Citat:
Ursprungligen postat av mickepickepö
Du glider ju ifrån ämnet helt... Vad du tycker är helt ointressant eftersom jag har utgått från vad jag har sett och då framstår de som helt värdelösa och amatörmässiga. Om de sen spelar fiol på sin fritid bryr jag mig inte om ett skit.
Jag vet egentligen inte vem Eric Amarillo är, men jag har hört låten. Han kanske har gått 20 år i musikskola och är bäst i Sverige på klassisk musik - vad vet jag? Vad har han med diskussionen att göra? Han står väl inte och röker framför en on/off-knapp på Ibiza och är helt ointresserad?
Det är tyvärr du som skämmer ut dig...
Jag glider inte ifrån ämnet, det var du som påstod att de inte är musikaliska och då bevisade jag för dig att producenter är musikaliska. Sedan ändrar du dig och bryr dig inte vad de gör på "fritiden". Vadå fritiden? Räknas det inte om det kan spela många instrument? Det är det musikproduktion går ut på. (Om man inte spelar i AC/DC, då behöver man bara gå in i studion, spela lite bas och sen gå ut så sköter studiofolket resten.)
Och jag antar att du syftar på klippet med Steve Angello nu. Och ja, jag håller verkligen med om att han såg totalt ointresserad ut och bör skämmas. Men å andra sidan har han förklarat att det var festivalen som ville att de skulle ha en färdig mix så de skulle kunna synka fyrverkerier osv. Men jag håller med om att han borde ha låtsas mixa lite mer i alla fall.
Sedan förstår jag inte varför man blir omusikalisk av att stå och spela upp en mix, eftersom du nyss tyckte att det inte krävdes någon musikalisk färdighet för att mixa...?