2012-06-25, 12:30
Medlem
Motleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikzutt
Uttrycket från mig var ganska skevt att de inte skulle gå att skapa denna typ av musik i källaren, de gör de ju absolut. Utan hårdvara med hjälp av bara en dator. Jag menar bara att de byggt upp deras sound genom åren.

När de spelar sina låtar gör de precis som du säger trycker endast på play, men övergången till den andra låten måste vara unik. skulle de bara fade out sound och köra in den andra låten skulle folk märka att de är packade. Så oftast förbereder de sina "set" inför en arena.
Ok då är jag med.
Citera
2012-06-25, 12:35
Medlem
eXtracts avatar
Hur snabbt såldes biljetterna slut tro? Deras spelning på MSG såldes väl slut på ~9minuter a' 20000 biljetter...
Citera
2012-06-25, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtract
Hur snabbt såldes biljetterna slut tro? Deras spelning på MSG såldes väl slut på ~9minuter a' 20000 biljetter...
Står 42 min. på expressen men grejen är ju att en del biljetter reserverats och sedan inte köpts vilket gjorde att t.ex. jag kunde få mina biljetter efter 1h och 50 min då en del av dessa åter blev tillgängliga efter hand.
Citera
2012-06-25, 12:40
Medlem
discomusens avatar
Jag har två viktiga punkter som jag vill diskutera.

1. Kommer spelningen vara lika exklusiv när den kommer att genomföras två gånger? En blir alltid bättre. Då förlorar den där "första och sista spelningen i Sverige" sitt värde. Istället för att göra en magisk spelning blir det två..bra spelningar. Håller ni med?

2. Hur kommer det sig att människor hellre ser SHM än Ingrosso, Axwell, David Guetta, Calvin Harris osv? Biljetten kostade ungefär lika mycket. Är Steve Angello så poppis eller?
Citera
2012-06-25, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Lilla vännen...förstår att du är besviken men snacka inte skit nu. Priserna visste man redan då Axwell avslöjade att de ska ha en spelning, de har stått på ticnet hela tiden. Ägd

Oj, grattis?
Det ändrar inte på saken. Ticnet har inte sålt några 35 000 biljetter för 600:- på 42 minuter.

Känner personligen folk som utan problem får drösvis med biljetter i förväg och säljer enligt vad jag tidigare angivit. Ticnet vinner enbart på det.
Det gör personen som säljer det också.

Biljett24 har exempelvis hundratals biljetter. Trots att man bara får köpa 4 per skalle.
Hur har det gått till tro?

Jag kommer ju själv få biljetter, så på så vis är det inget problem. Jag får säkert betala över 600:- men under biljett24:s priser.
Så det är okej, men fortfarande fiffel.

Ticnet är rakt igenom korrupta.
Citera
2012-06-25, 12:44
Medlem
cocaine rocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Står 42 min. på expressen men grejen är ju att en del biljetter reserverats och sedan inte köpts vilket gjorde att t.ex. jag kunde få mina biljetter efter 1h och 50 min då en del av dessa åter blev tillgängliga efter hand.

Du menar att det kan frisläppas biljetter under dagen enligt din teori?
Jag köade lika länge som dig, inte fick jag några biljetter. Du hade rejäl flyt menar du?
Citera
2012-06-25, 12:45
Medlem
ChefRamsays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Oj, grattis?
Det ändrar inte på saken. Ticnet har inte sålt några 35 000 biljetter för 600:- på 42 minuter.

Känner personligen folk som utan problem får drösvis med biljetter i förväg och säljer enligt vad jag tidigare angivit.
Ticnet vinner enbart på det.
Det gör personen som säljer det också.

Biljett24 har exempelvis hundratals biljetter. Trots att man bara får köpa 4 per skalle.
Hur har det gått till tro?

Jag kommer ju själv få biljetter, så på så vis är det inget problem. Jag får säkert betala över 600:- men under biljett24:s priser.
Så det är okej, men fortfarande fiffel.

Ticnet är rakt igenom korrupta.
Får man då fråga varför herrn inte köpte en biljett av dessa "bekanta" istället för att ställa dig i kö hos ticnet från första början?
Senast redigerad av ChefRamsay 2012-06-25 kl. 12:48.
Citera
2012-06-25, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChefRamsay
Får man då fråga varför herrn inte köpte en biljett av dessa "bekanta" istället för att ställa dig i kö hos ticnet från första början?

Läs, han har ju gjort det kl 9...
Citera
2012-06-25, 13:33
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Trist för kidsen,nu får vi hoppas att det kommer "riktiga" musiker ist och tar över scenen med musik och inte en massa *Bllip Blop* trams.. Just saying
Citera
2012-06-25, 13:35
Medlem
ChefRamsays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackroses74
Läs, han har ju gjort det kl 9...
Ursäkta om jag är trött men han skrev ju klart och tydligt en sida tbx i tråden att han först satt i kö hos ticnet för att sedan inte få någon biljett därifrån.

Jag undrar bara varför han inte tog kontakt med sina "bekanta" direkt.
Citera
2012-06-25, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocaine rock
Du menar att det kan frisläppas biljetter under dagen enligt din teori?
Jag köade lika länge som dig, inte fick jag några biljetter. Du hade rejäl flyt menar du?
Läste att när man köper en biljett har du 15 min. på dig att betala efter att du reserverat att du ska ha den. Så antagligen är det folk som inte genomfört köpen i tid och då har biljetten gått vidare. Jag satt ju och uppdaterade mina köp en massa gånger och till slut gick det.

Nu har det gått så lång tid att alla biljetter säkerligen är både betalda och slutsålda, så absolut jag hade ett jävla flyt.
Citera
2012-06-25, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Jag har två viktiga punkter som jag vill diskutera.

1. Kommer spelningen vara lika exklusiv när den kommer att genomföras två gånger? En blir alltid bättre. Då förlorar den där "första och sista spelningen i Sverige" sitt värde. Istället för att göra en magisk spelning blir det två..bra spelningar. Håller ni med?

2. Hur kommer det sig att människor hellre ser SHM än Ingrosso, Axwell, David Guetta, Calvin Harris osv? Biljetten kostade ungefär lika mycket. Är Steve Angello så poppis eller?

1. Det tycker jag också, mycket går förlorat nu när det blir 2 spelningar.

2. Det är SHMs enda (nu inte enda) spelning i Sverige, sen slutar de, vilket betyder att man har 1 chans (nu två). Därför var trycket stort. Jag tror att Calvin Harris och Guetta inte har alls samma fame som SHM, just för att det är en sverigespelning med Sveriges house-elit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in