2012-09-14, 05:37
Medlem
GunnersAreRunnerss avatar
Har nu letat ihjäl mig som ett djur, kan någon vänlig själv här inne berätta vilka de exakta måtten är som gäller till bakgrundsbilden (OBS!!!, inte avatar, utan bakgrundsbilden) som man ska ha till sin kanal?

Tack på förhand.
2012-09-16, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konane
Bara jag som har börjat få problem med att yt-filmer stänger av sig några gånger mitt i en film? Har varit så i några veckor nu. Riktigt irriterande. Får dra fram videon eller refresh:a sidan för att den skall starta igen.
Jag har inte gjort något speciellt med datorn och skall ha senaste flash. Hur fixa? Tack!

Händer hela tiden. Det verkar framförallt uppstå när man byter flik, samtidigt som videon spelas.

Smussel.
2012-09-17, 00:34
Medlem
bytards avatar
Stort problem att spela upp YT klipp!

Hej har haft det här problemet länge nu, ända sen jag omformaterade datorn för cirka 1 år sen så kan jag ibland (oftast) inte spela upp youtube klipp.
Jag kan inte ändra kvaliteten eller trycka på start/paus knappen. Har försökt att installera om flash player och sökt massor men hittar inget. Någon som har någon aning vad det kan vara?

Har W7 ULTIMATE.
Spelar ingen roll vilken webbläsare jag har, blir likadant

Bild här
http://i.imgur.com/ys4T8.png
2012-09-17, 02:59
Medlem
BenAsslicks avatar
Inte för att det borde bli någon skillnad, men har du testat att dra igång HTML5 för YT?
http://www.youtube.com/html5
2012-09-17, 04:07
Medlem
YT slutar ladda och går till "slutscen"

Just precis. Börjar kolla på ett klipp, och låt oss för enkelhetens skull säga att det är 5 minuter. Efter 2 minuter så slutar den, och går till "slutscenen", det där med föreslagna klipp. Varför gör den så? Trycker jag på uppdatera så fungerar det oftast andra gången, ibland får jag göra flera försök.
Nu senast var det en långfilm på tuben, räkneverket stannade på 00:03:07/1:30:01 .

Riktigt irriterande. Fått samma problem i både Chrome och Explorer. Kör W7 32-bit.

Tips?
2012-09-17, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AleaIactaEst
Just precis. Börjar kolla på ett klipp, och låt oss för enkelhetens skull säga att det är 5 minuter. Efter 2 minuter så slutar den, och går till "slutscenen", det där med föreslagna klipp. Varför gör den så? Trycker jag på uppdatera så fungerar det oftast andra gången, ibland får jag göra flera försök.
Nu senast var det en långfilm på tuben, räkneverket stannade på 00:03:07/1:30:01 .

Riktigt irriterande. Fått samma problem i både Chrome och Explorer. Kör W7 32-bit.

Tips?

Får också dessa problem till och från. kör på 64bitars Win7.

Jag funderar på om det spökar p.g.a. adblock..?
2012-09-17, 23:21
Medlem
Unbalanceds avatar
Nevermind
2012-09-17, 23:46
Medlem
vivalarevolucions avatar
Om jag tar bort mitt Google plus konto, försvinner mitt Youtube då?
2012-09-17, 23:50
Medlem
Unbalanceds avatar
Jag kör Opera som browser och finner det irriterande att behöva dubbelklicka för att få kontroll över knapparna i youtube spelaren.

Just den där "click to activate and use". Finns det något sätt att få väck det så att den betéer sig som under Iexplorer och Firefox ?
2012-09-18, 00:35
Medlem
vivalarevolucions avatar
Jag har märkt att youtubeklipp finns på andra sidor också. Är dessa endast "speglingar" - försvinner de om klippet tas bort? Eller är de kvar för alltid, om man exempelvis fällt in kommentarer som har dragit ens namn i smutsen
2012-09-18, 11:52
Medlem
Skezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivalarevolucion
Jag har märkt att youtubeklipp finns på andra sidor också. Är dessa endast "speglingar" - försvinner de om klippet tas bort? Eller är de kvar för alltid, om man exempelvis fällt in kommentarer som har dragit ens namn i smutsen
Dem försvinner om klippet tas bort, det är inbäddade i den andra sidan.

Vid dem senaste Chrome-uppdateringarna har YouTube blivit nästintill helt oanvändbart, åtminstone till och från. Rätt som det är, när som helst under en video, börjar videon om från början, och då utan buffert. Ibland stannar den, precis som om den pausas, när jag trycker på Play igen händer ingenting utan jag måste ladda om sidan.
Koll i HD kvalité ska jag inte ens snacka om, det går inte längre... Sen finns det en massa andra mindre men väl lika jobbiga buggar.

Har testat det gamla vanliga, rensa cache, cookies etc.
Måste jag vänta på en bra uppdatering från Chrome eller har något knasat ur helt? Att byta webbläsare är inget alternativ. Det kanske inte ens är webbläsaren utan något med internet?
Och är det fler som upplever dessa problem?
2012-09-18, 20:08
Medlem
Pelmazos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skez
Dem försvinner om klippet tas bort, det är inbäddade i den andra sidan.

Vid dem senaste Chrome-uppdateringarna har YouTube blivit nästintill helt oanvändbart, åtminstone till och från. Rätt som det är, när som helst under en video, börjar videon om från början, och då utan buffert. Ibland stannar den, precis som om den pausas, när jag trycker på Play igen händer ingenting utan jag måste ladda om sidan.
Koll i HD kvalité ska jag inte ens snacka om, det går inte längre... Sen finns det en massa andra mindre men väl lika jobbiga buggar.

Har testat det gamla vanliga, rensa cache, cookies etc.
Måste jag vänta på en bra uppdatering från Chrome eller har något knasat ur helt? Att byta webbläsare är inget alternativ. Det kanske inte ens är webbläsaren utan något med internet?
Och är det fler som upplever dessa problem?
Jag upplever exakt samma problem. Har testat med Firefox, Chrome och IE. Samma fel uppstår varje gång och detta börjar nu bli riktigt irriterande. Det måste ha något med Flash att göra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in