2011-10-07, 01:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sammy1980
Vet någon hur man blockar trender? Orkar inte se fjortisbloggare på förstasidan varje gång man går in på youtube.

I've never seen them.. Vad jag däremot ser är Youtubes tafatta försök att utröna vad jag gillar genom att dra derivat över vad jag tidigare tittat på.. Hittills får jag säga att deras kartläggningsmekanismer över användare drabbats av Epic Fail-syndromet..

Jag gissar att ett liknande syndrom även drabbat de klipp som rekommenderas för dig när du loggar in på ditt youtube-konto.

Den dag de prickar exakt rätt på vad du föredrar, är den dag du bör bli orolig över övervakningssamhällets exakthet. Tills dess, relax.

"rekommenderade klipp" är helt enkelt inget annat än ett vittne på hur kass deras teknik är över att kartlägga sina användare, och då skiten ägs av google, skall vi nog vara jävligt tacksamma över att där bara visas mestadels bullshit i nuläget. Den dag de prickar rätt, är den dag jag tar väck mitt konto på youtube.
2011-10-07, 01:59
Medlem
FEFBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Detta är kanske en mycket dum fråga, men.. Hur många gånger har du försökt efter 5 minuter på varje klipp du vill kolla på?

Btw .. ge mig en länk på de klipp du har problem med.. Kan jag replikera samma problem så får vi mer att jobba med i problemlösningen.

Vill du inte visa vad du tittar på offentligt kan du skicka dem som PM.
länkarna som sådana stannar i så fall mellan dig och mig. Jag är bara här för att hjälpa folk lösa problem..
Just nu är det denna video: http://www.youtube.com/watch?v=rdJ_a...&feature=feedu
Problemet har dock uppstått när jag tittar på andra videos
2011-10-07, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FEFBG
Just nu är det denna video: http://www.youtube.com/watch?v=rdJ_a...&feature=feedu
Problemet har dock uppstått när jag tittar på andra videos

Det funkar fint hos mig.

Jag har dock, många gånger, stött på små trojaner som hindrar mig från att komma in på vissa hemsidor och se vissa video's. virus, som konventionella virusscanners inte förmår hitta. Problemet försvinner först efter omformatering och ominstallation. Du kan måhända drabbats av ett sådant virus.

Har du varit politiskt obekväm på sistone på nätet månne?

Så vitt jag vet har dessa virus nämligen bara drabbat exceptionellt "jobbiga" personer..

Testa att kolla klippet från en annan dator, som inte varit i kontakt med den dator du har där problemet uppstår.
2011-10-08, 17:46
Medlem
Citat:
Fick också sånt mejl. Dock har jag inte fått några pengar än vet inte varför.. kanske du vet? Hur mycket pengar får du? Hade varit kul o veta.

Sorry att jag inte svarade tidigare.
Man behöver ett AdSense-konto samt länka det till YouTube. Sen får man slå på manuellt vilka filmer man vill tjäna pengar på. Man måste vara totalt helt säker på att man har tillåtelse att visa innehållet i sina filmer kommersiellt. Var beredd på att kunna styrka i skrift att du har det. Typ man få inte filma kortverk eller använda musik som man inte har rättigheterna till (gäller även musik som är gratis).
Jag har lärt mig bittert att man inte ska använda Audioswap. Kan inte lägga in reklam på mina filmer som har musik från Audioswap. Eftersom jag inte har rättigheterna att använda musiken kommersiellt.
Min kanal på YouTube är ganska liten och jag har inte reklam aktiverat på alla mina filmer. I dagsläget tjänar jag ganska lite pengar på den typ 10:- kr per dag. Men det är min hobby...
2011-10-08, 21:09
Medlem
Jag själv tjänar en ganska ordentlig summa via YouTube varje månad med en stadig ökning. Själva hemligheten är att du måste veta vad folk söker efter sen göra en video om det. Finns massvis av saker som folk har gjort videos om men folk vill ha uppdaterat material. Lär dig skriva attraktiva titlar med goa ord som free, favorite, best top mm. Folk gillar sånt.

När du vet vad folk söker efter så får du enkelt visningar automatiskt bara genom att göra en relevant titel. Think big & outside the box. För visningar kommer du behöva en jävla massa av!
2011-10-08, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Sorry att jag inte svarade tidigare.
Man behöver ett AdSense-konto samt länka det till YouTube. Sen får man slå på manuellt vilka filmer man vill tjäna pengar på. Man måste vara totalt helt säker på att man har tillåtelse att visa innehållet i sina filmer kommersiellt. Var beredd på att kunna styrka i skrift att du har det. Typ man få inte filma kortverk eller använda musik som man inte har rättigheterna till (gäller även musik som är gratis).
Jag har lärt mig bittert att man inte ska använda Audioswap. Kan inte lägga in reklam på mina filmer som har musik från Audioswap. Eftersom jag inte har rättigheterna att använda musiken kommersiellt.
Min kanal på YouTube är ganska liten och jag har inte reklam aktiverat på alla mina filmer. I dagsläget tjänar jag ganska lite pengar på den typ 10:- kr per dag. Men det är min hobby...

Slagit på pre-roll ads också? Ja det är sant man ska va riktigt försiktig med att använda andras material. Du kan ju dock kolla in fair use lagen om du inte hört om den. Kan man använda många gånger om man är påläst!
2011-10-09, 17:19
Medlem
E338s avatar
Gillar inte den nya layouten när man ska kolla på dagens mest sedda videos...typ när man får upp 4 i taget...kan man få tillbax list vyn på något sätt ??
2011-10-10, 03:50
Medlem
Skezs avatar
Är det någon som vet vad för slags "tillfredsställande dokumentation" jag måste bifoga för att visa att jag äger rättigheterna till all grafik och ljud som använts i en video? Låtarna är mina, helt gjorda från scratch, i detta fallet inte en enda sampling som kan ge problem med upphovsrätten, 100% (!!!) mina.

Om jag nu behöver "tillfredsställande dokumentation" på det, hur fixar jag det för mina egna saker? Jag hade förstått om jag behövt ett dokument med underskrifter och så om jag använt annan musik, men mina egna låtar.

Här är en bit från mailet jag fick:
Citat:
Ursprungligen postat av YouTube
Vi har inaktiverat inkomstdelning för det här videoklippet, antingen för att

* du inte har bifogat tillfredsställande dokumentation på att du har de rättigheter som krävs för att kommersiellt utnyttja hela videomaterialet och musiken, eller
* för att vi bedömer att innehållet inte är lämpligt för annonsering.

Ang. sista punkten är klippet mer än lämpligt för annonsering, jag har dessutom ett liknande klipp uppe för inkomstdelning.
2011-10-10, 13:24
Medlem
worldeditings avatar
Har gjort ett Youtube konto och har lagt upp min egna musik.
Men när jag söker efter den så hittar jag inte någon av låtarna inte ens min egna kanal.
Har lagt till tagar på varje låt men hittar ej dom när man söker. Håller på bli skogstokig.
2011-10-10, 15:04
Medlem
cubism90s avatar
Hittade nyss denna tråd och jag har ett youtube-konto med ca: 900 subs på och sammanlagt runt 700.000 views på.

Räcker det att ansöka till partner då tro ?
2011-10-10, 19:58
Medlem
Citat:
Slagit på pre-roll ads också? Ja det är sant man ska va riktigt försiktig med att använda andras material. Du kan ju dock kolla in fair use lagen om du inte hört om den. Kan man använda många gånger om man är påläst!
Tror man måste vara YouTube-Partner för att få det pre-roll ads. Jag kan inte det nu. Har hört att det är ganska hatat inom YouTube. Skulle kanske kunna tänka mig ha det på filmerna som är mer än 15min. Men inte kortare.
Blanda inte ihop lagar och den policy som YouTube har. Tex får du en anmälan på en film är det du som ska bevisa din oskuld.

Citat:
Hittade nyss denna tråd och jag har ett youtube-konto med ca: 900 subs på och sammanlagt runt 700.000 views på.

Räcker det att ansöka till partner då tro ?

Det går ju så klart alltid att söka. Men YouTube är superkänsliga med vad för filmer du har. Även om de är lagliga så kanske de strider mot deras policy för att få inkomstdelning eller bli partner. Finns massor filmer med råd på Youtube.
2011-10-10, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skez
Är det någon som vet vad för slags "tillfredsställande dokumentation" jag måste bifoga för att visa att jag äger rättigheterna till all grafik och ljud som använts i en video? Låtarna är mina, helt gjorda från scratch, i detta fallet inte en enda sampling som kan ge problem med upphovsrätten, 100% (!!!) mina.

Om jag nu behöver "tillfredsställande dokumentation" på det, hur fixar jag det för mina egna saker? Jag hade förstått om jag behövt ett dokument med underskrifter och så om jag använt annan musik, men mina egna låtar.

Här är en bit från mailet jag fick:

Ang. sista punkten är klippet mer än lämpligt för annonsering, jag har dessutom ett liknande klipp uppe för inkomstdelning.

De snackar skit .. Du har blivit censurerad av helt andra anledningar, men .. De drar över dig med en "tält-historia" för att slippa säga sanningen om varför de inte vill ha ditt material online..

Mailet är bullshit..Mitt tips är att du dumpar youtube och läger upp dina grejer på en annan sida.

Det de efterfrågar är ett "moment 22" .. can't be done ..

Vill du jävlas med dem, regga ditt material hos STIM och se till att få bekräftelse på detta, och bifoga detta som svar på mailet.. I övrigt kan ett sådant mail bara uppstå om någon gjort anspråk på copyright på den musik du använt, varpå du frågar efter identiteten på denna person och därefter skjuter.. ehm .. jag menar.. frågar denne om VARFÖR de gör anspråk på Ditt material..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in