2009-08-18, 17:47
Medlem
Noetlovskijs avatar
Du får ju inte visa en film för en skolklass egentligen - även om du inte erbjuder att de får ta med sig filmen hem.

Samma princip.

Bara att acceptera, upphovsrätt ÄR upphovsrätt.
2009-08-18, 17:49
Citat:
Ursprungligen postat av Necromantia
Antog att det inte gjorde det, då jag inte erbjuder nedladdning.
Visas något på skärmen, eller spelas ur högtalarna går det alltid att spara ner. Och när det gäller Youtube finns det hundratals webbplatser där det bara är att kopiera in länken till klippet, så har man en mp3-låt att ladda ner. Tyvärr bara inse, upphovsrätt is a bitch.
2009-08-18, 17:51
Medlem
Necromantias avatar
Hmm, fan då. Teoretiskt sett, om jag spelar upp låten på datorn, och använder ett annat program för att spela in den, då lär jag väl komma förbi den inbyggda filen med upphovsrätten i original filen?

Ska testa det iallafall, det är ju lätt värt det om det fungerar.

Citat:
Ursprungligen postat av mamooshka
upphovsrätt is a bitch.
Word. :/
2009-08-18, 18:00
Citat:
Hmm, fan då. Teoretiskt sett, om jag spelar upp låten på datorn, och använder ett annat program för att spela in den, då lär jag väl komma förbi den inbyggda filen med upphovsrätten i original filen?

Ska testa det iallafall, det är ju lätt värt det om det fungerar.
Inte en aning om hur Youtube's funktion för det där fungerar, men jag tror nog den är mer avancerad än sådär. Vart fick du tag i låten först? Laddade du ner den som en mp3-fil har jag svårt att tänka mig att den är taggad för att Youtube ska kunna upptäcka det. Jag misstänker att dom har någon funktion som känner igen låtar på ljudet, ungefär som det finns i många av dagens mobiltelefoner.

Men som sagt bara vad jag tror, skadar väl inte att försöka.
2009-08-18, 18:11
Medlem
Necromantias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamooshka
Inte en aning om hur Youtube's funktion för det där fungerar, men jag tror nog den är mer avancerad än sådär. Vart fick du tag i låten först? Laddade du ner den som en mp3-fil har jag svårt att tänka mig att den är taggad för att Youtube ska kunna upptäcka det. Jag misstänker att dom har någon funktion som känner igen låtar på ljudet, ungefär som det finns i många av dagens mobiltelefoner.

Men som sagt bara vad jag tror, skadar väl inte att försöka.

Jag köpte CD:n och laddade in den i datorn med hjälp av den. Jag är inte heller säker om det ligger något i filen, men eftersom filmen inte ens fick komma upp på Youtube innan det stod att den var skyddad, så antar jag väl att det är så.
-Antar-, jag vet inte.

Exakt, skadar inte att försöka.
2009-08-25, 20:17
Medlem
DIEXELs avatar
Vette fan om det e min uppkoppling e fel på men YT är såå jävla seg att ladda videorna idag!

Nån som har samma jävla problem?

2009-08-26, 00:46
Bannlyst
Citat:
Försöker inte "sprida" det, vill bara ha upp filmen på Youtube, där låten i fråga är med.
Räknas det som att sprida den?
Det räknas som spridning av upphovsrättsskyddat material,om man lägger upp en musikfil utan att be upphovsmannen om tillåtelse,och jag tror att Yotube kör med amerikanska och svenska bestämmelser om upphovsrättsskyddat material.
2009-08-26, 20:36
Medlem
penol700s avatar
Jag har en fråga:
Hur ändrar man inställningen så att man blir visad de mest sedda klippen i hela världen istället för i bara sverige??

För bara ett par veckor sen så var det hur enkelt som helst att ändra men nu verkar de ha "förbättrat" sidan ytterligare...

Hjälp bitte!
2009-08-26, 22:15
Medlem
Raw123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penol700
Jag har en fråga:
Hur ändrar man inställningen så att man blir visad de mest sedda klippen i hela världen istället för i bara sverige??

För bara ett par veckor sen så var det hur enkelt som helst att ändra men nu verkar de ha "förbättrat" sidan ytterligare...

Hjälp bitte!

bump jag undrar också!!!!
2009-08-26, 22:22
Medlem
Videoklipp -> Mest sedda -> När: All time?
2009-08-26, 22:32
Medlem
Raw123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2nd
Videoklipp -> Mest sedda -> När: All time?

fortfarande bara sverige
2009-08-26, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raw123
fortfarande bara sverige
Längs nere till vänster ändra Nuvarande plats: Sverige till Nuvarande plats: Världen över.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in