2011-09-25, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkflex
De låtarna är släppta för lääänge sen!

Jag tippar att det är ny medlem ALESSO (ingrossos bror). Skulle även kunna vara ett album de släpper.

1. Låtarna är inte släppta.

2. Alesso är inte Sebbes bror.
Citera
2011-09-25, 00:34
Medlem
mickepickepös avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexlaaner
"Riktiga musiker"

Vet du vad en riktig musiker är för mig? Det är en person som skapar musik som jag tycker är bra. Jag förstår inte varför man inte skulle vara en riktig musiker för att man skapar sin musik digitalt. Det är typ som att säga att en keyboard inte är ett riktigt instrument. Dessutom, så är de både musiker och producenter. Hur många av dina "riktiga musiker" mixar och mastrar sina låtar själv?

Och anledning till att de får spela live är att det är mer ös på deras konserter än vad dina gamla rockgubbar någonsin kommer skapa. Jag föreslår att du kollar från 2:50 och framåt på denna video när de spelar så kanske du förstår lite bättre.

Hatar verkligen sådana människor som tycker att deras egen musiksmak är "riktig musik" och klankar ner på allt annat.

Nu har jag kollat från 2:50 framåt och åter igen konstaterat att det ju skitdåligt, riktigt jävla skitdåligt! Patetiskt usel synthslinga och enformigt beat. Amatörmässigt faktiskt och klart sämst av de artister som är med i den där lilla filmen. De saknar precis de ingredienser som gör att jag kallar dem musiker. "Öset" som du gilllar är ju bara som ett stort fjortisdiskotek och det krävs inga musiker för detta. Menar du att en DJ på en kvarterskrog är en bra musiker bara för att folk fylledansar? Har du ens varit på en AC/DC-konsert eller liknande?

Vill också påpeka att det finns elektronisk musik som är otroligt bra, trots att de använder synthar, datorer och andra "instrument". Kraftwerk exempelvis. De skulle inte lägga SHM som förband ens då de representerar något helt annat än den här patetiska smörjan.
Senast redigerad av mickepickepö 2011-09-25 kl. 00:39.
Citera
2011-09-25, 00:42
Medlem
nä usch, det ska vara svartklubb och deras äldre musik om de ska lira nåt öht.

over and (sell)out
Citera
2011-09-25, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickepickepö
Nu har jag kollat från 2:50 framåt och åter igen konstaterat att det ju skitdåligt, riktigt jävla skitdåligt! Patetiskt usel synthslinga och enformigt beat. Amatörmässigt faktiskt och klart sämst av de artister som är med i den där lilla filmen. De saknar precis de ingredienser som gör att jag kallar dem musiker. "Öset" som du gilllar är ju bara som ett stort fjortisdiskotek och det krävs inga musiker för detta. Menar du att en DJ på en kvarterskrog är en bra musiker bara för att folk fylledansar? Har du ens varit på en AC/DC-konsert eller liknande?

Vill också påpeka att det finns elektronisk musik som är otroligt bra, trots att de använder synthar, datorer och andra "instrument". Kraftwerk exempelvis. De skulle inte lägga SHM som förband ens då de representerar något helt annat än den här patetiska smörjan.

Jag vet att du inte gillar musikstilen, det behöver du inte säga igen. Det jag försökte säga var att det finns väldigt många som lyssnar på just sådan musik. Folk betalar inte flera tusenlappar till Tomorrowland för att supa. Det är artisterna som drar dit folk. Igen, alla har inte samma smak som du.

Och ja, en DJ på en kvarterskrog kan vara duktig även om denne inte spelar sin egen musik. Att mixa låtar är en sport för sig som vissa är bättre på än andra. Vet dock inte om man kan kalla sig musiker, men musikalisk är man i alla fall.

Och nej, jag har aldrig varit på en AC/DC-konsert och kommer aldrig gå av den enkla anledningen att jag hatar allt som har med rock att göra. Jag får ont i huvudet när jag hör distade gitarrer.

Problems?
Citera
2011-09-25, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkflex
De låtarna är släppta för lääänge sen!

Jag tippar att det är ny medlem ALESSO (ingrossos bror). Skulle även kunna vara ett album de släpper.

Alesso är inte seb's bror.Bara en svensk kille som han hittade och signade på Refune.

Albumet är bekräftat och kommer heta "one night stand live"
Citera
2011-09-25, 17:19
Medlem
Vilka vocals 1:20 in i klippet?
Citera
2011-09-25, 18:17
Medlem
Bo3Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuriSahin
Vilka vocals 1:20 in i klippet?

Alesso vs Axwell & Ingrosso - Together Nillionaire (MKC Reboot)

http://www.best4years.com/index.php/music/view/alesso_vs_axwell_ingrosso_together_nillionaire_mkc _reboot
Citera
2011-09-25, 23:49
Medlem
mickepickepös avatar
Citat:
Jag vet att du inte gillar musikstilen, det behöver du inte säga igen. Det jag försökte säga var att det finns väldigt många som lyssnar på just sådan musik. Folk betalar inte flera tusenlappar till Tomorrowland för att supa. Det är artisterna som drar dit folk. Igen, alla har inte samma smak som du.

Och ja, en DJ på en kvarterskrog kan vara duktig även om denne inte spelar sin egen musik. Att mixa låtar är en sport för sig som vissa är bättre på än andra. Vet dock inte om man kan kalla sig musiker, men musikalisk är man i alla fall.

Och nej, jag har aldrig varit på en AC/DC-konsert och kommer aldrig gå av den enkla anledningen att jag hatar allt som har med rock att göra. Jag får ont i huvudet när jag hör distade gitarrer.

Problems?

Jag har inget emot själva musikstilen, egentligen, men det måste vara bra och det är inte detta. De är amatörer inom området, tyvärr. De startar en synth och vrider på några rattar helt utan känsla eller kunskap om musik.

Tiesto känner jag till och det är helt okej. Det gäller även Van Buuren. Daft Punk är också väldigt bra, trots att de "bara" är producenter. Dock så gör de något unikt av sitt material och man hör direkt vilka de är. Jämför man SHM med de tre nämnda, så är det som att jämföra Manchester United och något svenskt korplag.
Senast redigerad av mickepickepö 2011-09-25 kl. 23:53.
Citera
2011-09-26, 13:35
Medlem
Citat:
Jag har inget emot själva musikstilen, egentligen, men det måste vara bra och det är inte detta. De är amatörer inom området, tyvärr. De startar en synth och vrider på några rattar helt utan känsla eller kunskap om musik.

Tiesto känner jag till och det är helt okej. Det gäller även Van Buuren. Daft Punk är också väldigt bra, trots att de "bara" är producenter. Dock så gör de något unikt av sitt material och man hör direkt vilka de är. Jämför man SHM med de tre nämnda, så är det som att jämföra Manchester United och något svenskt korplag.

Enligt vem då? Jag tycker det är bra och anser inte att de är amatörer. Jag anser nog att man behöver mindre kunskap inom musik för att spela gura i Iron Maiden jämfört med att kunna producera en hel låt med kick, hihats, snares, claps, bas, synthar, pianoljud och allt annat som en låt innehåller, och dessutom mixa och mastra låten. Men du tycker uppenbarligen annurlunda.

Antar att du tycker Eric Amarillo är totalt omusikalisk också eftersom han gjorde en sommarplåga, men kolla här. Skulle inte förvåna mig ett dugg om Axwell laddade upp ett likadant klipp.

Du skämmer bara ut dig.
Citera
2011-09-26, 22:11
Medlem
mickepickepös avatar
Citat:
Enligt vem då? Jag tycker det är bra och anser inte att de är amatörer. Jag anser nog att man behöver mindre kunskap inom musik för att spela gura i Iron Maiden jämfört med att kunna producera en hel låt med kick, hihats, snares, claps, bas, synthar, pianoljud och allt annat som en låt innehåller, och dessutom mixa och mastra låten. Men du tycker uppenbarligen annurlunda.

Antar att du tycker Eric Amarillo är totalt omusikalisk också eftersom han gjorde en sommarplåga, men kolla här. Skulle inte förvåna mig ett dugg om Axwell laddade upp ett likadant klipp.

Du skämmer bara ut dig.

Du glider ju ifrån ämnet helt... Vad du tycker är helt ointressant eftersom jag har utgått från vad jag har sett och då framstår de som helt värdelösa och amatörmässiga. Om de sen spelar fiol på sin fritid bryr jag mig inte om ett skit.

Jag vet egentligen inte vem Eric Amarillo är, men jag har hört låten. Han kanske har gått 20 år i musikskola och är bäst i Sverige på klassisk musik - vad vet jag? Vad har han med diskussionen att göra? Han står väl inte och röker framför en on/off-knapp på Ibiza och är helt ointresserad?

Det är tyvärr du som skämmer ut dig...
Citera
2011-09-27, 01:03
Medlem
Citat:
Du glider ju ifrån ämnet helt... Vad du tycker är helt ointressant eftersom jag har utgått från vad jag har sett och då framstår de som helt värdelösa och amatörmässiga. Om de sen spelar fiol på sin fritid bryr jag mig inte om ett skit.

Jag vet egentligen inte vem Eric Amarillo är, men jag har hört låten. Han kanske har gått 20 år i musikskola och är bäst i Sverige på klassisk musik - vad vet jag? Vad har han med diskussionen att göra? Han står väl inte och röker framför en on/off-knapp på Ibiza och är helt ointresserad?

Det är tyvärr du som skämmer ut dig...

Jag glider inte ifrån ämnet, det var du som påstod att de inte är musikaliska och då bevisade jag för dig att producenter är musikaliska. Sedan ändrar du dig och bryr dig inte vad de gör på "fritiden". Vadå fritiden? Räknas det inte om det kan spela många instrument? Det är det musikproduktion går ut på. (Om man inte spelar i AC/DC, då behöver man bara gå in i studion, spela lite bas och sen gå ut så sköter studiofolket resten.)

Och jag antar att du syftar på klippet med Steve Angello nu. Och ja, jag håller verkligen med om att han såg totalt ointresserad ut och bör skämmas. Men å andra sidan har han förklarat att det var festivalen som ville att de skulle ha en färdig mix så de skulle kunna synka fyrverkerier osv. Men jag håller med om att han borde ha låtsas mixa lite mer i alla fall.

Sedan förstår jag inte varför man blir omusikalisk av att stå och spela upp en mix, eftersom du nyss tyckte att det inte krävdes någon musikalisk färdighet för att mixa...?

Citera
2011-09-27, 15:02
Medlem
mickepickepös avatar
Jag förstår fortfarande inte vad du yrar om...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in