2009-02-01, 23:19
Medlem
arthuros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allt_är_taget
Stört, jag vet.

Men det där håller inte då filmen använde sig av sången i ett dokumentärt syfte. Dvs den filmade någon som sjöng den. Den som sjöng den har rätt att sjunga den och den som filmar har rätt att filma.

Jag håller med dig om att det där är helt vrickat. Brorsan la upp ett klipp på när han och hans polare fulsjöng karaoke, den togs bort omedelbart. Så överdrivet.

Antar att de är rädda för stämningar. Men måste en websida ta ansvar för vad andra användare lägger upp på sidan? *inte juridiskt kunnig*
2009-02-01, 23:21
Medlem
arthuros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Antar YT sparar det i en cookie.

Man kan använda CCleaner och white-lista cookien från YT, sedan är det bara att rensa cookies så kommer den behålla alla i keep-listan och rensa alla andra. Dock måste man använda CCleaner varje gång, aldrig webläsarens cookie-rensning.

Eftersom CCleaner tömmer cache och allt annat ifrån IE/FF/Chrome behöver man inte använda den inbyggda i webläsaren.

Bra tips! : )
2009-02-02, 01:29
Medlem
http://userstyles.org/styles/12635
Tillägget Stylish behövs.
2009-02-05, 23:04
Medlem
Hög kvalité - Youtube

Jag har tänkt att ladda upp en film som jag redigerat klart, filmen hade varit knivskarp om det var högsta kvalité i den vanliga Youtube-rutan. Om jag laddar upp min film i 720p så blir det inget bra eftersom filmen inte är filmad i detta format. I vilket format med mera bör jag ladda upp min film för att få en upplösning liknande dessa två filmer men som ändå inte har länken "Titta i HD"?
http://www.youtube.com/watch?v=FePpa51bIg0
http://www.youtube.com/watch?v=MonKU...e=channel_page
Jag vill alltså att min film ska ha ungefär lika fin upplösning som dessa två har i "Titta i hög kvalite". Det borde gå eftersom min film är lika bra när jag kollar på den i datorn, dock fungerar det inte så bra när jag försöker att ladda upp filmen. Hur ska jag rendera m.m.?
2009-02-06, 06:51
Medlem
Cum*s avatar
Denna jämförelse kanske hjälper lite.

Standard
Screen Res. 320 x 240
Bitrate ~200 kbps
Audio 22KHz 64 kbps Mono ABR
Frame Rate 30
Video Codec Flash Sorenson
Audio Codec Mp3

Highquality
Screen Res. 480 x 360
Bitrate ~900 kbps
Audio 22KHz 44.1KHz 96 kbps Mono CBR
Frame Rate 30
Audio Codec Mp3
2009-02-06, 10:54
Medlem
arthuros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N-Gage
http://userstyles.org/styles/12635
Tillägget Stylish behövs.

Tackar tackar tackar! Stylish är inte nödvändigt, jag installerade scriptet i Greasemonkey istället. Tyvärr är defaultspråket svenska nu, men det kan jag definitivt leva med...

Återigen: tack!
2009-02-06, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cum*
Denna jämförelse kanske hjälper lite.

Standard
Screen Res. 320 x 240
Bitrate ~200 kbps
Audio 22KHz 64 kbps Mono ABR
Frame Rate 30
Audio Codec Mp3

Highquality
Screen Res. 480 x 360
Bitrate ~900 kbps
Audio 22KHz 44.1KHz 96 kbps Mono CBR
Frame Rate 30
Audio Codec Mp3
Tack men den är väl gammal eftersom alla Youtubes videos spelare är i 16:9-format. De har ju även uppdaterat så att man kan spela upp i bättre kvalité. Någon som vet?
2009-02-06, 14:39
Medlem
superKings avatar
Har en liten OT-fråga, går det ställa in så klipp alltid spelas i hög kvalitet (om möjligt)? Så man slipper först ladda sidan, sen klicka på "hög kvalitet" och vänta på att allt ska laddas om igen.
2009-02-06, 14:43
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superKing
Har en liten OT-fråga, går det ställa in så klipp alltid spelas i hög kvalitet (om möjligt)? Så man slipper först ladda sidan, sen klicka på "hög kvalitet" och vänta på att allt ska laddas om igen.

Kontoinställningar

Inställningar för uppspelning:
Videouppspelningskvalitet
[ändrat]
Välj standardinställningen för visning av videoklipp
Välj min videokvalitet dynamiskt utifrån den aktuella uppkopplingshastigheten.
Jag har en långsam uppkoppling. Spela aldrig videoklipp av högre kvalitet.
Jag har en snabb uppkoppling. Spela alltid videoklipp av högre kvalitet när det är möjligt.

Antar jag borde fixa det.
2009-02-06, 15:37
Medlem
superKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Kontoinställningar

Inställningar för uppspelning:
Videouppspelningskvalitet
[ändrat]
Välj standardinställningen för visning av videoklipp
Välj min videokvalitet dynamiskt utifrån den aktuella uppkopplingshastigheten.
Jag har en långsam uppkoppling. Spela aldrig videoklipp av högre kvalitet.
Jag har en snabb uppkoppling. Spela alltid videoklipp av högre kvalitet när det är möjligt.

Antar jag borde fixa det.

Tack så mycket! Du har hjälpt mig spara kanske 20 sekunder om dagen, evigt tacksam!
2009-02-24, 22:42
Medlem
Youtube strular

När jag ska se klipp på youtube så är rutan bara svart, när jag högerklickar så står det att "filmen har inte lästs in". Det buffrar således inte ens utan det är helt svart, klippet verkar inte kunna läsas av. Har ni samma problem med youtube nu eller är det något jag måste åtgärda?
2009-02-26, 21:32
Medlem
Pannnies avatar
Samma problem här faktiskt! Har tidigare aldrig stött på det förrens ikväll, har dock ingen lösning på det

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in