2011-10-10, 22:36
Medlem
Skezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
De snackar skit .. Du har blivit censurerad av helt andra anledningar, men .. De drar över dig med en "tält-historia" för att slippa säga sanningen om varför de inte vill ha ditt material online..

Mailet är bullshit..Mitt tips är att du dumpar youtube och läger upp dina grejer på en annan sida.

Det de efterfrågar är ett "moment 22" .. can't be done ..

Vill du jävlas med dem, regga ditt material hos STIM och se till att få bekräftelse på detta, och bifoga detta som svar på mailet.. I övrigt kan ett sådant mail bara uppstå om någon gjort anspråk på copyright på den musik du använt, varpå du frågar efter identiteten på denna person och därefter skjuter.. ehm .. jag menar.. frågar denne om VARFÖR de gör anspråk på Ditt material..
Det var precis vad jag trodde. Funderar på att regga några av låtarna på STIM, är redan medlem så bör väl vara en lätt ska att göra.

Förstår inte meningen med att bjuda in mig i ett sånt "partnerskap" om jag inte ens kan ta del av det.
2011-10-11, 11:27
Medlem
cubism90s avatar
Citat:
Det går ju så klart alltid att söka. Men YouTube är superkänsliga med vad för filmer du har. Även om de är lagliga så kanske de strider mot deras policy för att få inkomstdelning eller bli partner. Finns massor filmer med råd på Youtube.

Jo jag har nu anmält mitt adsense konto till Youtube och skulle få svar inom kort. Jag läste även där att man inte får ha något som är upphovsrättsskyddat. Vilket jag inte har på någon utav dem. Så nu är det väll bara vänta
2011-10-11, 11:54
Medlem
Skapat youtubekonto med min mail

Hejsan, fick ett mail för ngn timme sedan om att ett YouTube konto skapats med min hotmail adress och att det skulle verifieras. Då det inte var jag som skapade kontot så undrar jag nu vad jag ska göra. Ska jag bara ignorera? Eller verifiera och ta bort kontot? Maila YouTube? Tacksam för hjälp
2011-10-11, 12:29
Medlem
aokones avatar
Gör inget.
2011-10-11, 13:34
Medlem
Kungensbordells avatar
Verifiera och se om personen lägger upp några videos. Skulle han bli populär och tjäna pengar på kanalen så är det bara att radera kontot
2011-10-11, 21:33
Bannlyst
En grej jag tänkt på är att om man "gillar" ett inlägg på Youtube så märks det sällan någon skillnad. Tummen blir lite mörkare men ingen annan skillnad märker jag. Tänker att om jag uppdaterar så borde den ha +1, men icke någon skillnad. Är det bara jag som har problem med detta?
2011-10-12, 15:09
Medlem
Tjäna pengar på ETT populärt youtube klipp?

Tjenare!

Har ett youtube klipp som på senaste tiden har blivit väldigt populärt, det får cirka 2000-3000 visningar om dagen och den är snart uppe i 80 000 visningar. Finns det något sätt för mig att göra pengar ur det här mer än att länka blogg länk och sådant. har märkt att det finns dem som inte är youtube partners men däremot har reklam och annonser på sina videoklipp. Ett annat exempel är Martins Björk video till Jennifer Aniston där han frågar ut henne på dejt, han säger då i klippet: "alla pengar som det här youtube klippet drar in kommer doneras till välgörenhet"?

HUR?

Mycket tacksam för svar!

//Jpmannen
2011-10-12, 15:39
Medlem
vis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jpmannen
Tjenare!

Har ett youtube klipp som på senaste tiden har blivit väldigt populärt, det får cirka 2000-3000 visningar om dagen och den är snart uppe i 80 000 visningar. Finns det något sätt för mig att göra pengar ur det här mer än att länka blogg länk och sådant. har märkt att det finns dem som inte är youtube partners men däremot har reklam och annonser på sina videoklipp. Ett annat exempel är Martins Björk video till Jennifer Aniston där han frågar ut henne på dejt, han säger då i klippet: "alla pengar som det här youtube klippet drar in kommer doneras till välgörenhet"?

HUR?

Mycket tacksam för svar!

//Jpmannen
Jag fick ett erbjudande från Youtube om att börja tjäna pengar på annonser som låg på ett av mina klipp som har drygt 200k visningar. Kommer inte ihåg några detaljer, men har för mig att det var ganska krångligt och väldigt små summor. Så jag tackade nej.

Tror man får ett sånt erbjudande när ett klipp har fått över 200k visningar.
2011-10-12, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vi
Jag fick ett erbjudande från Youtube om att börja tjäna pengar på annonser som låg på ett av mina klipp som har drygt 200k visningar. Kommer inte ihåg några detaljer, men har för mig att det var ganska krångligt och väldigt små summor. Så jag tackade nej.

Tror man får ett sånt erbjudande när ett klipp har fått över 200k visningar.

Okej, för Erik Björks videoklipp har bara 130k visningar eller nåt. Såg sedan på kommentarerna att en del sa 5$/1000 views. Känns dock lite för bra för o va sant, eller?
2011-10-14, 19:15
Medlem
FEFBGs avatar
Jag har råkat ut för något otroligt irriterande. När jag kollar på ett klipp verkar det som youtube uppdateras, videon buffrar och börjar om 2 sekunder från där jag var. Såhär fortsätter den om och om igen.

Finns det något man kan göra åt detta?
2011-10-14, 22:38
Avstängd
Erik Östs avatar
Kan inte köra Youtube i Explorer

Varför kan jag inte youtuba i Explorer, men i Google Chrome går det alldeles utmärkt ?

I Explorer får jag bara "Ett fel uppstod,försök igen senare".
2011-10-14, 23:14
Medlem
Thuriazs avatar
Får samma, fast i CHROME!

Funkar bra med Firefox dock. Ser du heller inget som buffrar framför spelknappen som rör sig över speltiden?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in