras ner.

– Det påverkar biljettköparna jättemycket så klart, det är ett viktigt steg i den här trestegsraketen. De är grymt smarta pr-taktiker.

Trycket på biljetterna var högt, varpå två extrashower sätts in. – Jag är helt övertygad om att de hade spelningarna inbokade redan när nyheten om konserten släpptes. Med tanke på hur stor och het arenan är så är sannolikheten att de får loss nya datum med så kort varsel rätt liten, säger Rebecca.

Hon menar att det här är den ”nya tidens biljettförsäljningsstrategi”.

– Jämför med Madonna, hon fläskar på med en stor turné från början och se hur trögt den biljettförsäljningen har gått." http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/rockbjornen/article15037466.ab
Citera
2012-06-27, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Det fanns 70 miljoner skäl till att ge två extrakonserter. Har ni läst att det är en reklambyrå som skapat hypen? Har ni sett den pinsamma dokumentären? Har ni sett klippet där Steve Angello dj:ar med färdigmixad playback? Det kanske blirben fjärde konsert också, och ytterligare en när dom är klara med "världsturne'n"? Have fun.

Inte för att försvara SHM här, riktigt bra pr-kupp men inte en suck i världen att jag skulle dega en tusenlapp för en kväll med jocke ifrån Täby studsandes bredvid mig på ajks nya "Friends arena". Ska se SHM på Tomorrowland istället, 2lax för de tre musketörerna och resten av House eliten så slipper man alla förvuxna Summerburst fjortisar.

Men det i bold är faktiskt irrelevant, det är sista 10minuterna på ett 2h set som är tajmat på sekunden med ljus och video anordningarna, går inte att göra på något annat sätt i princip.
Citera
2012-06-27, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Inte för att försvara SHM här, riktigt bra pr-kupp men inte en suck i världen att jag skulle dega en tusenlapp för en kväll med jocke ifrån Täby studsandes bredvid mig på ajks nya "Friends arena". Ska se SHM på Tomorrowland istället, 2lax för de tre musketörerna och resten av House eliten så slipper man alla förvuxna Summerburst fjortisar.

Men det i bold är faktiskt irrelevant, det är sista 10minuterna på ett 2h set som är tajmat på sekunden med ljus och video anordningarna, går inte att göra på något annat sätt i princip.

Lyckas man inte få biljetter till tomorrowland så har man inte så mycket val. Jag lyckades komma fram och reservera biljetter, men så funkade inte fitt-visakortet (lånade en kompis kort då hon ville att jag skulle boka åt fler, jag hade bara pengar på mitt kort för 2 pers). "Nooo I dont have any limit on my card, nooo I never have problems to buy stuff online".

Jag låg i sängen och grät i 2 timmar efteråt.

Ha så sjukt kul på tomorrowland, jag hatar dig för att du ska dit. Jag kommer köra så hårt jag kan med Jocke, jag kommer SÅ vara full av kärlek och så långt från ren att jag inte märker av hur full och odräglig han är
Citera
2012-06-27, 17:26
Medlem
Benedictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeedrik
Jag hade svårt att tolka meningen i sin helhet.

Jag förstår, hoppas mitt senaste inlägg hjälpte dig.
Citera
2012-06-27, 17:39
Medlem
Benedictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youkissme
Många i Sverige förstår inte hur stor Avicii är runt om i världen. Om man kan begära minst 700 000 kr för att ställa sig bakom skivspelarna som 22-åring har man lyckats mer än väl.

Vill inte låta uppkäfrig men har du källa på detta?
Citera
2012-06-27, 18:47
Medlem
milkmannenknas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benedictus
Vill inte låta uppkäfrig men har du källa på detta?

http://www.expressen.se/noje/miljonerna-strommar-in-for-djn-avicii/

"Amerikansk media har rapporterat att den svenske dj:en drar in 100 000 dollar (motsvarande drygt 700 000 kronor) på klubbgig i Las Vegas."
Citera
2012-06-27, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Nej. Jag skrev "de flesta" inte "alla"

De behöver inte ens mixa. Din första rad bevisar det jag skrev innan och du har fortfarande inte svarat på mina frågor.

Jaha är det dem som gör allt annat också förutom musiken För att det dem gjort är inget speciellt jämfört med riktiga artister som spelar riktig musik. Det är inte dem som är dumma, dem har lyckats med sin marknadsföring. Problemet är folket som tror att de är riktiga artister.

"Dem har lyckats med sin marknadsföring". Så det är enligt dig den enda orsaken till att de lyckats? Klart markandsföring är 50/50, men du blundar för att de producerar bra musik. Problemet är inte folk som tycker om deras musik. Problemet är sådana som du som anser sig ha någon rättighet att bestämma vad som är riktig musik och inte. Du får gärna länka till någon källa som har radat upp kriterierna för "riktig musik". Tills dess är dina argument bara åsikter, medan 70 000 utsålda biljetter på två dagar är fakta.
Citera
2012-06-27, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackielackiesaki
Herregud vad kommer ni med för kommentarer...? Jag sa att dom har ett av världens största skivbolag bakom sig som förmodligen hjälper dom med typ allt...marknadsföring, gigs, musiken osv osv. Vad spelar det för roll om dom har egna skivbolag? Det gör varken till eller från...

Ja, du säger i princip att orsaken till att de är så framgångsrika är pga deras skivbolag. Frågan blir då, varför tror du att just dessa personer har ett skivbolag att luta sig tillbaka på, och inte vilken random svensk som helst?
Citera
2012-06-27, 20:44
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milkmannenkna
http://www.expressen.se/noje/miljonerna-strommar-in-for-djn-avicii/

"Amerikansk media har rapporterat att den svenske dj:en drar in 100 000 dollar (motsvarande drygt 700 000 kronor) på klubbgig i Las Vegas."

Det kanske är på det viset, då är det bara att gratulera. Men det låter galet mycket även ur ett företagsekonomiskt perspektiv. Jag har varit i Vegas några gånger, vilka klubbar lirar han på? Dom flesta är inte sådär gigantiskt stora. Jag har varit på en större konsert på MGM Grand vilket var hyfsat stort, det finns säkert fler sådana ställen. Men där var det ju läktare och grejer. Klart han vill skryta lite och hypa sig själv, men att han får 700 000 för ett klubbgig (vi snackar inte någon stadium eller Ibiza) skulle inte jag satsa pensionsförsäkringen på.
Citera
2012-06-27, 22:35
Medlem
Benedictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Det kanske är på det viset, då är det bara att gratulera. Men det låter galet mycket även ur ett företagsekonomiskt perspektiv. Jag har varit i Vegas några gånger, vilka klubbar lirar han på? Dom flesta är inte sådär gigantiskt stora. Jag har varit på en större konsert på MGM Grand vilket var hyfsat stort, det finns säkert fler sådana ställen. Men där var det ju läktare och grejer. Klart han vill skryta lite och hypa sig själv, men att han får 700 000 för ett klubbgig (vi snackar inte någon stadium eller Ibiza) skulle inte jag satsa pensionsförsäkringen på.

Kan med hålla med om att det låter sjukt, men vi snackar ju faktiskt Amerika

Sen var det väl inte Avicii som "flashat" med det utan tidningen The Review.
Citera
2012-06-28, 00:14
Medlem
Steve Angello on SHM: ‘We’re not done quite yet’

http://www.dancingastronaut.com/2012/06/steve-angello-on-shm-were-not-done-quite-yet/#axzz1z2C5S3xx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in