2011-07-08, 22:22
Medlem
Har laddat upp en video från BBC HD som jag nu märker har blivit blockad av BBC själva. Men sen när jag ska re-uploada den så blir den automatiskt blockad igen? Har prövat allt:ladda upp med annat account på annat IP, korta ner början och slutet, fiffla med ljudet, byta namn på videon, inte ha någon description eller taggar, men ÄNDÅ så hittar youtube videon och blockerar den direkt när den är uploadad.

Finns det någon lösning på detta? Hur fan hittar youtube min video och blockar den dirr vid upload?
2011-07-09, 11:17
Medlem
Spegelvänd bilden
2011-07-09, 12:24
Medlem
Denna fråga har säkert redan ställts innan men jag lyckades inte söka fram den, så kör den igen:

Hur blockarar youtube musik? Skulle lägga upp ett klipp imorse på Swedish House Mafias nya låt, men direkt så blev den blockerad. Är det så att videona blir autoblockerade om dom innehåller vissa ord i titeln/description? Eller är det att den typ "matchar" ljudet med orginallåten och kollar om det är samma låt?
2011-07-09, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackielackiesaki
Denna fråga har säkert redan ställts innan men jag lyckades inte söka fram den, så kör den igen:

Hur blockarar youtube musik? Skulle lägga upp ett klipp imorse på Swedish House Mafias nya låt, men direkt så blev den blockerad. Är det så att videona blir autoblockerade om dom innehåller vissa ord i titeln/description? Eller är det att den typ "matchar" ljudet med orginallåten och kollar om det är samma låt?

De matchar ljudet med program.
2011-07-09, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkZimple
De matchar ljudet med program.

Ok tack =) Du råkar inte veta någonstans där man kan läsa noggrannare om hur det fungerar?
2011-07-11, 03:00
Medlem
treeflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [EcO]
Det är ju funktionaliteten som är det viktiga, inte massa designkrimskrams.

Nej, varför det? Det ska såklart fungera, men det ska ju också tilltala dig som användare.
2011-07-11, 19:31
Medlem
TokfullSnubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Har märkt på sistone att det går felfritt att kolla på en vid med 360p men trycker man in 720p så får man se att laddningsbaren helt röd så man tror att den är färdigladdad men sen efter några sekunder så börjar den buffra utan att något händer...

Jag kör på trådlöst och 24 mb ner. Ibland är det min lap som inte hänger med. Kan vara så för dej med...? Att datorn inte är up to date.
Jag har även en stationär med kabel, har typ aldrig problem med buffring även fast den är 5-6 år äldre. Men när jag kopplar upp mej med kabel på lapen har jag heller inga problem.
Kabel vs. trådlöst= Kabel vinner!
2011-07-14, 01:04
Medlem
Hittade den här tråden nu kommer få skäll för tråden jag precis startade :/

har två frågor, 1. Hur gör man en liten textbox och lägger in i filmen? Sådana dem flesta har
2. Råkade uppdatera till nya designen, fattar nada. Hur byter jag tillbaka?

tack på förhand!
2011-07-14, 02:14
Bannlyst
Hej, jag har inte fått någon ny design förutom på videospelaren. Hur byter jag?
Känner mig utelämnad..

Edit; Hittade det.
2011-07-14, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackielackiesaki

Skulle gissa att Youtube använder nån liknande algoritm som http://www.shazam.com/ sitter på.... dvs Youtube har ett riktigt STOOOOOOOOOOOORT arkiv med låtar/ljud som dina klipp jämförs mot...
2011-07-14, 15:44
Medlem
Gillade den nya designen. Fin fint. Kommer inte byta till gamla.
2011-07-14, 18:19
Medlem
BrorGertruds avatar
Den nya designen på "spelaren" är snygg tycker jag. Finns det mer än den som är nytt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in