2009-07-19, 00:46
Medlem
DeBalys avatar
Jag har sett en tendens till.....

Jag har sett en tendens hos youtube till att vara lite smygrasistiskt och det är när man visar bilder på döda eller döende människor.

Att man visar sådana bilder över huvud taget hör tack och lov till undantagen, men de få gånger man har stött på sådana, har de gällt offer från Mellanöstern, Ryssland, Iran o s v och så gott som aldrig från USA eller Västvärlden, dessa bilder plockas snabbt undan.

Jag lämnar utrymme för att det inte handlar om rasism utan att man är rädd att bli stämd in på bara skjortan om man råkar visa "fel bilder".

Vad tror ni?
2009-07-19, 00:53
Medlem
shells avatar
Vill man se bilder på döda människor finns väl ändå bättre sidor än tuben?
Men helt klart fegt att välja vad dom vill visa och inte, bättre vore det om internet släpptes fritt!

På senaste tiden har jag pillat lite med YouTube XL. Ett riktigt skitprogram som inte ens kan visa HD
..eller har jag missat nåt?
2009-07-19, 02:26
Medlem
Jag har ett problem med tuben.
Jag vill ladda upp ett klipp som innehåller material från en teveserie som FOX äger rättigheterna till. Youtube har ju någon magisk funktion för att lista ut att det material jag laddat upp tillhör FOX, och därför blir jag censurerad.
Det jag undrar är om jag på nåt sätt kan lura kontrollfunktionen så att den inte fattar att min film tillhör FOX?
2009-07-22, 11:28
Medlem
jag är admin!

Jag ser den rörliga reklamen till höger här ja!

Jag ser även filmer från Youtube som är inlagda på andra sidor än just Youtube, tex bloggar, hemsidor osv!

Kan det vara något knas på själva youtube.com månne?

...På vissa andra hemsidor osv, får jag upp "Du måste installera flash player för att se sidan" osv...

Urk.....
2009-08-04, 02:33
Medlem
boostankans avatar
Någon som kan länka till någon sida där det står lite statistik om YT ? Hur i hela fridens namn kan de ha diskutrymme för alla videos, förstår verkligen inte det där ?
2009-08-05, 01:41
Medlem
runkakukens avatar
Längre än 10 minuter?

Om man har ett klipp som är längre än 10 minuter, finns det ingen möjlighet att få ladda upp det ändå? Det är ett klipp i mitt fall på cirka 30 minuter. Är det någon extratjänst man betalar för?

Tack på förhand,
kuken
2009-08-05, 03:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av liasor
Använd valfri proxy som stöder flash https://youtubeproxy.org funkar bra för detta, filmen du länkade: https://youtubeproxy.org/default.asp...%201CFC963F147

Tack!

Någon som vet varför de började begränsa vissa videosar in the first place?
Jag vet om att de begränsar internet i Kina.. Trodde vi levde i Sverige.
Dessutom har youtube gått in i dekadens, var inte lika bra för youtube som medium som för skaparna att sälja youtube. Girigheten går före allt.
2009-08-05, 16:25
Bannlyst
Jag la upp en hemvideo på YouTube som först bara hade tal sen efter ett tag var det två låtar som spelades. Då tog YouTube bort allt ljud eftersom musiken var upphovsskyddat.

På YouTube kan man då fixa ljudet genom att välja av några skitlåtar att lägga till istället. Men då försvinner pratet i början.

Så jag undrar nu kan man försöka leta upp dessa låtar, ladda ner dom och lägga dom där jag vill ha dom, så inte allt ljud försvinner. Tar dom inte bort ljudet då? Nån som provat, vet eller gissar?

Eller hur ska man veta vilka låtar som inte är upphovsskyddade om man vill lägga dit andra låtar?
Senast redigerad av Manhattan 2009-08-05 kl. 16:51.
2009-08-05, 16:55
Bannlyst
Jag provar Daily Motion istället.
2009-08-05, 17:11
Medlem
faixers avatar
Youtube tog bort ett bildspel jag hade gjort förut, det innehöll bilder på lite konst och en låt som inte alls är känd.. Ändå så tog dom bort själva videon och jag fick en varning.
2009-08-05, 17:35
Bannlyst
Hata YouTube!
2009-08-07, 00:57
Medlem
Infinitums avatar
Om jag laddar upp en video med 320x240 (YouTube standard), kan man då välja att spela upp videon som HQ? Eller måste jag ladda upp en video med större resolution?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in