2012-06-27, 00:17
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danne.lindkvist
så 3 spelningar totalt? ajajaj. Förstår att de vill ge de svenska folket en uppvisning och låta alla som vill få se deras sista officiella spelning tillsammans, men hade varit grymt mycket bättre om de körde the one and final konsert. Hade känts större om man var en av de 35000 som fick se deras sista uppträdande. Nu mattades stämningen av lite, fast är supertaggad fortfarande såklart!

Det fanns 70 miljoner skäl till att ge två extrakonserter. Har ni läst att det är en reklambyrå som skapat hypen? Har ni sett den pinsamma dokumentären? Har ni sett klippet där Steve Angello dj:ar med färdigmixad playback? Det kanske blirben fjärde konsert också, och ytterligare en när dom är klara med "världsturne'n"? Have fun.
Citera
2012-06-27, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Det fanns 70 miljoner skäl till att ge två extrakonserter. Har ni läst att det är en reklambyrå som skapat hypen? Har ni sett den pinsamma dokumentären? Har ni sett klippet där Steve Angello dj:ar med färdigmixad playback? Det kanske blirben fjärde konsert också, och ytterligare en när dom är klara med "världsturne'n"? Have fun.

don't get me wrong. Jag tycker hypen är för mycket. Folk som skriver på facebook o liknande "YES JAG FICK BILJETT TILL SHM" herrejävlar, lugna ner er för fan. Själv ska jag gå för att min syster fixade biljetter och vill inte låta tråkig och tacka nej till det. Det är min anledning och inte en bortförklaring. Självklart är jag där för att njuta och känna stämningen, men att slicka röv är inte min grej som halva facebook. Den där dokumentären du snackar om, har hört om den förut. Skulle du kunna länka den eller så? Alltid kul o se sådant
Citera
2012-06-27, 02:14
Medlem
Bo3Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danne.lindkvist
don't get me wrong. Jag tycker hypen är för mycket. Folk som skriver på facebook o liknande "YES JAG FICK BILJETT TILL SHM" herrejävlar, lugna ner er för fan. Själv ska jag gå för att min syster fixade biljetter och vill inte låta tråkig och tacka nej till det. Det är min anledning och inte en bortförklaring. Självklart är jag där för att njuta och känna stämningen, men att slicka röv är inte min grej som halva facebook. Den där dokumentären du snackar om, har hört om den förut. Skulle du kunna länka den eller så? Alltid kul o se sådant

http://www.youtube.com/watch?v=nSDqlKEkx4g
Citera
2012-06-27, 02:21
Medlem
robaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Har ni sett klippet där Steve Angello dj:ar med färdigmixad playback?

Jag har sett klippet, ja. Du får det att låta som om han inte kan bättre så tänkte bara att du kanske vill se ett klipp där han lirar med sju CDJs och två mixers: http://www.youtube.com/watch?v=eIMUi5CMo44

Synd bara att det inte händer så ofta...
Senast redigerad av robax 2012-06-27 kl. 02:24.
Citera
2012-06-27, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackielackiesaki
Vad snackar du om? Jag vet att dom driver sina egna skivbolag men det har inget med saken att göra..

Varför har han detta skivbolag och inte ni då?
Citera
2012-06-27, 02:43
Medlem
Tjena! Tror ni man måste vara 18 för att få köpa ståplats inkl garderob? Eller kan jag skicka brorsan som är 16? Måste jag/han betala där eller får man faktura sen? Har inga pengar just nu ... Ska skicka han till Ticnetombud..
Citera
2012-06-27, 05:44
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackielackiesaki
Okej "dra alla över en kam"?
Nej. Jag skrev "de flesta" inte "alla"

Citat:
Ursprungligen postat av justiceBEAVER
Ah du, lyssna du på din Kent och skär dig i duschen medans vi andra lyssnar på vad vi tycker är bra. Hade varit fascinerade att se dig mixa då, upp på en scen framför sisådära 35000 och bara vifta på armen.
De behöver inte ens mixa. Din första rad bevisar det jag skrev innan och du har fortfarande inte svarat på mina frågor.

Citat:
Ursprungligen postat av korrektpolitiskt
De är en av världens hetaste grupper just nu och är kända för att vara riktigt bra festfixare som skapar drag på sina konserter.

Sen är det intressant att det inte är du som sitter där och tjänar miljoner, sätter på modeller och slänger ur hits då och då. Du har inte förklaring på det här? Tänkte ju eftersom det är så lätt
Jaha är det dem som gör allt annat också förutom musiken För att det dem gjort är inget speciellt jämfört med riktiga artister som spelar riktig musik. Det är inte dem som är dumma, dem har lyckats med sin marknadsföring. Problemet är folket som tror att de är riktiga artister.
Senast redigerad av Kessler 2012-06-27 kl. 05:51.
Citera
2012-06-27, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektpolitiskt
Varför har han detta skivbolag och inte ni då?

Herregud vad kommer ni med för kommentarer...? Jag sa att dom har ett av världens största skivbolag bakom sig som förmodligen hjälper dom med typ allt...marknadsföring, gigs, musiken osv osv. Vad spelar det för roll om dom har egna skivbolag? Det gör varken till eller från...
Citera
2012-06-27, 10:59
Medlem
Motleys avatar
Är imponerad av reklambyrån som sägs ha skapat stor del av senaste Sverigehypen:

"Men enligt tidningen Resumé är den extrema uppmärksamheten kring Swedish House Mafia en effekt av en smart upplagd reklamkampanj.

”Först kom teasern om SHM förra veckan med en jättevepa på Stureplan. Sedan kom steg två med datumet för spelningen och meddelandet om att turnén blir dj-gruppens sista”, konstaterar Resumé som också skriver att Pr-strategin med att meddela att man lägger av och att det är sista spelningarna – utan att ge några fler kommentarer är förklaringen till det massiva suget efter biljetter.

Till SvD säger arrangören SPG Live att intresset med råge överträffar det som världssjärnor brukar få, till exempel Lady Gaga, Britney Spears, Coldplay, Madonna och Rihanna.

– Vi hade fått kalabalik om vi inte hade haft extrakonsert, förklarar Karl Ohlsén Pettersson som på tisdagsförmiddagen sa att han aldrig hade upplevt något liknande tryck.

Det är reklambyrån Frankenstein som har SHM som kund sedan två år.

Enligt Swedish House Mafia är konserterna på Friends Arena i Solna de sista som gruppen kommer att göra i Sverige. Sedan återstår bara deras världsturné

Det var i helgen som bomben släpptes om att supertrion Swedish House Mafia ska splittras, något som enligt Resumé har varit en medveten strategi för att sporra intresset.

De tre spelningarna tar vardera 35 000 åskådare. Man har alltså på kort tid lyckats sälja 70 000 biljetter och erbjuder nu ytterligare 35 000 – totalt över 100 000.

Spelningarna blir 22, 23 och 24 november, en månad efter invigningen av nationalarenan i Solna där ytterligare ett stort evenemang under november är fotbollsmatchen Sverige–England (den 14 november). http://www.svd.se/kultur/swedish-house-mafia-salde-slut-en-gang-till_7303607.svd
Citera
2012-06-27, 12:25
Medlem
Feverdogs avatar
Sakta i backarna grabbar. Känns överdrivet att kalla de legender när de gjort 4 låtar (i princip). Vist gjorde de en jäkla massa för House genren i Sverige och delvis europa men det var inte så mycket mer med det. Sen var alla 3 ju bättre som solo preSHM än de nånsin var i SHM. Ända sorgliga är väl det fina namnet de bär försvinner från musikvärldens karta.

Sen verkar de otroligt penga kåta. Första spelningen slutsåld så fixar de en till och när även den blev slutsåld snackas det på en tredje.... Lämna det vid en spelning så det blir exklusivt och lämna med stil (som de ju verkar vilja göra).
Citera
2012-06-27, 14:07
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilongwe
Det som drar dig till dessa talanglösa sopor är just den helt orimliga hypen kring dem. Du är i den bemärkelsen ett flockdjur som så många andra som vevar med händerna och hoppar jämfota till skiten.

Nej, jag lyssnar inte ens på Swedish House Mafia eller liknande musik, längre. Men då och då kan jag lyssna på en låt, om den spelas på radio eller så, men det betyder ju inte direkt att jag köper deras album eller laddar ner albumet utan mer att jag lyssnar på låten eftersom den spelas på radion, som vilken annan låt som helst.

Men du då, Lilonwge. Du är väl också ett flockdjur, för det är vi väl alla när det gäller musik, eller har du en alldeles egen musikstil som bara du känner till, som du är helt ensam om i världen att gilla?

Du har säkert gillat rock n roll, som du då har stått o vevat med händerna o hoppat jämfota till. Skrikit dig hes å snortat kokain.
Citera
2012-06-27, 14:17
Medlem
Oväntat att dom skulle lägga till en tredje konsert? Hade nog gjort samma sak!
Har den tredje också blivit slutsåld? Isåfall kommer det väl en 4e.. inte helt omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in