2010-09-26, 13:07
Medlem
dayms avatar
Idag och igår har det gått EXTREMT segt att glo på youtube videos, tar fan nästan 5 minuter att ladda en 1½ minuts 720p video.
2010-09-26, 15:49
Medlem
honken80s avatar
De måste göra något drastiskt nu, det går så enormt sakta så att man får hjärnblödning. När det till och med kan börja hacka i klipp på 360p, som tidigare laddades på 5 sekunder, är det grova problem hos tuberiet.

Det är dags att ladda upp på serverkapacitet om man ska skryta med att leverera HD-material. Pinsamt skit, och att det får vara segt så länge.

Edit: De erkänner inte ens problemet under "aktuella webplatsproblem". Det är illavarslande.

http://www.google.com/support/youtub...nown_issues.cs

Edit 2: Nu funkar det mycket bättre, efter ca 36 h med problem. Startade ett 720p klipp 14 min och det har laddat 50% på 2 min.
Senast redigerad av honken80 2010-09-26 kl. 16:40.
2010-09-26, 16:39
Medlem
petardylovers avatar
Tur att jag testade att söka här ist för att starta ny tråd
Men jo youtube segare. Jobbigt!
2010-09-27, 21:27
Medlem
svampdamps avatar
Ni som upplever att youtube buffrar långsamt, vilken webläsare kör ni?

Jag kör chrome
2010-09-28, 11:44
Medlem
stonedeafs avatar
Vissa dagar går det hur bra som helst att spela upp videos medan andra går det långsammare och buffrar i evigheter.

Kör Firefox.
2010-09-29, 15:59
Medlem
Jag tror segheten har att göra med deras nya reklam bögeri där dom kapar klippet med nån jävla reklam. Undra om folk kommer fly ifrån youtube nu.
Dom flesta klippen får man random reklam. Så ibland slipper man det, då kan man oftast trycka reload så slipper man skiten.

Dom gånger man slipper reklam tycker jag klippet laddar snabbt, men de gånger man fått randomreklamkapning så tar det tid att ladda?

Dock har jag märkt att vissa klipp har alltid reklam, dessa blir det att jag vägrar kolla på.
2010-09-29, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bappzoid
Jag tror segheten har att göra med deras nya reklam bögeri där dom kapar klippet med nån jävla reklam. Undra om folk kommer fly ifrån youtube nu.
Dom flesta klippen får man random reklam. Så ibland slipper man det, då kan man oftast trycka reload så slipper man skiten.

Dom gånger man slipper reklam tycker jag klippet laddar snabbt, men de gånger man fått randomreklamkapning så tar det tid att ladda?

Dock har jag märkt att vissa klipp har alltid reklam, dessa blir det att jag vägrar kolla på.

Fly till vad?
2010-09-30, 23:03
Bannlyst
''Rösta upp'' Youtube-kommentar hur många gånger du vill

Vet inte om detta är någorlunda känt eller inte, men jag tänkte att jag tar och berättar hur man mycket enkelt kan få ca 20 ''tummar upp'' på sin egen eller annans youtube-kommentar.

1. Gå till ett klipp.
2. Klicka på ''visa alla kommentarer''.
3. klicka ''rösta upp'' på en kommentar.
4. Uppdatera genom webbläsarknappen eller genom att klicka ''visa alla''.
5. Fortsätt rösta upp tills det slutar fungera. Uppdatera efter varje röst.

http://www.youtube.com/watch?v=xzn4kv9NhxU

Senast redigerad av TimoBoll 2010-09-30 kl. 23:19.
2010-09-30, 23:16
Bannlyst
Fyller det ev. någon mer funktion än att man får ''fett'' med internetstatus?
2010-09-30, 23:17
Medlem
Caens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollfot
Din kommentar hamnar längst upp bland kommentarerna
2010-09-30, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bollfot

Jag förstår inte vad du menar riktigt, Boll.

Du får ju ett antal tummar upp på din kommentar. Dina åsikter blir helt plötsligt ''omtyckta''!
2010-09-30, 23:22
Medlem
3TTONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimoBoll
Jag förstår inte vad du menar riktigt, Boll.

Du får ju ett antal tummar upp på din kommentar. Dina åsikter blir helt plötsligt ''omtyckta''!

Och penisen växer?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in