2011-06-19, 21:00
Bannlyst
nån som vet om man kan ladda upp en copyrighted blu ray film som exempelvis tron: legacy på youtube om man sätter den som "privat" så att ingen förutom jag kan se den? jag tänkte bara att det är användbart sätt att spara lite plats på min mobiltelefon, så att jag inte behöver spara alla mina filmer där... så att jag kan kolla dom på youtube istället. kommer filmen bli borttagen även fast den är privat?
2011-06-20, 02:26
Medlem
fikusflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
nån som vet om man kan ladda upp en copyrighted blu ray film som exempelvis tron: legacy på youtube om man sätter den som "privat" så att ingen förutom jag kan se den? jag tänkte bara att det är användbart sätt att spara lite plats på min mobiltelefon, så att jag inte behöver spara alla mina filmer där... så att jag kan kolla dom på youtube istället. kommer filmen bli borttagen även fast den är privat?

Tror inte det är några problem... Varför inte bara testa?
2011-06-20, 02:47
Medlem
Mantisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
Blu-rayfilmer är väl ganska stora? 2GB är väl det högsta man får ladda upp tror jag.
2011-06-20, 03:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fikusflickan
Tror inte det är några problem... Varför inte bara testa?
vill inte få en copyright strike i mitt konto. om man får 3 blir kontot avslutat.

Citat:
Ursprungligen postat av Mantiss
Blu-rayfilmer är väl ganska stora? 2GB är väl det högsta man får ladda upp tror jag.
jo, men jag tänkte komprimera den till 2 GB och 720p
2011-06-20, 23:02
Medlem
Jag undrar en sak angående att det på folks youtube-kanaler står "Datum för senaste besök" och så brukar det stå t ex en timme sedan, eller fem timmar sedan, eller vad som helst. Ett span som jag kollar in lite grann har en väldigt konstig sådan "datumangivelse" på sin sida, det står nämligen ALLTID "Datum för senaste besök: 1 vecka sedan". Detta trots att han varit på olika youtubesidor och skrivit kommentarer! (Detta hamnar under "Senaste aktivitet", det kommer upp där). Hur är det möjligt att han inte loggat in på en vecka, men ändå skrivit kommentarer? För att kommentera (och för att det ska kunna hamna på ens sida) så måste man ju vara inloggad???
Nån som fattar hur det går till? Kan man kanske ange att det ALLTID ska stå "för en vecka sedan" oavsett när man i verkligheten var inloggad?
2011-06-22, 20:57
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Jag tycker det är tarvligt om det stämmer att "idag på youtube"
inte erbjuder möjlighet att välja ibland ALLA klipp där 1
alltid ska starta när man öppnar (k)analen.

*se bild vid förvirring*
http://imageshack.us/photo/my-images/854/rven.jpg/

Vi får bara en kortare lista över våra senaste uppladdningar,
sedan avslutas rullistan med ett alternativ kallat "övrigt"
vilket inte verkar göra ett barrolin om man highlightar det..
inget händer ju, borde inte övrigt öppna lista med äldre klipp typ?.

Eller vad är meningen att "övrigt" ska göra för en?.
2011-06-25, 15:52
Medlem
försöker ladda ner greasemonkey-script. Men alla länkare som jag hittar till olika script leder bara till återvändsgränder med meddelandet: Not Found. T.ex. på sidan: http://userscripts.org/scripts/show/13333 , står det 404Not Found - nginx/0.7.67

Är det min dator som blockerar eller själva sidan som krånglar?
2011-06-25, 17:54
Medlem
AN9s avatar
Har ett litet problem här. Mitt YouTube har fungerat utmärkt tills för en vecka tillbaka. Då började alla videos buffra ungefär till hälften innan de startade, vilket är jobbigt.

Jag klickar på en video och den börjar ladda. Inte nog med att det laddar segt, videon börjar inte spelas förrän den buffrat långt in på videon. Men ser inte heller hur mycket den buffrar, den bara börjar spelas efter ett antal sekunder.

Någon med samma problem som kan hjälpa till?

Sitter på Telia 8mbit's bredband om det är till någon hjälp.
2011-06-25, 20:36
Medlem
Sabelgriss avatar
Tja
För ca. 2-3 månader sedan så kunde jag inte logga in på mitt YouTube-konto, jag har ingen aning varför, lösenordet funkade inte helt enkelt... Jag försökte återställa mitt lösenord men det fixa sig aldrig, och jag har försökt i flera timmar totalt. Ingen har vart inne på mitt konto och gjort något iallafall, men min fråga är : Hur ska jag göra ? Jag har ju "un-linkat" själva kontot med min mail också...

MVH
2011-06-28, 00:26
Medlem
^hippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AN9
Har ett litet problem här. Mitt YouTube har fungerat utmärkt tills för en vecka tillbaka. Då började alla videos buffra ungefär till hälften innan de startade, vilket är jobbigt.

Jag klickar på en video och den börjar ladda. Inte nog med att det laddar segt, videon börjar inte spelas förrän den buffrat långt in på videon. Men ser inte heller hur mycket den buffrar, den bara börjar spelas efter ett antal sekunder.

Någon med samma problem som kan hjälpa till?

Sitter på Telia 8mbit's bredband om det är till någon hjälp.

Har exakt samma problem. Enormt störande.
Har testat att uppdatera flash player, men det hjälpte inte. Det gäller inte bara Youtube, även andra videos ex. Svt Play
Senast redigerad av ^hippie 2011-06-28 kl. 00:38.
2011-06-28, 01:23
Medlem
Har någon annan råkat ut för att man inte längre får några rekommendationer på liknande videoklipp som man redan har sett på?? Jag såg dom i början men sen verkar det som om jag har kollat på allt som Youtube skulle kunna rekommendera? Eller har jag möjligen pillat på nån löjlig inställning för mitt konto eller nåt?

Nej, jag har inte stängt av cookies samt köe IE9 och nu kommer alla säga åt mig att köra med en alternativ webläsare... FUCK OFF!!! Låt mig köra med IE9 för fan...
2011-06-28, 18:24
Medlem
TokfullSnubbes avatar
Hur går det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in