2009-08-27, 00:09
Medlem
penol700s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2nd
Längs nere till vänster ändra Nuvarande plats: Sverige till Nuvarande plats: Världen över.

Tack för det!
2009-09-02, 01:54
Medlem
Johnrambos avatar
hej, vill spara ljudet som mp3 från yt-länk

någon skrev nämligen en bit bak i tråden att de fanns hundratals sidor som kunde konvertera youtube länkar till mp3 låtar. Kan jag få nåt exempel av dessa 100 förutom vixy och keepvid? vixy.net fungerar inte för mig eller om det kanske tar sjuuuukt lång tid, vet att vixy fungerade bra för mig förr. På keepvid verkar man bara kunna spara hela filmen eller om jag möjligtvis är blind

MVH

edit: vixy fungerar inte i google chrome tydligen, testade i explorer och de funkade fint och gick på några sekunder
Senast redigerad av Johnrambo 2009-09-02 kl. 02:31.
2009-09-02, 11:31
Medlem
Du kan använda Youtube downloader för att ladda ner hela videon sedan välja samma fil och konvertera till mp3. Det brukar jag göra när jag inte orkar använda torrent för en låt jag tyckte om.
2009-09-02, 13:59
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamooshka
Visas något på skärmen, eller spelas ur högtalarna går det alltid att spara ner. Och när det gäller Youtube finns det hundratals webbplatser där det bara är att kopiera in länken till klippet, så har man en mp3-låt att ladda ner. Tyvärr bara inse, upphovsrätt is a bitch.

mp3 is a bitch
2009-09-02, 14:01
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necromantia
Hejsan Flashbackare.
Jag håller på att göra en film tillsammans med två av mina vänner, där en låt ifrån Kingdom Come är med. Men problemet jag har stött på är att när jag försöker lägga upp filmen, så står det:

"Videoklippet är inte längre tillgängligt på grund av ett upphovsrättsanspråk från tredje part."

Detta antar jag är för att det ligger något i mp3 filen från Kingdom Come, som visar att den är skyddad. Jag behöver hjälp med det här, och är säker på att någon på Flashback vet.
Jag har köpt CD:n i fråga där låten är med.

Enormt tacksam för svar!

de har säkert en teknik för att känna igen låt, samma teknik som ska finnas på någon sida för att känna igen låtar
2009-09-02, 18:59
Medlem
Hur i helvete byter man tillbaka till det gamla profilutseendet? Den nya BETA-stilen är så jävla ful och jobbig/svårnavigerad jämfört med den gamla. Går det ens att byta tillbaka?
2009-09-02, 20:15
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intergalactic
Hur i helvete byter man tillbaka till det gamla profilutseendet? Den nya BETA-stilen är så jävla ful och jobbig/svårnavigerad jämfört med den gamla. Går det ens att byta tillbaka?

ja den gamla var faktiskt lättare, hatar när det byts hela tiden
2009-09-06, 21:46
Medlem
Kruxillimuxs avatar
YouTube blockerar min upload

Tjenare. Jag undrar en grej ang. en av mina uploads. Det är eftertexterna i den nya filmen Brüno, vilken innehåller deras "themesong". Brüno - Dove of Peace.
När jag sökte på det kom det bara fram dåliga kopior filmade med mobilkamera. Så jag laddade upp en bra kopia. Men då får jag meddelandet att den blivit blockerad i vissa länder, inkl. Sverige. Detta p.ga. att rättigheterna hör till NBC Universal. Men varför har ingen annan liknande musikvideo blivit blockad. De finns ju där. Iaf - Ingen kan se den. Har bara 15 views, vilket är hur många gånger den blivit sedd utav mig. Hur ska man göra?
2009-09-06, 22:50
Medlem
Kafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruxillimux
Tjenare. Jag undrar en grej ang. en av mina uploads. Det är eftertexterna i den nya filmen Brüno, vilken innehåller deras "themesong". Brüno - Dove of Peace.
När jag sökte på det kom det bara fram dåliga kopior filmade med mobilkamera. Så jag laddade upp en bra kopia. Men då får jag meddelandet att den blivit blockerad i vissa länder, inkl. Sverige. Detta p.ga. att rättigheterna hör till NBC Universal. Men varför har ingen annan liknande musikvideo blivit blockad. De finns ju där. Iaf - Ingen kan se den. Har bara 15 views, vilket är hur många gånger den blivit sedd utav mig. Hur ska man göra?

Jag stör mig också på det! Väntar på svar..
2009-09-10, 14:33
Medlem
Laxermedels avatar
Bara klipp

När jag söker på YouTube får jag upp 2 videoklipp och sedan en miljon spellistor. När jag trycker på avancerat sök kan jag välja att bara får upp videoklipp (Alltså inga spellistor), och jag undrar om det finns ngt sätt så att jag bara får klipp utan att söka avancerat.
2009-09-11, 10:09
Medlem
Jag tror inte på det här

haha idag när ja skulle logga in på mitt konto, så kom det upp en sådan rosa(?)/röd(?) ruta ni vet, där det brukar stå "denna video är borttagen av användare blabla". Men på min stod det " Jag tror inte på det här" :S

Sedan när jag testade att logga in och ut så loggades jag in men stod fortfarande: Jag tror inte på det här..

Någon som har fått liknande Jag tror inte på det här medelanden? =)
2009-09-11, 10:21
Medlem
McCarthy01s avatar
Tycker det är för jävligt att youtube tar bort originalversioner av låtar, det är ju de som är bäst. Om jag vill lyssna på en låt från DSOTM med Pink Floyd t.ex. så vill jag höra originalet och inte nån kass live-version.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in